- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział zuchy
- Odsłony: 285
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grudzień 2023 r.
1. Imieniny Mikołaja:
- zaznajomienie z legendą o św. Mikołaju
- zapoznanie z małą i wielką, drukowaną i pisaną literą „E, e”,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- pielęgnowanie tradycji
- rozwijanie zmysłu estetycznego
- utrwalenie znajomości obrazu graficznego swojego imienia
2. Kuchenne laboratorium:
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „R,r”,
- usprawnianie grafomotoryki,
- próby zapamiętania kolejności dni tygodnia
- rozwijanie słuchu selektywnego
- poznanie pojęcia „wydatki”
3. Czekamy na święta:
- poznanie prawidłowego układu artykulatorów w czasie wybrzmiewania poszczególnych głosek
- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej podczas wcielania się w postacie bibilijne
- rozumienie pojęć: na, nad, pod, pomiędzy, za
- wzmocnienie aparatu głosowego
- rozumienie pojęcia „powtarzać się”
4. Świąteczne spotkania rodzinne:
- używanie czasu przeszłego w wypowiedziach
- odkrywanie skuteczności ruchu palców i nacisku dłoni
- rozumienie istoty zmian odwracalnych i nieodwracalnych
- rozwijanie intuicji malarskiej
- próby oceny liczebności zbiorów bez kontroli wzroku
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział zuchy
- Odsłony: 3702
Orzechy, żołędzie, szyszki, kasztany....czyli dary jesieni, które chętnie wykorzystujemy podczas zajęć :)
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział zuchy
- Odsłony: 2909
"Dzień Jeża" to okazja, aby przypomnieć przedszkolakom, że jeż to zwierzę chronione. Poznaliśmy wiele ciekawostek na temat środowiska w którym żyją te małe stworzonka oraz to jak przygotowują się do zimy. Największą radość sprawiła dzieciom możliwość wykonania własnego jeża z masy solnej.
A Wy, znacie wierszyk o jeżu?
Nasz ulubiony: https://www.youtube.com/watch?v=Qou4kMrOuYI
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział zuchy
- Odsłony: 247
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze listopad 2023 r.
1. Mamy różne domy:
- rozwijanie zainteresowań architekturą mieszkalną i krajobrazu,
- zapoznanie z małą i wielką, drukowaną i pisaną literą „D, d”,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- rozwijanie słownika czynnego- nazywanie sprzętów domowych,
- poznanie znaku większości, mniejszości, równości,
- zapoznanie z symbolami narodowymi,
- przypomnienie słów hymnu oraz piosenek patriotycznych.
2. Leśne śpiochy i nie- śpiochy:
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „Y,y”,
- usprawnianie grafomotoryki,
- zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne zwierząt leśnych,
- rozwijanie wyobraźni związanej z naśladowaniem ruchu i odgłosu zwierząt,
- poznanie znaku dodawania i utrwalenie znajomości cyfr 1-5 oraz znaku równości ,
- zgodne współdziałanie ze współćwiczącym podczas ćwiczeń w parach,
- rozumienie pojęć: prawy górny róg, lewy górny róg, lewy dolny róg kartki.
3. Odkrywamy kosmos:
- poznanie nazw planet,
- ćwiczenia skoczności, zwinności, równowagi,
- wzbogacenie wiedzy na temat pracy astronauty,
- zapoznanie z pisaną i drukowaną literą „K,k”,
- zaznajomienie ze znakiem odejmowania,
- doskonalenie cech motorycznych poprzez gry i zabawy ruchowe,
- sprawne tworzenie rytmów.
4. Zabawa w teatr
- poznanie pojęć związanych z wystrojem teatru: aktor, scena, kurtyna, sufler, lalka
- rozumienie pojęć: kukiełka, pacynka, marionetka, lalka cieniowa
- zaznajomienie z aspektem kardynalnym i obrazem graficznym liczby 6
- odkrywanie i poznaw2anie sztuki malarskiej
- połączenie wyobraźni wizualnej i dźwiękowej
Strona 3 z 4