Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc
PAŹDZIERNIK 2022r.
- Nadchodzi Jesień:
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „a”, „A”,
- zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w świecie roślin i zwierząt w różnych porach roku,
- rozwijanie zainteresowań jesienną przyrodą,
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,
- usystematyzowanie wiedzy związanej z aktualna porą roku.
- Jesienny las:
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „i”, „I”,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych,
- pogłębienie wiadomości o charakterystycznych cechach pory roku- jesieni,
- wspomaganie dzieci w intuicyjnym rozumieniu i kształtowaniu pojęć liczbowych,
- rozwijanie cech motoryki: zwinność i szybkość,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- utrwalenie nazw drzew liściastych.
- Dzień dobry, panie listonoszu.
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „e”, „E”,
- wzbogacenie słownika dzieci o nowe wyrazy: nadawca, adresat,
- zapoznanie z liczbą 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
- doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- zapoznanie z różnymi sposobami przekazywania informacji,
- zapoznanie się z zasadami nowej zabawy „ Głuchy telefon”.
- Co robią zwierzęta jesienią?
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „t”, „T”,
- wzbogacenie wiedzy dziecka na temat przygotowania zwierząt do zimy,
- umiejętność naśladowania zachowań wybranych zwierząt,
- utrwalenie nazw i zwyczajów zwierząt leśnych,
- wdrażanie do nabywania umiejętności obserwowania zjawisk zachodzących w przyrodzie.