- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 19
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r.
1. „Marcowa pogoda”
- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu
- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów
- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi
2. „Czekamy na wiosnę”
- poznanie oznak przedwiośnia
- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
3. „Już wiosna”
- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy
- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej
- rozwijanie poczucia rytmu
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
4. „Zwierzęta na wsi”
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię
- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym
- rozwijanie zmysłu dotyku
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 79
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- rozwijanie poczucia słuchu
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 157
-
poznanie i nazywanie oznak zimy
-
rozwijanie słuchu i poczucia rytmu
-
wyzwalanie ekspresji twórczej
-
zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych
-
rozwijanie umiejętności przeliczania
-
kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych
-
nabywanie umiejętności składania życzeń
-
przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja
-
utrwalanie nazw części ciała
-
przeliczanie w dostępnym zakresie
-
składanie obrazka z części
-
śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem
-
zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 138
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:
-
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
-
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.
-
Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
-
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
-
Przypomnienie co można robić zimą – lepienie bałwana, zabawa na sankach, jeżdżenie na łyżwach..
-
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa związanych z bezpieczną zabawą
-
Kształtowanie wrażliwości muzycznej – zabawy muzyczne – improwizacje muzyczne z wykorzystaniem sprzętów codziennego użytku
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
-
Nauka piosenek i pląsów.
-
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 157
-
Sposoby na jesienną szarugę
- poznanie pojęcia „para”
- rozwijanie poczucia rytmu podczas zabawy przy piosence „Zła pogoda”
- zaznajomienie z wyrażeniem „jesienna szaruga”
- rozwijanie mowy
- usprawnianie motoryki małej
-
Mamy różne domy
- rozwiązywanie zagadek słownych
- poznanie figury kwadrat
- rozwijanie inwencji twórczej
- coraz sprawniejsze posługiwanie się klejem
- rozróżnianie pojęć: długo – krótko
- odkrywanie wartości muzyki klasycznej
- poznanie domów zwierząt
-
Leśne śpiochy i nieśpiochy
- rozwijanie pamięci słuchowej
- określanie wyglądu liści
- dopasowywanie liści do owoców z ich drzew
- rozwijanie umiejętności przeliczania elementów zbioru
- zainteresowanie światem przyrody
-
Odkrywamy kosmos
- rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od prawdy
- zainteresowanie dzieci kosmosem
- dostosowywanie siły nacisku do zamierzonego efektu
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- doprowadzenie do zrozumienia, że zbiór składa się z elementów, których liczbę można dokładnie określić liczebnikami głównymi
-
Zabawy w teatr
- rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej
- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
- rozwijanie precyzji ruchów podczas kolorowania
- rozróżnianie pojęć: najpierw, potem
- obserwacja doświadczenia z mydłem
Strona 1 z 2