ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

LUTY 2024r.

  1. W lodowej krainie:

- poszerzanie wiedzy o świecie,

- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi

   w zakresie 1-6,

- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad       bezpieczeństwa.

 

  1. Zwierzęta afrykańskie:

- poznanie wybranych zwierząt egzotycznych,

- kształtowanie pojęć: zoo, sawanna,

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,

- rozwijanie poczucia słuchu, zachęcanie do tworzenia muzyki,

- nabywanie umiejętności tworzenia zbioru w oparciu o podane cechy elementu zbioru,

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych.

 

  1. U fryzjera:

- poznanie wyposażenia salonu, czynności fryzjera,

- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,

- wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera,

- doskonalenie umiejętności klasyfikowania według przeznaczenia,

- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej, obok.

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.

 

  1. W kuchni:

- zapoznanie z niektórymi pracami wykonywanymi w kuchni,

- zapoznanie z wyposażeniem kuchni,

- rozumienie potrzeby przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa,

- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,

- zapoznanie z pojęciem ,,dyrygent’’,

- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,

- rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej.

 

  1. Zielony ogródek w sali:

- rozwijanie pamięci odtwórczej,

- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,

- kształtowanie nawyku dbania o rośliny,

- rozwijanie poczucia rytmu,  zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,

- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,

- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.