Zadania wychowawcze i opiekuńcze: Wpajanie nawyków grzecznościowych, porządkowych oraz higienicznych: m.in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze, nocnikowanie. Modelowanie prawidłowych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw„Jedziemy pociągiem”. Kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwanie się łyżką. Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- doskonalenie umiejętności zabawy w grupie- nauka poszanowania zabawy innego dziecka. Nawiązywanie bliższego kontaktu z rówieśnikami poprzez wspólne zabawy integracyjne, inicjowane samodzielnie przez dzieci lub opiekunkę. Czytanie bajek ze żłobkowej biblioteczki – poszerzanie słownika dziecięcego i wspomaganie rozwoju mowy, rozwijanie twórczej aktywności dziecka. Utrwalanie poznanych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, zielony) ćwiczenia spostrzegawczości. Poznajemy kształty (trójkąt, koło, kwadrat) - ćwiczenia spostrzegawczości. „Z wizytą w zagrodzie”- przypomnienie dotychczas poznanych zwierząt mieszkających w zagrodzie (krowa, koń, kogut, świnka, baranek). Święto Dnia Mamy i Taty w naszym żłobku- słuchamy piosenek Zabawa „Magiczne słowa”- przypomnienie magicznych słów: proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie. Zabawa konstrukcyjna „ Wysoka i niska wieża”- utrwalanie pojęć wysoki i niski, duży, mały. Dopasowywanie kształtów do otworów: koło, kwadrat, trójkąt- celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej. Zabawa „Majowy deszczyk”- nauka darcia papieru- doskonalenie motoryki małej. Przygotowujemy laurkę dla Mamy i Taty. Malowanie farbkami wiosennej łąki. Rysowanie na dużej powierzchni (rysowanie kropek, kresek, fal) Spacery połączone z zabawą na świeżym powietrzu- obserwujemy zmiany pogody, słuchamy śpiewu ptaków, obserwujemy przyrodę. Zajęcia gimnastyczne: robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie, zbieranie grzybków, wkręcanie żarówek itp.. Zabawa ruchowo-muzyczna- naśladowanie latających motylków, pszczółek w rytm muzyki. Chodzimy na palcach i piętach- ćwiczenia „Omiń kałuże”- ćwiczenie z elementami równowagi, ćwiczenie uwagi, zręczności, orientacji, doskonalenie