RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM „RZĄDZ” ROK SZKOLNY 2024/2025

 

600-800 Schodzenie się dzieci 6,7,8,9,10-godzinnych, rozmowy indywidualne z rodzicami, zabawy samorzutne w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe i twórcze w małych zespołach, praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, ćwiczenia poranne, przygotowanie do śniadania.

745-800 Schodzenie się dzieci 6,7,8-godzinnych.

 

 810-900    Śniadanie, czynności samoobsługowe w łazience, kształtowanie nawyków higienicznych, czynności opiekuńcze, organizacyjne i inne, praca z dyżurnymi w kącikach zainteresowań.

 

 900-1000  Zajęcia zorganizowane z całą grupą prowadzone zgodnie z założeniami programu „W kręgu zabawy” Jadwigi Pytlarczyk.

 

1000-1115  Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w sali, ogrodzie, na boisku, w lesie. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, spacery i wycieczki lub samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, twórcze.

 

1115-1200  Czynności samoobsługowe w łazience, kształtowanie nawyków higienicznych, obiad, czynności opiekuńcze, organizacyjne i inne. Przygotowanie do odpoczynku w grupie najmłodszej.

 

 1200-1300  Samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, twórcze lub organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w sali, ogrodzie, na boisku, w lesie. Odpoczynek w grupie najmłodszej.

 

1300-1400 Zabawy integracyjne, słuchanie literatury dziecięcej - rozbudzanie zainteresowań czytelniczych. Praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Organizacja imprez i uroczystości przedszkolnych. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe, badawcze i twórcze.

 

1345-1400 Rozchodzenie się dzieci 6,7,8-godzinnych.

1410 -1430Podwieczorek dla dzieci 7,8,9,10-godzinnych. Czynności samoobsługowe.

1430-1600 Zabawy samorzutne, gry dydaktyczne i planszowe w małych zespołach, praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, praca z dzieckiem zdolnym, rozchodzenie się dzieci 7,8,9,10-godzinnych, rozmowy indywidualne z rodzicami.

 

Podstawa programowa realizowana jest w godz. 800 – 1300

 

Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia z uwzględnieniem potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci. Szczegółowy rozkład dnia ma charakter otwarty, pozwalający na uwzględnienie warunków atmosferycznych, propozycji dzieci oraz na właściwe  gospodarowanie czasem przebywania dziecka w przedszkolu zgodnie

z podstawą programową wychowania przedszkolnego.