- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 58
-
zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
-
doskonalenie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania otaczającym światem,
-
budowanie słownika czynnego,
-
kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi
-
doskonalenie umiejętności przeliczania
-
rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
-
wdrażanie do szanowania emocji innych,
-
rozwijanie empatii,
-
rozwijanie mowy,
-
wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
-
wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
-
rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
-
rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
-
zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
-
ćwiczenie pamięci,
-
poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
-
nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
-
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
-
poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
-
poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
-
wdrażanie do poszanowania pracy innych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 79
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r
1. „Marcowa pogoda”
- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu
- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów
- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi
- dbanie o estetykę wykonania pracy
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości
- kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo
2. „Czekamy na wiosnę”
- wdrażanie do wyrazistego mówienia
- poznanie oznak przedwiośnia
- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
3. „Już wiosna”
- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy
- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie poczucia rytmu
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,najwięcej, najmniej
4. „Zwierzęta na wsi”
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- poznanie produktów odzwierzęcych
- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię
- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym,
- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy
- rozwijanie myślenia matematycznego
- rozwijanie zmysłu dotyku
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 148
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa
- rozwijanie poczucia słuchu
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 5109
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:
-
poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
-
rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
-
dostrzeganie rytmu dzień – noc,
-
wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
-
rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
-
uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
-
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
-
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
-
rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
-
rozwijanie motoryki małej,
-
zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci i dziadka,
-
rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
-
doskonalenie umiejętności przeliczania,
-
utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą
-
zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu.
Strona 1 z 2