Rozpoczęcie nauki w szkole to jeden z najważniejszych momentów w życiu każdego dziecka.  Proces adaptacji do nowej rzeczywistości rozpoczyna się już w przedszkolu. Jedną z form pomagającym dzieciom w przygotowaniom jest nawiązanie współpracy przedszkola z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. "Zuchy" miały okazję zwiedzać część szkoły, której próg przekroczą na dobre już we wrześniu! Dzięki uprzejmości pań pracujących w świetlicy, dzieci uczestniczyły w ciekawych zajęciach plastycznych, na których wykonały jajka wielkanocne. Kolejnym poznanym miejscem była biblioteka szkolna oraz czytelnia - wszystko było takie ciekawe... smile Już nie możemy się doczekać kolejnej wizyty w szkole! 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc   

MARZEC 2024r.

           

  1. Domowi ulubieńcy: kot i pies:

 

- rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,

- odważne zabieranie głosu na forum grupy,

- zaznajomienie z wyglądem litery „Ł”,”ł”,

- nabywanie umiejętności tworzenia pracy ze wzoru,,

- rozwijanie wrażliwości na barwy, kształty, faktury,

- odróżnianie prawej i lewej strony,

-utrwalenie znajomości liczebników porządkowych,

- rozwój szybkości i siły kończyn górnych.

 

  1. Cztery żywioły:

 

- wzbogacenie wiedzy na temat sił natury,

- rozwijanie samodzielnego myślenia,

- zaznajomienie z wyglądem litery „W”, „w”,

- rozwijanie wrażliwości na barwy i kształty,

- szybkie reagowanie na zmianę tempa i dynami,

- używanie i stopniowanie określeń, dotyczących ich ciężaru: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy,

- koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu.

 

  1. Gdzie jesteś, wiosno?

 

- poznanie pojęcia „zwiastuny wiosny”,

-podtrzymywanie tradycji żegnania zimy, witania wiosny,

- odczuwanie radości z nadejścia wiosny oraz wspólnej zabawy,

- rozwijanie umiejętności porządkowania zbiorów wg ilości malejącej i wzrastającej ze   względu na kolor, rodzaj obiektów,

- rozwijanie percepcji słuchowej,

- rozwój skoczności i siły kończyn dolnych ,

- zachowanie porządku w miejscu pracy,

- poprawa koordynacji oko-ręka.

 

  1. Nadchodzi wielkanoc:

 

- poznanie tradycji Świąt Wielkanocnych,

- utrwalenie pamięci liczb i cyfr,

- rozwijanie prawidłowej dykcji,

- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i technicznych,

- doskonalenie umiejętności wycinania po śladzie,

- rozwijanie pamięci muzycznej.

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze luty 2024 r.

 

 1. W świecie sztuki

 

- zapoznanie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret

- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „G,g”

- segregowanie tych samych obiektów wg różnych cech

- odkrywanie rozmaitych kombinacji barwnych plam, linii

- rozumienie pojęć : długi-krótki, długi, dłuższy, najdłuższy

 

2. Dzieci lubią zimę

 

- rozwijanie umiejętności rzeczowego i logicznego wyrażania myśli

- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych

- rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów

- „Jak mądrze dokarmiać ptaki?” - przekazanie dzieciom niezbędnych informacji

- „Kraina wiecznych śniegów” – wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

 

3. Robimy zakupy

 

- zapoznanie z asortymentem sklepu, pracą sprzedawcy, kasjera

- kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych

- usprawnianie motoryki placów, uwrażliwianie opuszków palców

- utrwalenie znajomości cyfr 0-9

- sprawne wycinanie, zachowanie bezpieczeństwa

 

4. Co łączy smoki z dinozaurami?

 

- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „J,j”

- wzbogacenie słownictwa i wiedzy dzieci z zakresu prehistorii

- sprawne liczenie wskazanych obiektów

- rozwijanie narządów artykulacyjnych

- zapoznanie z pojęciem miary i mierzenia