- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 24
-
rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
-
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
-
zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
-
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
-
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
-
zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
-
doskonalenie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania otaczającym światem,
-
budowanie słownika czynnego,
-
rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,
-
kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
-
poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
-
doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
-
rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
-
wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
-
wdrażanie do szanowania emocji innych,
-
rozwijanie empatii,
-
kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
-
wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
-
rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
-
rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
-
poznanie roli aktora w teatrze,
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
-
rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
-
budowanie wiary we własne siły,
-
zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
ćwiczenie pamięci,
-
wdrażanie do zgodnej współpracy,
-
poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
-
nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
-
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
-
poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
-
poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
-
wdrażanie do poszanowania pracy innych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 39
ZAMIERZENIA NA MARZEC 2024r.
„ Domowi ulubieńcy: pies i kot”- „ Domowi ulubieńcy: pies i kot”.
-
Słuchanie tekstów literackich. „ Kot i pies”- D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ Ł, ł” na podstawie wyrazu – łopata; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza
i synteza. Zabawy matematyczne, konstruowanie gry planszowej. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy.
„ Cztery żywioły”.
-
Wprowadzenie litery „ W, w” na podstawie wyrazu „ woda”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej. Zabawy matematyczne „ Zabawy z wagą” - używanie i stopniowanie określeń dot. ciężaru: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy, taki sam„ Więcej, mniej, czy tyle samo?”, zapoznanie ze znakami: większości, równości, mniejszości, rozwijanie logicznego myślenia. Zabawy umuzykalniające. Zabawy
w ogrodzie przedszkolnym, spacery w okolicy przedszkola. Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami
„ Gdzie jesteś, wiosno?”.
-
„ Zwiastun wiosny” – opowiadanie M. Jelonek. Poznanie pojęcia „ zwiastuny wiosny”, rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków. Wprowadzenie litery „ P, p” na podstawie wyrazu „ ptak”- doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia grafomotoryczne. „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich. „ Tulipany” – zabawa matematyczna; doskonalenie jednego elementu do wcześniej poznanego zbioru oraz przeliczanie elementów nowego zbioru, utrwalanie znajomości cyfr 1- 10. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne.
„ Nadchodzi Wielkanoc”.
-
„ Wielkanoc” – wiersz D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ F, f” na podstawie wyrazu : farby. „ Opowieści liczbowe” – zabawa matematyczna - koncentrowanie uwagi na wykonywanym zadaniu, rozwijanie percepcji oraz pamięci wzrokowej, utrwalanie znajomości liczb i cyfr. „ Koszyczek wielkanocny” – zajęcia plastyczne. - malowanie plasteliną; poznanie techniki rozcierania plasteliny, dostosowanie nacisku dłoni do zamierzonego efektu. Nauka piosenek o tematyce świątecznej wybranych przez nauczyciela; wprowadzanie dzieci w miły nastrój, podtrzymywanie świątecznych tradycji. Zabawy na świeżym powietrzu.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 128
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na luty 2024r.:
1. W świecie sztuki
- zapoznanie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret
- segregowanie tych samych obiektów wg różnych cech
- odkrywanie rozmaitych kombinacji barwnych plam, linii
- rozumienie pojęć : długi-krótki, długi, dłuższy, najdłuższy
2. Dzieci lubią zimę
- rozwijanie umiejętności rzeczowego i logicznego wyrażania myśli
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych
- rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów
- „Jak mądrze dokarmiać ptaki?” - przekazanie dzieciom niezbędnych informacji
- „Kraina wiecznych śniegów” – wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
3. Robimy zakupy
- zapoznanie z asortymentem sklepu, pracą sprzedawcy, kasjera
- kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych
- usprawnianie motoryki placów, uwrażliwianie opuszków palców
- utrwalenie znajomości cyfr 0-9
- sprawne wycinanie, zachowanie bezpieczeństwa
4. Co łączy smoki z dinozaurami?
- wzbogacenie słownictwa i wiedzy dzieci z zakresu prehistorii
- sprawne liczenie wskazanych obiektów
- rozwijanie narządów artykulacyjnych
- zapoznanie z pojęciem miary i mierzenia
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 163
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:
-
wprowadzenie pojęć: szacunek wobec starszych, sprawność fizyczna;
-
poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
-
kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
-
posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
-
kształtowanie umiejętności liczenia; operowanie liczebnikami porządkowymi;
-
kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
-
kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
-
rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
-
rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
-
rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
-
rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa),
-
zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
-
rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
-
rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
-
kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
-
kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Strona 1 z 4