- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 49
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze czerwiec 2024
"Święto dzieci"
- Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat życia ludzi w różnych częściach świata
- Kształtowanie szacunku i życzliwości wobec dzieci z różnych stron świata
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Utrwalenie nazw figur geometrycznych: koło, trójkąt, kwadrat
- Poznanie różnych kontynentów
- Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw
"Muzyka wokół nas"
- Ćwiczenie pamięci
- Zapoznanie z fabułą filmu pt. „Pułapka” serialu „Rodzina Treflików”
- Ćwiczenia w prawidłowym rozpoznawaniu i kontynuowaniu rytmu
- Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
- Doskonalenie percepcji słuchowej
"Czym podróżujemy"
- Utrwalenie nazw środków lokomocji
- Wdrażanie do pracy zespołowej
- Doskonalenie umiejętności liczenia
- Poznanie nazw związanych z przewozem pasażerów różnymi środkami lokomocji
(kierowca, maszynista, pilot)
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych
"Wakacje"
- Wdrażanie do uważnego słuchania
- Doskonalenie sprawności manualnej – wypełnianie szablonu plasteliną
- Utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych
- Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki „Kolory”
- Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas letniego wypoczynku
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 62
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze maj 2024
"Jestem Polakiem i europejczykiem"
- Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat Polskiego
- Ćwiczenia w określaniu ilości „na oko”
- Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat niektórych państw Unii Europejskiej
- Zapoznanie z flagą i hymnem Unii Europejskiej
"Na majowej łące"
- Utrwalenie nazw mieszkańców łąki
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- Utrwalenie pojęcia „para”
- Utrwalenie nazw kwiatów
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych
"Gdzie pracują rodzice?"
- Poznanie nazw niektórych zawodów
- Rozwijanie inwencji twórczej
- Doskonalenie umiejętności liczenia
- Ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnał
"Kocham mamę i tatę"
- Kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną
- Ćwiczenia w poprawnym używaniu sformułowań: starszy, młodszy
- Ćwiczenie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
- Zachęcanie do bezinteresownej pomocy innym
- Dostrzeganie roli mamy w codzienny życiu
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 177
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r
1. „Marcowa pogoda”
- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu
- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów
- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi
- dbanie o estetykę wykonania pracy
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości
- kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo
2. „Czekamy na wiosnę”
- wdrażanie do wyrazistego mówienia
- poznanie oznak przedwiośnia
- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
3. „Już wiosna”
- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy
- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie poczucia rytmu
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,najwięcej, najmniej
4. „Zwierzęta na wsi”
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- poznanie produktów odzwierzęcych
- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię
- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym,
- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy
- rozwijanie myślenia matematycznego
- rozwijanie zmysłu dotyku
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 77
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze kwiecień 2024
Wielkanoc
- Zapoznanie dzieci z treścią wiersza „Wielkanoc” Doroty Kossakowskiej
- Poznanie sposobów dekorowania stołu na Święta Wielkanocne
- „Taniec kurcząt w skorupkach” – zapoznanie dzieci z utworem muzyki poważnej
- Poznanie możliwości liczenia na zbiorach zastępczych
- Zapoznanie z symboliką Świąt Wielkanocnych, z różnymi sposobami zdobienia jajek dawniej i dziś
W wiejskiej zagrodzie
- Zapoznanie dzieci ze zwierzętami hodowlanymi w gospodarstwie wiejskim
- Nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, postaci zwierząt występujących kolejno po sobie
- Kształtowanie postaw estetycznych poprzez udział dziecka w procesie twórczym
- „Farma dziadka Władka” – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie piosenki „Dziadek Władek”
- Zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną – origami
- Rozwijanie umiejętności nazywania i rozpoznawania rodzin zwierząt gospodarskich, np. kogut-kura-kurczątko
Ziemię mamy tylko jedną
- Zapoznanie z podstawowymi zasadami ochrony środowiska i rozumienie konieczności ich przestrzegania
- Zapoznanie z etapami krążenia wody w przyrodzie
- „Śmieci” – nauka piosenki
- Poznanie kolorów i przeznaczenia poszczególnych pojemników do segregacji odpadów
- Zapoznanie dzieci z techniką kolażu, utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt żyjących w środowisku wodnym
Książka moim przyjacielem
- Zapoznanie dzieci z etapami powstawania książki, pracą drukarza i introligatora
- Zapoznanie dzieci z wyglądem i przeznaczeniem zakładki do książki
- „Jestem książką” – nauka piosenki
- Zapoznanie dzieci z elementami, które powinna zawierać strona tytułowa książki (tytuł, autor, strona)
- „Trzy świnki” – opowiadanie nauczyciela – rozwijanie logicznego myślenia, kojarzenia faktów
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 256
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
LUTY 2024r.
- W lodowej krainie:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi
w zakresie 1-6,
- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa.
- Zwierzęta afrykańskie:
- poznanie wybranych zwierząt egzotycznych,
- kształtowanie pojęć: zoo, sawanna,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- rozwijanie poczucia słuchu, zachęcanie do tworzenia muzyki,
- nabywanie umiejętności tworzenia zbioru w oparciu o podane cechy elementu zbioru,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- U fryzjera:
- poznanie wyposażenia salonu, czynności fryzjera,
- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania według przeznaczenia,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej, obok.
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- W kuchni:
- zapoznanie z niektórymi pracami wykonywanymi w kuchni,
- zapoznanie z wyposażeniem kuchni,
- rozumienie potrzeby przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa,
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- zapoznanie z pojęciem ,,dyrygent’’,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej.
- Zielony ogródek w sali:
- rozwijanie pamięci odtwórczej,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- kształtowanie nawyku dbania o rośliny,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.
Strona 1 z 3