Drodzy rodzice.

Premier wprowadził nowe obostrzenia dotyczące życia prywatnego i zawodowego. Wszyscy żyjemy w coraz większym napięciu. Nie wiemy co nas jeszcze czeka w walce z epidemią koronawirusa. Rozsądne jest zatem dostosowanie się do zakazu wychodzenia z domu poza niezbędnymi, potrzebnymi sytuacjami. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że dzieci tym bardziej źle to znoszą. Mamy na uwadze to, jak ważny jest w tym wieku kontakt z rówieśnikami. Muszą niestety ograniczyć się do kontaktów w wirtualnym świecie i przyłączyć się do akcji #zostanwdomu dla naszego wspólnego dobra. Proszę zatem Państwa, abyście ustalili ze swoimi dziećmi, jak ma wyglądać ich rytm dnia codziennego.Ważne jest, by zbytnio nie wypaść z rytmu codziennych obowiązków i starać się na miarę swoich możliwości pracować nad materiałami i zadaniami przesyłanymi przez nauczycieli.

Przekażcie swoim dzieciom kilka wskazówek, jak sobie dać radę na co dzień w tej niecodziennej rzeczywistości.

PORADY DLA DZIECI
Utrzymaj  tryb dnia:
1.Wstawaj o tej samej porze.
2.Zachowaj poranną rutynę - pamiętaj o higienie i śniadaniu. Nie chodź cały dzień w piżamie.
3.Przed rozpoczęciem nauki otwórz okno, wyjdź z psem i pooddychaj świeżym powietrzem  to rozbudzi Twoje ciało, będzie imitowało wyjście do przedszkola i wzmocni Twoją odporność.
4.O określonej porze zacznij pracę zadaną przez nauczycieli.
5.W czasie nauki rób sobie krótkie ruchowe przerwy: rozciąganie się, wstanie z miejsca. spacer po mieszkaniu będzie regenerowało umysł.
6.W czasie przerw unikaj oglądania youtuba, seriali, grania w gry. To świetna okazja do ćwiczenia samodyscypliny.
7.Zaplanuj sobie czas popołudniowy. Pamiętaj, że rodzice nadal będą pracować, nawet jeśli fizycznie będą w domu i nie mogą spędzać z Tobą czasu, kiedy ty masz już wolne.
8.Utrzymuj kontakty towarzyskie TYLKO online. Wykorzystaj po południu czas do dzielenia się ONLINE swoimi pomysłami na kreatywny czas wolny.
9.Ustal z rodzicami czas po południu, w którym będziecie mogli razem porozmawiać, pograć czy po prostu poprzebywać ze sobą.
10.Zapytaj rodziców, jak możesz pomóc im w domowych obowiązkach. To daje satysfakcję, naprawdę!
11.Ustal sobie limit grania w gry komputerowe i oglądania seriali. Będziesz mieć i tak dodatkowo więcej czasu przy komputerze niż zwykle.
12.1,5 godziny przed snem wyłącz elektronikę. Dbaj o sen. śpij minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną.

 

Drodzy Rodzice!
Mamy nadzieję, że czas kwarantanny upływa w zdrowiu. Zachęcamy aby dzieci w tym czasie korzystały z istniejących w sieci stron edukacyjnych, które uczą poprzez zabawę.

Również zachęcamy do zaglądania na naszą stronę, gdzie znajdziecie propozycje zabaw i zadań dla swoich dzieci. Systematycznie będziemy w zakładkach ZDALNE NAUCZANIE dodawać nowe propozycje. 

Prosimy uściskać dzieci- otaczamy ciepłymi myślami całe Wasze rodziny życząc dużo zdrówka i licząc na jak najszybsze spotkanie w murach przedszkola.

                     
  

 

 

 


    

 

                                              

                                                                                                                          

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-doskonalenie sprawności grafomotorycznej

-zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną

-rozwijanie słownika czynnego dziecka

-zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych na temat wiosny

-doskonalenie percepcji słuchowej, wyróżnianie głosek w wyrazach i ich nazywanie

-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych 
 

ZUCHY 

Termin: 30.03.2020r. -03.04.2020r.

Opracowanie: Agnieszka S., Mariola Sz.

Temat: Wiosenne powroty

* Oglądamy film

 https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

https://www.youtube.com/watch?v=Glr9aYC4o7E&list=PLvfC7zHi4OR8xNTXma66x511yCfq1Zypm&index=11&t=0s

*Wprowadzenie litery małej i wielkiej J, J

Oglądamy film: https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU

Ćwiczymy pisanie paluszkiem po stole, w powietrzu, na plecach rodzica.

Ćwiczymy grafomotorycznie pisanie małej i wielkiej litery J,j  

Układanie schematu i modelu wyrazu : jajko (białe, niebieskie i czerwone cegiełki).

*Zabawy matematyczne - dodawanie i odejmowanie  w zakresie 10.

*Poćwiczmy razem : https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

* Zatańczmy dla wiosny https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

* Jak zrobić bociana? - praca plastyczna z wykorzystaniem płatków kosmetycznych: https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI

 

SMERFY 

Termin: 30.03.2020r. -03.04.2020r.

Opracowanie: Wiesława T., Marlena S.

Temat: Wiosenne powroty

* Oglądamy film 

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

https://www.youtube.com/watch?v=Glr9aYC4o7E&list=PLvfC7zHi4OR8xNTXma66x511yCfq1Zypm&index=11&t=0s

*Wprowadzenie litery małej i wielkiej J, J

Oglądamy film: https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU

Ćwiczymy pisanie paluszkiem po stole, w powietrzu, na plecach rodzica.

Ćwiczymy grafomotorycznie pisanie małej i wielkiej litery J,j  

Układanie schematu i modelu wyrazu : jajko (białe, niebieskie i czerwone cegiełki).

*Zabawy matematyczne - dodawanie i odejmowanie  w zakresie 10.

* Wiosenny taniec https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

* Ruch to zdrowie : https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

*Kolorujemy obrazki o tematyce wiosennej : https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pani-wiosna/

 

SKRZATY

Termin: 30.03.2020r.-03.04.2020r.

Opracowanie: Anna W.

Temat: Wiosna na łące

* Oglądamy film

 https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

https://www.youtube.com/watch?v=Glr9aYC4o7E&list=PLvfC7zHi4OR8xNTXma66x511yCfq1Zypm&index=11&t=0s

*Wprowadzenie litery małej i wielkiej J, J

Oglądamy film: https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU

Ćwiczymy pisanie paluszkiem po stole, w powietrzu, na plecach rodzica.

Ćwiczymy grafomotorycznie pisanie małej i wielkiej litery J,j  

Układanie schematu i modelu wyrazu : jajko (białe, niebieskie i czerwone cegiełki).

*Zabawy matematyczne - dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. 

* Rysowane wierszyki "Biedronka" https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc

* Zatańczmy dla wiosny https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

* Poćwiczmy razem - ruch to dobra zabawa https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI

 

STARSZAKI

Termin: 30.03.202r.-03.04.2020r.

Opracowanie: Katarzyna L., Joanna N.

Temat: Wiosenne powroty.

 * Oglądamy film

 https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

https://www.youtube.com/watch?v=Glr9aYC4o7E&list=PLvfC7zHi4OR8xNTXma66x511yCfq1Zypm&index=11&t=0s

*Wprowadzenie litery małej i wielkiej J, J

Oglądamy film: https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU

Ćwiczymy pisanie paluszkiem po stole, w powietrzu, na plecach rodzica.

Ćwiczymy grafomotorycznie pisanie małej i wielkiej litery J,j  

* Wiosenne liczenie Starszaków 

* Zaśpiewajmy piosenkę: www.youtube.com/watch?v=8Dtg1GLram8

- wystukajcie rytm kciukiem, następnie całą dłonią

* Zróbmy wiosenne origami: www.youtube.com/watch?v=VFn7il5E1Bc

* Aspekt matematyczny

Narysujemy obrazek dla wiosny.
Dyktando rysunkowe. Dziecko otrzymuje kartkę z konturem domku na dole kartki oraz ołówek. W kopercie jest instrukcja, co i gdzie należy narysować na kartce.
Instrukcja:
1. podpisz się w lewym górnym rogu kartki
2. na dole kartki jest domek, dorysuj okno i drzwi
3. po prawej stronie domu narysuj drzewo
4. po lewej stronie domu narysuj płotek
5. nad domkiem narysuj słońce
6. pokoloruj rysunek dla wiosny
Po wykonaniu zadania dziecko koloruje obrazki dla wiosny.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze:

-Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną

-Tworzenie okazji do klasyfikowania i porządkowania rzeczywistości

-Zachęcanie do spożywania nowalijek

-Obserwacja pogody i jej wpływu na rośliny ,zwierzęta i ludzi 

 

KRASNALE 

Termin : 30.03.2020r. -03.04.2020r. 

Opracowanie : Barbara P., Hanna Sz.

Temat: Nadeszła Wiosna

* Słuchamy wiersza J.Brzechwy "Przyjście wiosny" https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk&t=26s

* Zabawy matematyczne - dziecko liczy obiekty związane z wiosną 

* Domowe ćwiczenia z rodzicami https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI

* Wiosenne inspiracje https://dzieciakiwdomu.pl/2017/02/zwiastuny-wiosny-17-pomyslow-na-wiosenne-prace-plastyczne-i-techniczne.html

* Wiosenna piosenka https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE

 

ZAJACE

Termin: 30.03.2020r.-03.04.2020r.

Opracowanie: Anna S., Lilla L.

Temat: Wiosenne powroty

*Zobaczcie dzieci, kto do nas wrócił z daleka 

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

* Bocian” Wandy Chotomskiej pt. “Nasze ptaki”:
Bocian szuka bocianicy. – Nie wróciła z zagranicy? Niech się pan nie smuci, bocianica wróci. A na razie, panie bocianie, niech pan przygotuje dla swojej żony mieszkanie. – Gdzie? – Na drzewie wysokim, albo na stodole. Albo wie pan gdzie – najlepiej nad naszym przedszkolem!

*Dzieci zgodnie z instrukcją wykonują polecenia (rodzic równocześnie pokazuje rodzaj ruchu, który mają wykonywać dzieci), naśladują zachowania zwierząt i ich sposoby poruszania się,  np.:

• biegają po pokoju machając rękami – naśladują latające ptaki; • kroczą dostojnie dużymi krokami jak bociany; • chodzą kołysząc się na boki jak kaczuszki; • wykonują drobne i szybkie skoki do przodu naśladując skaczące wróbelki; • stają na jednej nodze i rozglądają dookoła, jak bociany szukająca żabek; • kucają i skaczą jak żabki; • zatrzymują się na chwile i wysuwają języczki jak najdalej do przodu i chowają je – jak żabki łapiące muchy; • teraz żabki muszą ukryć się przed bocianem – dzieci jak najszybciej poruszają się skokami w kierunku miejsca wskazanego przez rodzica.

*Zabawy matematyczne Wiosna -przeliczanie obiektów w dostępnym zakresie .

Piosenki dla dzieci "Bocian" Muzyczny Elementarz dla dzieci M. Konopnicka, A. A. Niezgoda https://youtu.be/kk5oMrOkffc 

Obejrzyj film „Jak zrobić bociana z talerzyka?” w YouTube  https://youtu.be/Nbd6YT7aFos 

CO NASZE PRZEDSZKOLE MOŻE DAĆ TWOJEMU DZIECKU?

          Twoje dziecko jest niepowtarzalną indywidualnością, życiem współpracy i wszechstronnym twórcą. Uwzględniamy indywidualne możliwości, potrzeby, doświadczenia, oczekiwania, zainteresowania i jego prawa. Stwarzamy klimat wysokiej kultury osobistej, taktu pedagogicznego, odpowiedniej zachowywania w sferze słów i czynnych. Stosujemy treningi interpersonalne jako systemy w nowej formie zachowań. Kształtujemy w dzieciach przekonania o możliwościach samodzielnego wyboru i budowania jego autentyczności osobowości. Są dla nich: kreatorem, animatorem, terapeutą, wychowawcą.

PRAGNIEMY Aby  w takim przedszkolu dzieci rozwijały swoje zainteresowania.


NASZYM  marzeniem jest po szukaniu na uśmiech i radość dziecka.


CHCEMY  stwarzanie warunków dla dzieci i młodzieży, dla indywidualnych potrzeb każdego wychowanka.


CHCIAŁYBYŚMY stwarzać  dzieciom okazji do samodzielnego podejmowania decyzji i pokonywania trudności.


CHCEMY  ustalając z generaliami jednolite formy odczuwalne i pozyskiwać ich zaufanie.


JESTEŚMY  otwarte na asertywne kontakty z dziećmi i rodzicami. Marzymy, aby absolwent naszej placówki w przyszłości mógł powiedzieć:

 

"WSZYSTKIEGO CO NAPRAWDĘ TRZEBA WIEDZIEĆ, NAUCZYŁEM SIĘ W PRZEDSZKOLU O TYM JAK ŻYĆ, CO ROBIĆ, JAK POSTĘPOWAĆ, WSPÓŁŻYĆ Z INNYMI, ODCZUWAĆ,

MYŚLEĆ, MARZYĆ, WYOBRAŻAĆ SOBIE LEPSZY ŚWIAT. "