ZAMIERZENIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MARZEC 2024r


1. „Marcowa pogoda”

- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu

- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów

- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem

- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi

- dbanie o estetykę wykonania pracy

- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości

- kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo


2. „Czekamy na wiosnę”

- wdrażanie do wyrazistego mówienia

- poznanie oznak przedwiośnia

- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej

- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki

- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu

- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie


3. „Już wiosna”

- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy

- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej

- rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

- rozwijanie poczucia rytmu

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych

- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,najwięcej, najmniej


4. „Zwierzęta na wsi”

- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi

- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

- poznanie produktów odzwierzęcych

- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię

- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym,

- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy

- rozwijanie myślenia matematycznego

- rozwijanie zmysłu dotyku



Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:

  • poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,

  • rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,

  • dostrzeganie rytmu dzień – noc,

  • wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,

  • uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,

  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,

  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,

  • rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,

  • rozwijanie motoryki małej,

  • zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci i dziadka,

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania,

  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą

  • zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:

- poszerzanie wiedzy o świecie,

- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa

- rozwijanie poczucia słuchu

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych

- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,

- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,

- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,

- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,

- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.


  • poznanie i nazywanie oznak zimy

  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych

  • rozwijanie słuchu i poczucia rytmu

  • zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych

  • umiejętność wyrażania uczuć

  • rozwijanie umiejętności przeliczania

  • rozwijanie muzycznych zdolności twórczych

  • określanie sposobów wyrażania miłości

  • kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych

  • nabywanie umiejętności składania życzeń

  • nazywanie emocji; budowanie emocjonalnego kontaktu z najbliższymi;

  • przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja

  • utrwalanie nazw części ciała

  • przeliczanie w dostępnym zakresie

  • śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem

  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem

  • relaks, wyciszenie