- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 39
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r.
1. W marcu jak w garncu:
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu,
- zapoznanie z kolejnymi miesiącami roku i symbolami pogody,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wiatru,
- zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody,
2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu:
- wzbogacenie słownictwa dzieci o pojęcia związane ze zdrowiem,
- zachęcanie do spożywania owoców i warzyw,
- poznanie zawodu stomatologa,
- rozwijanie pamięci mechanicznej w toku uczenia się wiersza na pamięć,
- wyrabianie zdrowych nawyków.
3. Doznawanie uczuć jest ważne:
- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z emocjami,
- doskonalenie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- umiejętność radzenia sobie z różnymi emocjami,
- próba pokazania gestem, mimiką, ruchem wybranej emocji.
4. Nadchodzi wiosna:
- ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody,
- poznanie wspólnych cech jakościowych przedmiotów, według których zostały połączone w grupy,
- umiejętność powtórzenia wysłuchanego rytmu,
- wzbogacenie ekspresji malarskiej dzieci,
- zapoznanie z tradycjami i zwyczajami powitania wiosny.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 68
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze luty 2024
Eskimosi i ich dom
- Budzenie zainteresowań przyrodą i życiem ludzi na Dalekiej Północy
- Zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi Eskimosów, ich życia
- „Pingwin” – zapoznanie z tekstem słownym i melodią piosenki
- Doskonalenie umiejętności przeliczania , rozdzielania przedmiotów, stosują się do umowy „dla każdego po tyle samo”
- Zapoznanie dzieci z wyglądem domu Eskimosów, materiałem z jakiego został wykonany
Zwierzęta egzotyczne
- Zapoznanie dzieci z nowymi pojęciami: safari, sawanna
- Zapoznanie z etapami rozwoju żółwia i krokodyla, wskazanie podobieństw i różnic
- „Dżungla” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
- Doskonalenie umiejętności konstruowania i rozgrywania prostych gier
- Wzbogacanie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata
Zwierzęta hodowlane w domu
- Zapoznanie dzieci z pracą weterynarza oraz podstawowych sprzętem wykorzystywanym w jego pracy
- Utrwalenie wyglądu i budowy zwierząt domowych
- Zapoznanie z pojęciem „duet”
- Zapoznanie z przygodami Kotka Filusia
- Zapoznanie z wyposażeniem akwarium
- Poznanie wybranych zwierząt domowych - pies
W kosmosie
- Zapoznanie z pojęciem Układ Słoneczny
- Poznanie nazw planet i ich miejsca w Układzie Słonecznym
- Zapoznanie z postacią wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika
- Uświadomienie dzieciom, że „Ziemia krąży wokół słońca”
- Kształcenie umiejętności łączenia ze sobą różnych materiałów, inwencji twórczej.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 214
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2023r
- Przygotowanie ludzi do zimy:
- poznanie niektórych sposobów przygotowania przetworów z owoców i warzyw,
- ukazanie wartości odżywczych surówek,
- wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- rozwijanie skoczności i koordynacji ruchów,
- zapoznanie z wybranymi potrawami z ziemniaków.
- Jesienna szaruga:
- zapoznanie z symbolami pogody,
- ukazanie charakterystycznych cech późnej jesieni,
- uświadamianie konieczności ubierania się stosownie do panujących warunków atmosferycznych,
- doskonalenie umiejętności wycinania,
- zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.
- Jestem małym patriotą:
- zapoznanie z legendą powstania państwa polskiego,
- wyrabianie zamiłowania do swojego miejsca zamieszkania,
- poznanie stolicy Polski,
- zapoznanie z symbolami narodowymi,
- wdrażanie do poprawnego używania określeń: większy, mniejszy, wyższy, niższy,
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
- Jak przekazujemy informację:
- zachęcanie do pisania listów do bliskich i znajomych,
- doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
- zapoznanie ze sposobem przekazywania informacji dawniej i dziś,
- utrwalenie nazw figur geometrycznych.
- Mój przyjaciel Miś:
- zapoznanie z techniką malowania widelcem,
- zapoznanie z historią pluszowego misia,
- doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu,
- zachęcanie do słuchania muzyki poważnej,
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat niedźwiedzi.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 4828
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
STYCZEŃ 2024r
- Witamy Nowy Rok:
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat różnych zegarów,
- utrwalanie nazw pór roku,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
- umiejętność składania życzeń urodzinowych,
- dostrzeganie zmian w procesie topnienia śniegu.
- Każdy lubi karnawał:
- rozwijanie inwencji twórczej,
- wdrażanie do dokładnego wykonania pracy,
- doskonalenie orientacji przestrzennej,
- kształtowanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
- ćwiczenia w segregowaniu elementów według określonej cechy.
- Zwierzęta zimą:
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt,
- utrwalenie nazw dni tygodnia,
- kształtowanie opiekuńczej postawy wobec ptaków i leśnych zwierząt,
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat leśnych zwierząt,
- umiejętność dostrzegania i kontynuowania rytmu.
- Kocham Babcię i Dziadka:
- wzmacnianie więzi rodzinnych,
- ćwiczenia w rozpoznawaniu dźwięków wysokich i niskich,
- utrwalenie nazw figur geometrycznych,
- usprawnienie techniki liczenia,
- wdrażanie do okazywania miłości i szacunku wobec Babci i Dziadka.
- Zabawy na śniegu:
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat śniegu,
- doskonalenie umiejętności korzystania z szablonów,
- doskonalenie techniki przeliczania,
- ćwiczenia w porównywaniu wielkości,
- utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 599
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
PAŹDZIERNIK 2023r.
1. „Jesień w sadzie”
- wskazywanie charakterystycznych cech jesieni,
- dostrzeganie zmian zachodzących jesienią,
- ćwiczenie motoryki dużej,
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych podczas
wizyty w sklepie,
- zakupienie owoców pochodzących z polskich sadów,
- utrwalanie pojęć: duży- mały,
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,
- utrwalanie nazw owoców,
- zwracanie uwagi na wartości odżywcze owoców.
2. „Jesień w ogrodzie”
- utrwalanie nazw wybranych warzyw,
- wdrażanie do codziennego spożywania warzyw,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- wzbogacenie słownika czynnego,
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- wyrabianie poczucia rytmu, zręczności i zwinności,
- ćwiczenia w określaniu wielkości (małe- duże).
3. „Jesień w lesie”
- rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody,
- poznanie wyglądu jesiennego lasu,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- wzbogacanie wiedzy na temat dzięcioła,
- słucha nagrań odgłosów różnych zwierząt,
- wyrabianie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał nauczyciela,
- wzbogacanie wiedzy na temat drzew rosnących w lesie,
- ćwiczenia w rozpoznawaniu drzew iglastych i liściastych.
4. „Życie zwierząt w jesiennym lesie”
- uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt,
- poznanie zimowych zwyczajów niektórych zwierząt leśnych,
- wzbogacanie wiedzy na temat życia leśnych zwierząt,
- pogłębianie zainteresowań przyrodniczych,
- wyrabianie samodzielności i inicjatywy, koleżeńskości oraz umiejętności
współdziałania w zespole.
Strona 1 z 2