- Szczegóły
- Joanna Moskwa
- Kategoria: aktualności
- Odsłony: 762
Procedura bezpieczeństwa dotycząca COVID-19 - Aktualizacja
Załącznik nr 1 - Oświadczenie o stanie zdrowia dziecka
Załącznik nr 2 - Zgoda na pomiar temperatury ciała
Załącznik nr 3 - Oświadczenie o świadomości zagrożenia
Załącznik nr 4 - Oświadczenie o zapoznania się z procedurami COVID-19
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: aktualności
- Odsłony: 1744
Witam.
Przesyłam materiały na kolejny tydzień.
Pozdrawiam
Ryszard Depta
- How many bears? - Ile niedźwiedzi?
one - 1
two - 2
three - 3
four - 4
five - 5
six - 6
seven - 7
eight - 8
nine - 9
ten - 10
baby bear - niedźwiadek
tiger - tygrys
lion - lew
apple - jabłko
orange - pomarańcza
tomato - pomidor
cake - ciastko/ciasto
egg - jajko
Hansel and Gretel - Jaś i Małgosia
They are my cakes. - To są moje ciastka.
Temat kompleksowy: Wypoczynek latem
summer - lato
at the seaside - nad morzem
at the lake - nad jeziorem
in the mountains - w górach
in the countryside - na wsi
......................................................................................................................................................................................................................
Witam.
Przesyłam materiały na kolejny tydzień.
Pozdrawiam
Ryszard Depta
- In, On, Under - W, Na, Pod
three o'clock - trzecia godzina
now - teraz
let's play outside - zagrajmy/pobawmy się na dworze
Where is my music book? - Gdzie jest moja książka od muzyki?
It's on the chair. - Jest na krześle.
pencil - ołówek
table - stół
cap - czapka
It's in your bag. - Jest w twojej torbie.
I don't see it. - Nie widzę go/jej.
Where is it? - Gdzie on/ona jest?
desk - biurko
See you. - Do zobaczenia.
Have fun. - Baw się dobrze.
coat - płaszcz
gloves - rękawiczki
box - pudełko
bird - ptak
room - pokój
hat - czapka, kapelusz
jacket - marynarka, kurtka
big - duży
tree - drzewo
Let's see. - Zobaczmy.
Look here. - Spójrz tutaj.
Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas (wakacje)
ride a bike - jeździć na rowerze
swim - pływać
sunbathe - opalać się
ball - piłka
kite - latawiec
..............................................................................................................................................................................................................................................
Witam.
Przesyłam materiały na kolejny tydzień.
Pozdrawiam
Ryszard Depta
- Where - Gdzie
I want some ice cream. - Chcę loda.
Where is the cafeteria? - Gdzie jest bar?
It's next to the flower shop. - On jest obok kwiaciarni.
restroom (toilet) - toaleta
Let's ask that woman. - Zapytajmy tamtą panią.
Go straight and turn left. - Idź prosto i skręć w lewo.
It's on your right. - Jest po prawej.
I have science homework. - Mam zadanie domowe z przyrody.
Good idea! - Dobry pomysł!
Excuse me. - Przepraszam.
at the bank - przy banku
Thank you very much. - Dziękuję bardzo.
You're welcome. - Proszę bardzo./Nie ma za co.
Can you help me, please? - Czy możesz mi pomóc, proszę?
Go to the post office. - Idź na pocztę.
street - ulica
It's over there. - Jest tam.
school - szkoła
doll - lalka
here - tutaj
How nice! - Jak fajnie!
Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże
holiday - wakacje
wood/forest - las
sea - morze
lake - jezioro
river - rzeka
beach - plaża
mountains - góry
..........................................................................................................................................................................................................................................
Witam.
Przesyłam materiały na kolejny tydzień.
Pozdrawiam
Ryszard Depta
- Who - Kto
Look! - Spójrz!
They do taekwondo. - Oni ćwiczą taekwondo.
Who is he/she? - Kim on/ona jest?
He is my teacher/friend. - On jest moim nauczycielem/przyjacielem.
She is wonderful/great. - Ona jest wspaniała.
Is she your mom? - Czy to (ona) jest twoja mama?
Let's sing a song together. - Zaśpiewajmy razem piosenkę.
I can't sing. - Nie umiem śpiewać.
Who is this/that? - Kto to (tu/tam) jest?
It's my mom/dad. - To jest moja mama/mój tata.
I love my mom. - Kocham moją mamę.
It's my sister/brother/grandma/grandpa. - To jest moja siostra/brat/babcia/dziadek.
Do you like milk? - Czy lubisz mleko?
Yes, I do./No, I don't. - Tak./Nie.
Milk is good. - Mleko jest dobre.
You can run. - Ty umiesz biegać.
Clara can dance, too. - Klara umie też tańczyć.
Open your eyes. - Otwórz (swoje) oczy.
It's for you. - To jest dla ciebie.
Let's play together. - Pobawmy się razem.
Temat kompleksowy: Dzień Dziecka
Happy Children's Day!!! - Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka!!!
happy - szczęśliwy
children - dzieci
day - dzień
love - kochać
............................................................................................................................................................................................................................................
Witam.
Przesyłam materiały na kolejny tydzień.
Pozdrawiam
Ryszard Depta
- What
what - co
What is this? - Co to (tu) jest?
What is that? - Co to (tam) jest?
It's a book. - To jest książka.
box - pudełko
pencil - ołówek
eraser - gumka
Thank you. - Dziękuję.
You're welcome. - Nie ma za co.
This is Helen. - To jest Helena.
ruler - linijka
I'm Pinocchio. - Jestem Pinokio.
bird - ptak
cat - kot
dog - pies
It's for you. - To jest dla ciebie.
Temat kompleksowy: Moja rodzina/Święto Rodziców
family - rodzina
parents - rodzice
Mum - Mama
Dad - Tata
child - dziecko
children - dzieci
brother - brat
sister - siostra
son - syn
daughter - córka
.....................................................................................................................................................................................................................................
Witam.
Przesyłam materiały na kolejny tydzień.
Pozdrawiam
Ryszard Depta
- Sorry
Sorry./I'm sorry. - Przepraszam.
It's wonderful! - To jest super (wspaniałe, cudowne)!
Watch out! - Uważaj!
Are you okay? - Wszystko w porządku?
Yes, I'm okay. - Tak, wszystko w porządku.
Is this your shoe? - Czy to (tutaj) twój but?
Yes, it is. - Tak.
Is that your ruler? - Czy to (tam) twoja linijka?
That's okay. - Wszystko w porządku./Nic nie szkodzi.
What's this? - Co to (tu) jest?
It's a nose. - To jest nos.
What's that? - Co to (tam) jest?
mouth - buzia (usta)
song - piosenka
story - historyjka, opowieść
Temat kompleksowy: Majowa łąka
meadow - łąka
spring - wiosna
frog - żaba
stork - bocian
insect - owad
butterfly - motyl
grass - trawa
flower - kwiat
..................................................................................................................................................................................
- Szczegóły
- Joanna Moskwa
- Kategoria: aktualności
- Odsłony: 1956
Dzieci się uczą i młodzież się uczy. Rodzicu, i Ty poświęć trochę czasu na naukę, Wychowanie dzieci nie jest proste, ale mamy 10 wskazówek, które Ci pomogą. Centrum Rozwoju Lokalnego - organizator ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" kontynuując swoją misję wspierania edukacji najmłodszych, a także wsparcia rodziców w procesie wychowania swoich pociech, przygotowało kolejny materiał wideo z poradami. Film "Wychowanie dzieci – 10 porad psychologa" to materiał, który podejmuje 10 bardzo ważnych kwestii dotyczących wychowania dzieci. W roli przewodnika psycholog mgr Beata Liwowska.
Link do filmu: https://youtu.be/HxbYRBAKs7U
Korzystając z okazji przypominamy, że na stronie internetowej Centrum Rozwoju Lokalnego do pobrania są darmowe materiały do nauki w domu. Nowe materiały będą się ukazywać w każdą środę i każdy piątek aż do czasu, gdy szkoły i przedszkola wznowią funkcjonowanie.
Link do materiałów: https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: aktualności
- Odsłony: 1918
Drodzy rodzice, proszę przeczytać swoim dzieciom.
Kochane dzieci!!!
21 marca przyszła do nas Pani Wiosna. Niestety w tym roku nie powitaliśmy jej wspólnie... Mamy jednak dla Was pewną tajemniczą misję do spełnienia. Zamieniamy Was wszystkich w Tropicieli Wiosny, którzy zrealizują wspólnie z rodzicami następujące zadania:
Zwiastuny Wiosny - oglądamy film i uważnie słuchamy opowiadania o wiośnie https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc
3-4 latki - Witaj Wiosno!- wykonujemy pracę plastyczną na podstawie filmu i własnych wiosennych wspomnień np. farbami, kredkami, wydzieranką z kolorowego papieru.
Pamiętajcie, że każdy Tropiciel jest uważny, pomysłowy i wytrwały.
W takim razie do boju moi mali, dzielni Tropiciele!!!
Dbajcie o siebie . Życzymy Wam dużo zdrówka!!!
Przesyłamy Państwu kolejną porcję zabaw i zajęć, które można wykorzystać w domu:
I www.superstyler.pl/dziecko/zabawy-dla-dzieci-w-domu/
II Zabawy paluszkowe są uwielbiane przez małe dzieci, a na dodatek wspaniale wpływają na ich rozwój. Czas spędzony na zabawach paluszkowych jest pełen radości!
1. Najprostsza wyliczanka:
Idzie rak, nieborak (palcami udajemy, że idziemy po ciele dziecka)
Jak uszczypnie, będzie znak! (na słowo "znak" łaskoczemy malucha)
2. Wyliczanka z członkami rodziny
W tej wyliczance po kolei pokazujemy palce, każdy nasz palec obrazuje jednego członka rodziny. Zaczynamy od kciuka:
Ten pierwszy to dziadziuś,
A przy nim babunia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamunia.
A to ja dziecinka mała,
I oto moja rodzinka cała.
III Zachęcamy do zapoznania się z wiosenną piosenką www.youtube.com/watch?v=Snz1dt33mKE
IV "Zielone podarunki dla Pani Wiosny"- wyszukiwanie w domu zielonych przedmiotów, gromadzenia ich na dywanie, nazwanie zebranych "podarunków". Zwrócenie uwagi na występowanie różnorodnych odcieni barwy zielonej.
V mumandthecity.pl - proszę wejść w hasło "Jak się bawić w domu z czterolatkiem"
VI eduzabawy.com/karty_pracy/
Strona 5 z 16