-
zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
-
doskonalenie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania otaczającym światem,
-
budowanie słownika czynnego,
-
kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi
-
doskonalenie umiejętności przeliczania
-
rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
-
wdrażanie do szanowania emocji innych,
-
rozwijanie empatii,
-
rozwijanie mowy,
-
wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
-
wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
-
rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
-
rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
-
zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
-
ćwiczenie pamięci,
-
poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
-
nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
-
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
-
poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
-
poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
-
wdrażanie do poszanowania pracy innych.