SŁUCHANIE WIERSZA - J. Kulmowej "Deszczowa muzyka "Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza. Czy odgłosy padającego deszczu to muzyka? Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?

Co to za dzwony?

A to w tej rynnie a to deszczowa muzyka płynie.

A to na dębach, jakby na bębnach, dudni i dudni ulewa wiosenna.

Tłucze o szyby wesołym deszczem, Bębni kropkami jeszcze i jeszcze, i na listeczkach gra z całej duszy, aż rozkrzyczane słowiki głuszy, aż słowik szepcze do słowika:

-To ci muzyka! Ta-ka mu-zy-ka to jest muzyka! Co?

 

ĆWICZENIA DŹWIĘKONAŚLADOWCZE - Dzieci wraz z rodzicem naśladują dźwięki wydawane przez przedmioty i zwierzęta.

dzwoneczek: dzyń, dzyń, dzyń

biegnące konie: klap, klap, klap

odbijanie piłki: cap, cap, cap

 

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE - "Kolorowe nutki "Rozkładamy nutki wycięte z kolorowego papieru w pokoju. Dziecko odszukuje ukryte nutki. Segreguje w odpowiednim kolorze i układa je na kartkach papieru w tym samym kolorze np. nutka czerwona na czerwonej kartce, nutka żółta na żółtej kartce. Dzieci liczą nutki na kartkach i porównują czy mają taką samą ilość nutek. Gdzie jest mniej, a gdzie więcej.

 

ZABAWA UMUZYKALNIAJACĄ - Dzieci naśladują słowa piosenki. Poruszają się rytmicznie przy muzyce.

Bim-bam, biją dzwony     

- poruszają rękami w prawą i lewą stronę

tik-tak, zegar tyka,          

- pochylają głowę w bok w prawa i lewą stronę

stuk-puk, dzięcioł stuka.   

- stukają palcem o podłogę

Taka to muzyka.             

- wykonują obrót

Kap, kap, spada rosa,        

- naśladują strząsanie z siebie wody

plum, plum, deszczyk śpiewa,    

- poruszają palcami

fiu, fiu, gwiżdże wietrzyk,     

- poruszają podniesionymi rękami skrzypią stare drzewa

Klap, klap, klaszczą dłonie,      

- klaszczą

hop, hop, tańczą buty,            

- podskakują sypią się dokoła                  

- obracają się wokół własnej osi czarodziejskie nuty

 

ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA - "Usypianie maskotek "Dzieci biorą swoje ulubione maskotki. Słuchają ulubionej kołysanki i kołyszą swoje maskotki. Potem nucą kołysankę na samogłosce a a a.

"Wysoko- nisko "Dzieci słuchają muzyki, przy dźwiękach niskich uderzają stopami o podłogę, a przy dźwiękach wysokich klaszczą w dłonie nad głową.

 

OPIEKUNKI GRUPY SŁONECZEK I STOKROTEK.