• zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,

  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej,

  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,

  • budzenie zainteresowania otaczającym światem,

  • budowanie słownika czynnego,

  • kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi

  • doskonalenie umiejętności przeliczania 

  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,

  • wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,

  • wdrażanie do szanowania emocji innych,

  • rozwijanie empatii,

  • rozwijanie mowy,

  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,

  • wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,

  • rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,

  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,

  •  zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,

  •  rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,

  • ćwiczenie pamięci,

  • poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,

  •  nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,

  •  uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,

  •  poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,

  •  rozwijanie umiejętności wokalnych,

  •  nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,

  •  poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,

  •  wdrażanie do poszanowania pracy innych.

     

 

ZAMIERZENIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MARZEC 2024r


1. „Marcowa pogoda”

- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu

- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów

- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem

- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi

- dbanie o estetykę wykonania pracy

- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości

- kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo


2. „Czekamy na wiosnę”

- wdrażanie do wyrazistego mówienia

- poznanie oznak przedwiośnia

- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej

- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki

- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu

- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie


3. „Już wiosna”

- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy

- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej

- rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

- rozwijanie poczucia rytmu

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych

- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,najwięcej, najmniej


4. „Zwierzęta na wsi”

- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi

- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

- poznanie produktów odzwierzęcych

- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię

- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym,

- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy

- rozwijanie myślenia matematycznego

- rozwijanie zmysłu dotyku



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:

- poszerzanie wiedzy o świecie,

- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa

- rozwijanie poczucia słuchu

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych

- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,

- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,

- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,

- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,

- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:

  • poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,

  • rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,

  • dostrzeganie rytmu dzień – noc,

  • wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,

  • uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,

  • rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,

  • rozwijanie motoryki małej,

  • zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci i dziadka,

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania,

  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą

  • zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu.