- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 253
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
GRUDZIEŃ 2023r
- ODWIEDZI NAS MIKOŁAJ
- umiejętność segregowania według wielkości
- umiejętność dobierania się w ,,pary’’
- kształtowanie umiejętności poprawnej wypowiedzi
- kształtowanie koordynacji ruchowej
-rozwijanie pamięci i wrażliwości słuchowej
- kształtowanie umiejętności liczenia z użyciem liczebników głównych 1-6
- CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
- rozwijanie pamięci odtwórczej
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- przygotowanie do rozumienia stałości liczby
- wyrabianie postawy odpowiedzialnej za najbliższe otoczenie
- CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- rozumienie potrzeby sprzątania po sobie, pomagania rodzicom
- kształcenie umiejętności ruchowego reagowania na słowa piosenki
- kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów
(określanie położenia: nad, obok, z prawej strony, z lewej strony)
- rozwijanie umiejętności sprawnego, starannego wycinania po linii prostej i łamanej
- JUŻ ZIMA
- umiejętność odtwarzania wiersza z odpowiednią intonacją, gestem
- umiejętność ćwiczeń z dwoma przyborami naraz
- znajomość wiersza o tematyce zimowej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- rozwijanie sprawności manualnych i wyobraźni
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 372
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 237
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2023r
1. „Co robimy w chłodne dni”
- rozwijanie kompetencji językowych poprzez wypowiedzi w oparciu o obrazek,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- umiejętność układania rytmów,
- rozbudzanie muzycznych zainteresowań,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
2. „Dbamy o czystość”
- wzbogacenie słownika czynnego,
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg jednej cechy: przeznaczenia,
- rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki.
3. „Zwierzęta domowe”
- rozwijanie spostrzegawczości i mowy,
- doskonalenie umiejętności wyrazistego mówienia,
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych w domu,
- przekazanie dzieciom na czym polega praca lekarza weterynarii,
- kształtowanie wyobraźni poprzez naśladowanie wybranych zwierząt,
- rozwijanie myślenia matematycznego.
4. „Ulubione bajki”
- wdrażanie do uważnego słuchania inscenizacji,
- wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego,
- przestrzeganie dzieci o nieprzyjmowaniu prezentów, słodyczy od nieznajomych,
- kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych i niekonwencjonalnych,
- nabywanie umiejętności klasyfikowania wg koloru.
5. „Ulubione bajki”
- budzenie zainteresowania książką i czytaniem,
- wdrażanie do uważnego słuchania wiersza,
- kształtowanie u dzieci postawy akceptacji innych,
- rozwijanie twórczej ekspresji,
- wyrażanie swoich przeżyć i spostrzeżeń w ekspresji muzycznej,
- określanie położenia przedmiotu w przestrzeni.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 266
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ 2023r
1. „Ja i moi koledzy w przedszkolu”
integrowanie grupy, poznanie imion kolegów i koleżanek
- zapoznanie z miejscami zabaw, kącikami tematycznymi
- wdrażanie do przestrzegania określonych zasad
- kształtowanie świadomości schematu własnego ciała
- wdrażanie do słuchania innych i zgodnej zabawy
2. „Nasze przedszkole”
nabywanie i rozwijanie poczucia empatii, rozróżnianie emocji i uczuć
- integrowanie dzieci wokół wspólnych działań
- wyrabianie reakcji na muzykę, reagowanie ruchem na rytm i tempa
- zachęcanie do wyraźnego mówienia
- utrwalanie nazw kolorów, próby tworzenia i nazywania barw pochodnych
3. „Na ulicy”
zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicy, obserwacja
ruchu ulicznego i działania świateł
- zapoznanie z dźwiękami pojazdów o specjalnym przeznaczeniu
- zapoznanie z numerami alarmowymi
- wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych
- utrwalanie właściwego zachowania się w obliczu niebezpieczeństwa
4. „Dary sadu”
rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
- poszerzanie słownika o pojęcia: sad, drzewa owocowe, śliwa, jabłoń, grusza, jesień
- kształtowanie umiejętności liczenia
- porównywanie liczebności zbiorów
- poznawanie i przyswajanie zasad zdrowego żywienia
5. „ Dary ogrodu ”
kształcenie umiejętności wypowiedzi w oparciu o ilustracje, rozwijanie wrażliwości
na piękno i różnorodność warzyw
- nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- zachęcanie dzieci do jedzenia warzyw i zapoznanie z właściwościami warzyw
np. barwienie
- wdrażanie do szanowania wytworów własnych i rówieśników
- zachęcanie do dokonywania samodzielnych wyborów
Strona 2 z 2