• zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,

  • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej,

  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,

  • budzenie zainteresowania otaczającym światem,

  • budowanie słownika czynnego,

  • kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi

  • doskonalenie umiejętności przeliczania 

  • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,

  • wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,

  • wdrażanie do szanowania emocji innych,

  • rozwijanie empatii,

  • rozwijanie mowy,

  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,

  • wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,

  • rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,

  • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,

  •  zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,

  •  rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,

  • ćwiczenie pamięci,

  • poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,

  •  nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,

  •  uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,

  •  poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,

  •  rozwijanie umiejętności wokalnych,

  •  nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,

  •  poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,

  •  wdrażanie do poszanowania pracy innych.