ZAMIERZENIA NA MARZEC 2024r.
„ Domowi ulubieńcy: pies i kot”- „ Domowi ulubieńcy: pies i kot”.
-
Słuchanie tekstów literackich. „ Kot i pies”- D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ Ł, ł” na podstawie wyrazu – łopata; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza
i synteza. Zabawy matematyczne, konstruowanie gry planszowej. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy.
„ Cztery żywioły”.
-
Wprowadzenie litery „ W, w” na podstawie wyrazu „ woda”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej. Zabawy matematyczne „ Zabawy z wagą” - używanie i stopniowanie określeń dot. ciężaru: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy, taki sam„ Więcej, mniej, czy tyle samo?”, zapoznanie ze znakami: większości, równości, mniejszości, rozwijanie logicznego myślenia. Zabawy umuzykalniające. Zabawy
w ogrodzie przedszkolnym, spacery w okolicy przedszkola. Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami
„ Gdzie jesteś, wiosno?”.
-
„ Zwiastun wiosny” – opowiadanie M. Jelonek. Poznanie pojęcia „ zwiastuny wiosny”, rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków. Wprowadzenie litery „ P, p” na podstawie wyrazu „ ptak”- doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia grafomotoryczne. „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich. „ Tulipany” – zabawa matematyczna; doskonalenie jednego elementu do wcześniej poznanego zbioru oraz przeliczanie elementów nowego zbioru, utrwalanie znajomości cyfr 1- 10. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne.
„ Nadchodzi Wielkanoc”.
-
„ Wielkanoc” – wiersz D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ F, f” na podstawie wyrazu : farby. „ Opowieści liczbowe” – zabawa matematyczna - koncentrowanie uwagi na wykonywanym zadaniu, rozwijanie percepcji oraz pamięci wzrokowej, utrwalanie znajomości liczb i cyfr. „ Koszyczek wielkanocny” – zajęcia plastyczne. - malowanie plasteliną; poznanie techniki rozcierania plasteliny, dostosowanie nacisku dłoni do zamierzonego efektu. Nauka piosenek o tematyce świątecznej wybranych przez nauczyciela; wprowadzanie dzieci w miły nastrój, podtrzymywanie świątecznych tradycji. Zabawy na świeżym powietrzu.