Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na czerwiec 2024r.

- Kształtowanie szacunku i życzliwości wobec dzieci z różnych stron świata

- Doskonalenie sprawności manualnej

- Utrwalenie nazw figur geometrycznych: koło, trójkąt, kwadrat

- Ćwiczenie pamięci

- Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych

- Doskonalenie percepcji słuchowej

- Doskonalenie umiejętności liczenia

- Usprawnianie narządów artykulacyjnych

- Wdrażanie do uważnego słuchania

- Doskonalenie sprawności manualnej – wypełnianie szablonu plasteliną

- Utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych

- Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas letniego wypoczynku


-nabywanie poczucia przynależności narodowej

- rozbudzenie zainteresowań krajem ojczystym i jego symbolami

- przybliżenie dzieciom wiadomości na temat swojej miejscowości

- rozwijanie zainteresowań historią swojego rejonu

- kształtowanie emocjonalnego stosunku do rodzinnej miejscowości

- poznanie wybranych zwierząt hodowlanych w domu, w gospodarstwie domowym

- rozumienie konieczności jedzenia potraw niezbędnych dla zdrowia

-nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy

- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt

-zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji

- poznawanie zmysłowe kwiatów – wąchanie, dotykanie, określanie kolorów

kształtowanie umiejętności mówienia o uczuciach do mamy

-pogłębienie szacunku do rodziców: (ukazanie roli rodziców, przybliżanie zwyczajów panujących w domu – zabawy z mamą i tatą)

ZAMIERZENIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MARZEC 2024r.


1. „Marcowa pogoda”

- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu

- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów

- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem

- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi


2. „Czekamy na wiosnę”

- poznanie oznak przedwiośnia

- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej

- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki

- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie


3. „Już wiosna”

- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy

- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej

- rozwijanie poczucia rytmu

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych


4. „Zwierzęta na wsi”

- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi

- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię

- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym

- rozwijanie zmysłu dotyku

 

 

  • zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,

  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw

  • budzenie zainteresowania otaczającym światem,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  •  rozwijanie mowy,

  • wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,

  •  rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,

  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,

  •  poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,

  •  uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,

  •  poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru 

  •  poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie.

     

     

     

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:

- poszerzanie wiedzy o świecie,

- rozwijanie poczucia słuchu

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,

- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,

- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,

- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,