Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na czerwiec 2024r.

- dostrzeganie swoich mocnych stron

- odkrywanie rozmaitych kombinacji i połączeń materiałów plastycznych

- wyzwalanie spontaniczności poprzez wspólną zabawę

- wzbogacanie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata

- rozwijanie koordynacji ruchów rąk, wzroku, współpracy palców

- graficzne odwzorowywanie wysłuchanego rytmu

- rozwijanie umiejętności rysowania po śladzie

- wzrost wiedzy na temat zasad dbania o środowisko

- poznanie pojęć: wysypisko, odpady, recykling

- rozwijanie krytycznego myślenia

- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

- rozwijanie słownej i plastycznej inwencji twórczej

- utrzymywanie tempa ruchu zgodnie z muzyką


 

  • zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,

  • zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,

  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej,

  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,

  • budzenie zainteresowania otaczającym światem,

  • budowanie słownika czynnego,

  • kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,

  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,

  • wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,

  • poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,

  • wdrażanie do szanowania emocji innych,

  • rozwijanie empatii,

  • kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,

  • rozwijanie mowy,

  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,

  • rozwijanie umiejętności przeliczania 

  • wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,

  • rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,

  •  rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,

  • budowanie wiary we własne siły,

  • zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,

  • ćwiczenie pamięci,

  • wdrażanie do zgodnej współpracy,

  • poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,

  • nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,

  • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,

  • poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,

  • wdrażanie do poszanowania pracy innych.


- rozwijanie poczucia przynależności narodowej

- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu

- systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej

- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich

- tworzenie własnych książeczek, zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację

- wzbogacenie wiadomości związanych z pracą ludzi w różnych zawodach

- uświadomienie dzieciom roli mamy i taty w ich życiu i kształtowaniu osobowości

- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu

- rozpoznawanie i nazywanie roślin w najbliższym otoczeniu. Zwracanie uwagi na ich bogata kolorystykę i zapachy

- podkreślanie roli owadów w zapylaniu roślin oraz skutków tego.

ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r.

1. W marcu jak w garncu:
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu,
- zapoznanie z kolejnymi miesiącami roku i symbolami pogody,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wiatru,
- zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody,

2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu:
- wzbogacenie słownictwa dzieci o pojęcia związane ze zdrowiem,
- zachęcanie do spożywania owoców i warzyw,
- poznanie zawodu stomatologa,
- rozwijanie pamięci mechanicznej w toku uczenia się wiersza na pamięć,
- wyrabianie zdrowych nawyków.

3. Doznawanie uczuć jest ważne:
- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z emocjami,
- doskonalenie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- umiejętność radzenia sobie z różnymi emocjami,
- próba pokazania gestem, mimiką, ruchem wybranej emocji.

4. Nadchodzi wiosna:
- ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody,
- poznanie wspólnych cech jakościowych przedmiotów, według których zostały połączone w grupy,
- umiejętność powtórzenia wysłuchanego rytmu,
- wzbogacenie ekspresji malarskiej dzieci,
- zapoznanie z tradycjami i zwyczajami powitania wiosny.