- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 179
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na czerwiec 2024r.
- rozwijanie umiejętności twórczego spoglądania na problem
- coraz lepsze rozumienie stosunków międzyludzkich
- dostrzeganie swoich mocnych stron
- odkrywanie rozmaitych kombinacji i połączeń materiałów plastycznych
- wyzwalanie spontaniczności poprzez wspólną zabawę
- wzbogacanie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata
- rozwijanie procesów myślenia: analiza, synteza, porównania, uogólniania
- rozwijanie koordynacji ruchów rąk, wzroku, współpracy palców
- graficzne odwzorowywanie wysłuchanego rytmu
- rozwijanie umiejętności rysowania po śladzie
- zainteresowanie tematem ekologii
- wzrost wiedzy na temat zasad dbania o środowisko
- wprowadzanie kierunków od osi własnego ciała
- poznanie pojęć: wysypisko, odpady, recykling
- rozwijanie krytycznego myślenia
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- rozwijanie słownej i plastycznej inwencji twórczej
- rozumienie na czym polega uporządkowany układ zbiorów
- utrzymywanie tempa ruchu zgodnie z muzyką
- utrwalenie znajomości symboli graficznych liczb.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 833
{gallery}PlanetariumStarsz{/gallery}
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 266
-
rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
-
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
-
zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
-
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
-
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
-
zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
-
doskonalenie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania otaczającym światem,
-
budowanie słownika czynnego,
-
rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,
-
kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
-
poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
-
doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
-
rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
-
wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
-
wdrażanie do szanowania emocji innych,
-
rozwijanie empatii,
-
kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
-
wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
-
rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
-
rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
-
poznanie roli aktora w teatrze,
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
-
rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
-
budowanie wiary we własne siły,
-
zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
ćwiczenie pamięci,
-
wdrażanie do zgodnej współpracy,
-
poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
-
nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
-
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
-
poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
-
poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
-
wdrażanie do poszanowania pracy innych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 126
- rozwijanie poczucia przynależności narodowej
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
- systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich
- tworzenie własnych książeczek, zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację
- wzbogacenie wiadomości związanych z pracą ludzi w różnych zawodach
- uświadomienie dzieciom roli mamy i taty w ich życiu i kształtowaniu osobowości
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu
- rozpoznawanie i nazywanie roślin w najbliższym otoczeniu. Zwracanie uwagi na ich bogata kolorystykę i zapachy
- podkreślanie roli owadów w zapylaniu roślin oraz skutków tego.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 301
ZAMIERZENIA NA MARZEC 2024r.
„ Domowi ulubieńcy: pies i kot”- „ Domowi ulubieńcy: pies i kot”.
-
Słuchanie tekstów literackich. „ Kot i pies”- D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ Ł, ł” na podstawie wyrazu – łopata; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza
i synteza. Zabawy matematyczne, konstruowanie gry planszowej. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy.
„ Cztery żywioły”.
-
Wprowadzenie litery „ W, w” na podstawie wyrazu „ woda”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej. Zabawy matematyczne „ Zabawy z wagą” - używanie i stopniowanie określeń dot. ciężaru: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy, taki sam„ Więcej, mniej, czy tyle samo?”, zapoznanie ze znakami: większości, równości, mniejszości, rozwijanie logicznego myślenia. Zabawy umuzykalniające. Zabawy
w ogrodzie przedszkolnym, spacery w okolicy przedszkola. Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami
„ Gdzie jesteś, wiosno?”.
-
„ Zwiastun wiosny” – opowiadanie M. Jelonek. Poznanie pojęcia „ zwiastuny wiosny”, rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków. Wprowadzenie litery „ P, p” na podstawie wyrazu „ ptak”- doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia grafomotoryczne. „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich. „ Tulipany” – zabawa matematyczna; doskonalenie jednego elementu do wcześniej poznanego zbioru oraz przeliczanie elementów nowego zbioru, utrwalanie znajomości cyfr 1- 10. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne.
„ Nadchodzi Wielkanoc”.
-
„ Wielkanoc” – wiersz D. Kossakowskiej. Wprowadzenie litery „ F, f” na podstawie wyrazu : farby. „ Opowieści liczbowe” – zabawa matematyczna - koncentrowanie uwagi na wykonywanym zadaniu, rozwijanie percepcji oraz pamięci wzrokowej, utrwalanie znajomości liczb i cyfr. „ Koszyczek wielkanocny” – zajęcia plastyczne. - malowanie plasteliną; poznanie techniki rozcierania plasteliny, dostosowanie nacisku dłoni do zamierzonego efektu. Nauka piosenek o tematyce świątecznej wybranych przez nauczyciela; wprowadzanie dzieci w miły nastrój, podtrzymywanie świątecznych tradycji. Zabawy na świeżym powietrzu.
Strona 1 z 4