• rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,

  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,

  • zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

  • zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,

  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej,

  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,

  • budzenie zainteresowania otaczającym światem,

  • budowanie słownika czynnego,

  • rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,

  • kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,

  • poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,

  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,

  • rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,

  • wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,

  • wdrażanie do szanowania emocji innych,

  • rozwijanie empatii,

  • kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,

  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,

  • rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,

  • rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,

  • poznanie roli aktora w teatrze,

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

  • rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,

  • budowanie wiary we własne siły,

  • zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • ćwiczenie pamięci,

  • wdrażanie do zgodnej współpracy,

  • poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,

  • nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,

  • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,

  • poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,

  • poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,

  • wdrażanie do poszanowania pracy innych.