ZAMIERZENIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

LISTOPAD 2023r

 

1. „Co robimy w chłodne dni”

- rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi w oparciu o obrazek,

- rozwijanie mowy i myślenia,

- umiejętność układania rytmów,

- rozbudzanie muzycznych zainteresowań,

- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.

 

2. „Dbamy o czystość”

- wzbogacenie słownika czynnego,

- wydłużanie czasu koncentracji uwagi,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg jednej cechy: przeznaczenia,

- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.

 

3. „Zwierzęta domowe”

rozwijanie spostrzegawczości i mowy,

- doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia,

- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu,

- przekazanie dzieciom na czym polega praca lekarza weterynarii,

- kształtowanie wyobraźni poprzez naśladowanie wybranych zwierząt,

- rozwijanie myślenia matematycznego.

 

4. „Ulubione bajki”

wdrażanie do uważnego słuchania inscenizacji,

- wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego,

- przestrzeganie dzieci o nieprzyjmowaniu prezentów, słodyczy od nieznajomych,

- kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych i niekonwencjonalnych,

- nabywanie umiejętności klasyfikowania wg koloru.

 

5. „Ulubione bajki

- budzenie zainteresowania książką i czytaniem,

- wdrażanie do uważnego słuchania wiersza,

- kształtowanie u dzieci postawy akceptacji innych,

- rozwijanie twórczej ekspresji,

- wyrażanie swoich przeżyć i spostrzeżeń w ekspresji muzycznej,

- określanie położenia przedmiotu w przestrzeni.

 

ZAMIERZENIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

WRZESIEŃ 2023r

 

1. „Ja i moi koledzy w przedszkolu

integrowanie grupy, poznanie imion kolegów i koleżanek

- zapoznanie z miejscami zabaw, kącikami tematycznymi

- wdrażanie do przestrzegania określonych zasad

- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała

- wdrażanie do słuchania innych i zgodnej zabawy

 

2. „Nasze przedszkole

nabywanie i rozwijanie poczucia empatii, rozróżnianie emocji i uczuć

- integrowanie dzieci wokół wspólnych działań

- wyrabianie reakcji na muzykę, reagowanie ruchem na rytm i tempa

- zachęcanie do wyraźnego mówienia

- utrwalanie nazw kolorów, próby tworzenia i nazywania barw pochodnych

 

3. „Na ulicy

zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicy, obserwacja

ruchu ulicznego i działania świateł

- zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu

- zapoznanie z numerami alarmowymi

- wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych

- utrwalanie właściwego zachowania się w obliczu niebezpieczeństwa

 

4. „Dary sadu

rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody

- poszerzanie słownika o pojęcia: sad, drzewa owocowe, śliwa, jabłoń, grusza, jesień

- kształtowanie umiejętności liczenia

- porównywanie liczebności zbiorów

- poznawanie i przyswajanie zasad zdrowego żywienia

 

5. „ Dary ogrodu 

kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustracje, rozwijanie wrażliwości

na piękno i różnorodność warzyw

- nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi

- zachęcanie dzieci do jedzenia warzyw i zapoznanie z właściwościami warzyw

np. barwienie

- wdrażanie do szanowania wytworów własnych i rówieśników

- zachęcanie do dokonywania samodzielnych wyborów