- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 8
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r.
1. W marcu jak w garncu:
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu,
- zapoznanie z kolejnymi miesiącami roku i symbolami pogody,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wiatru,
- zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody,
2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu:
- wzbogacenie słownictwa dzieci o pojęcia związane ze zdrowiem,
- zachęcanie do spożywania owoców i warzyw,
- poznanie zawodu stomatologa,
- rozwijanie pamięci mechanicznej w toku uczenia się wiersza na pamięć,
- wyrabianie zdrowych nawyków.
3. Doznawanie uczuć jest ważne:
- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z emocjami,
- doskonalenie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- umiejętność radzenia sobie z różnymi emocjami,
- próba pokazania gestem, mimiką, ruchem wybranej emocji.
4. Nadchodzi wiosna:
- ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody,
- poznanie wspólnych cech jakościowych przedmiotów, według których zostały połączone w grupy,
- umiejętność powtórzenia wysłuchanego rytmu,
- wzbogacenie ekspresji malarskiej dzieci,
- zapoznanie z tradycjami i zwyczajami powitania wiosny.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 80
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi
w zakresie 1-6,
- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- rozwijanie poczucia słuchu, zachęcanie do tworzenia muzyki,
- nabywanie umiejętności tworzenia zbioru w oparciu o podane cechy elementu zbioru,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania według przeznaczenia,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej, obok.
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- rozumienie potrzeby przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa,
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej.
- rozwijanie pamięci odtwórczej,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- kształtowanie nawyku dbania o rośliny,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 121
-
poznanie i nazywanie oznak zimy
-
kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy
-
nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach
-
rozwijanie słuchu i poczucia rytmu
-
wyzwalanie ekspresji twórczej
-
zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych
-
umiejętność wyrażania uczuć
-
rozwijanie umiejętności przeliczania
-
zapoznanie z instrumentem perkusyjnym
-
określanie sposobów wyrażania miłości
-
czekanie na swoją kolej podczas rozmowy
-
określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami
-
nabywanie umiejętności składania życzeń
-
czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami
-
odczytywanie sygnałów niewerbalnych – ton głosu, gesty, wyraz twarzy jako podstawa do rozpoznawania emocji
-
przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja
-
przeliczanie w dostępnym zakresie
-
składanie obrazka z części
-
śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem
-
zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem
-
relaks, wyciszenie
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 5670
-
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
-
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.
-
Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
-
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
-
Przypomnienie co można robić zimą – lepienie bałwana, zabawa na sankach, jeżdżenie na łyżwach..
-
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa związanych z bezpieczną zabawą
-
Zapoznanie dzieci z Krainą Wiecznych Śniegów i życiem na niej
-
Zapoznanie dzieci ze zwierzętami z Dalekiej Północy – mors, foka, niedźwiedź polarny, pingwin
-
Zapoznanie dzieci z wyglądem zimowego krajobrazu
-
Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy
-
Zapoznanie dzieci z pojęciem Kalendarz – w jaki sposób kalendarz jest nam pomocny i jak wyglądają
-
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
-
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
-
Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
-
Kształtowanie wrażliwości muzycznej – zabawy muzyczne – improwizacje muzyczne z wykorzystaniem sprzętów codziennego użytku
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
-
Nauka piosenek i pląsów.
-
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 123
-
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2023r
-
Przygotowanie ludzi do zimy:
- poznanie niektórych sposobów przygotowania przetworów z owoców i warzyw,
- ukazanie wartości odżywczych surówek,
- wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- rozwijanie skoczności i koordynacji ruchów,
- zapoznanie z wybranymi potrawami z ziemniaków.
-
Jesienna szaruga:
- zapoznanie z symbolami pogody,
- ukazanie charakterystycznych cech późnej jesieni,
- uświadamianie konieczności ubierania się stosownie do panujących warunków atmosferycznych,
- doskonalenie umiejętności wycinania,
- zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.
-
Jestem małym patriotą:
- zapoznanie z legendą powstania państwa polskiego,
- wyrabianie zamiłowania do swojego miejsca zamieszkania,
- poznanie stolicy Polski,
- zapoznanie z symbolami narodowymi,
- wdrażanie do poprawnego używania określeń: większy, mniejszy, wyższy, niższy,
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
-
Jak przekazujemy informację:
- zachęcanie do pisania listów do bliskich i znajomych,
- doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
- zapoznanie ze sposobem przekazywania informacji dawniej i dziś,
- utrwalenie nazw figur geometrycznych.
-
Mój przyjaciel Miś:
- zapoznanie z techniką malowania widelcem,
- zapoznanie z historią pluszowego misia,
- doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu,
- zachęcanie do słuchania muzyki poważnej,
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat niedźwiedzi.
Strona 1 z 2