- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział smerfy
- Odsłony: 97
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc
MARZEC 2024r.- GRUPA SMERFY
- Domowi ulubieńcy: kot i pies:
- rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
- odważne zabieranie głosu na forum grupy,
- zaznajomienie z wyglądem litery „Ł”,”ł”,
- nabywanie umiejętności tworzenia pracy ze wzoru,,
- rozwijanie wrażliwości na barwy, kształty, faktury,
- odróżnianie prawej i lewej strony,
-utrwalenie znajomości liczebników porządkowych,
- rozwój szybkości i siły kończyn górnych.
- Cztery żywioły:
- wzbogacenie wiedzy na temat sił natury,
- rozwijanie samodzielnego myślenia,
- zaznajomienie z wyglądem litery „W”, „w”,
- rozwijanie wrażliwości na barwy i kształty,
- szybkie reagowanie na zmianę tempa i dynami,
- używanie i stopniowanie określeń, dotyczących ich ciężaru: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy,
- koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu.
- Gdzie jesteś, wiosno?
- poznanie pojęcia „zwiastuny wiosny”,
-podtrzymywanie tradycji żegnania zimy, witania wiosny,
- odczuwanie radości z nadejścia wiosny oraz wspólnej zabawy,
- rozwijanie umiejętności porządkowania zbiorów wg ilości malejącej i wzrastającej ze względu na kolor, rodzaj obiektów,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- rozwój skoczności i siły kończyn dolnych ,
- zachowanie porządku w miejscu pracy,
- poprawa koordynacji oko-ręka.
- Nadchodzi wielkanoc:
- poznanie tradycji Świąt Wielkanocnych,
- utrwalenie pamięci liczb i cyfr,
- rozwijanie prawidłowej dykcji,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i technicznych,
- doskonalenie umiejętności wycinania po śladzie,
- rozwijanie pamięci muzycznej.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział smerfy
- Odsłony: 224
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc
STYCZEŃ 2024r.- GRUPA SMERFY
- Witamy Nowy Rok:
- przyswojenie pojęcia „rok”, „pory roku”,
- zapoznanie dzieci z nazwami 12 miesięcy,
- odważne zabieranie głosu na forum grupy,
- poznanie obrazu graficznego litery „U,u”,
- rozwijanie świadomości przestrzeni i odległości,
- zaznajomienie z wyglądem cyfry 8,
- rozwój wrażliwości na elementy muzyki: tempo, dynamikę.
- W karnawale czas na bale:
- zaznajomienie z pojęciem „karnawał”,
- rozwijanie samodzielnego myślenia,
- zapoznanie z wyglądem litery „B,b”,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- wzmacnianie siły mięsni rąk i obręczy barkowej,
- rozwijanie umiejętności porównywania figur,
- koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu.
- Zima lubi dzieci:
- poznanie znaczenia słów „dumny”, „zarozumiały”,
- umiejętność przyjmowania prawidłowej postawy przez ćwiczenia gimnastyczne,
- wyczuwanie właściwości tworzywa plastycznego,
- utrwalenie nazw i wyglądu podstawowych figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności rozkładania liczb na składniki,
- zachowanie porządku w miejscu pracy,
- nabywanie wprawy w graniu na instrumentach perkusyjnych.
- Moja Babcia i mój Dziadek:
- zaznajomienie z wyglądem litery „S,s”,
- rozwijanie empatii w stosunku do osób starszych,
- rozwijanie prawidłowej dykcji,
- rozwijanie umiejętności utrzymania równowagi podczas ćwiczeń z ławeczką ,
- zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 9,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- utrwalenie tekstu i melodii wybranych piosenek
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział smerfy
- Odsłony: 257
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze luty 2024 r.
1. W świecie sztuki
- zapoznanie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „G,g”
- segregowanie tych samych obiektów wg różnych cech
- odkrywanie rozmaitych kombinacji barwnych plam, linii
- rozumienie pojęć : długi-krótki, długi, dłuższy, najdłuższy
2. Dzieci lubią zimę
- rozwijanie umiejętności rzeczowego i logicznego wyrażania myśli
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych
- rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów
- „Jak mądrze dokarmiać ptaki?” - przekazanie dzieciom niezbędnych informacji
- „Kraina wiecznych śniegów” – wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
3. Robimy zakupy
- zapoznanie z asortymentem sklepu, pracą sprzedawcy, kasjera
- kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych
- usprawnianie motoryki placów, uwrażliwianie opuszków palców
- utrwalenie znajomości cyfr 0-9
- sprawne wycinanie, zachowanie bezpieczeństwa
4. Co łączy smoki z dinozaurami?
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „J,j”
- wzbogacenie słownictwa i wiedzy dzieci z zakresu prehistorii
- sprawne liczenie wskazanych obiektów
- rozwijanie narządów artykulacyjnych
- zapoznanie z pojęciem miary i mierzenia
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział smerfy
- Odsłony: 266
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grudzień 2023 r.
1. Imieniny Mikołaja:
- zaznajomienie z legendą o św. Mikołaju
- zapoznanie z małą i wielką, drukowaną i pisaną literą „E, e”,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- pielęgnowanie tradycji
- rozwijanie zmysłu estetycznego
- utrwalenie znajomości obrazu graficznego swojego imienia
2. Kuchenne laboratorium:
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „R,r”,
- usprawnianie grafomotoryki,
- próby zapamiętania kolejności dni tygodnia
- rozwijanie słuchu selektywnego
- poznanie pojęcia „wydatki”
3. Czekamy na święta:
- poznanie prawidłowego układu artykulatorów w czasie wybrzmiewania poszczególnych głosek
- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej podczas wcielania się w postacie bibilijne
- rozumienie pojęć: na, nad, pod, pomiędzy, za
- wzmocnienie aparatu głosowego
- rozumienie pojęcia „powtarzać się”
4. Świąteczne spotkania rodzinne:
- używanie czasu przeszłego w wypowiedziach
- odkrywanie skuteczności ruchu palców i nacisku dłoni
- rozumienie istoty zmian odwracalnych i nieodwracalnych
- rozwijanie intuicji malarskiej
- próby oceny liczebności zbiorów bez kontroli wzroku
Strona 1 z 2