-
rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
-
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
-
zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
-
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
-
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
-
zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
-
doskonalenie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania otaczającym światem,
-
budowanie słownika czynnego,
-
rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,
-
kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
-
poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
-
doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
-
rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
-
wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
-
wdrażanie do szanowania emocji innych,
-
rozwijanie empatii,
-
kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
-
wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
-
rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
-
rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
-
poznanie roli aktora w teatrze,
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
-
rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
-
budowanie wiary we własne siły,
-
zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
ćwiczenie pamięci,
-
wdrażanie do zgodnej współpracy,
-
poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
-
nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
-
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
-
poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
-
poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
-
wdrażanie do poszanowania pracy innych.