- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 8
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r
1. „Marcowa pogoda”
- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu
- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów
- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi
- dbanie o estetykę wykonania pracy
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości
- kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo
2. „Czekamy na wiosnę”
- wdrażanie do wyrazistego mówienia
- poznanie oznak przedwiośnia
- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
3. „Już wiosna”
- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy
- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie poczucia rytmu
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,najwięcej, najmniej
4. „Zwierzęta na wsi”
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- poznanie produktów odzwierzęcych
- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię
- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym,
- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy
- rozwijanie myślenia matematycznego
- rozwijanie zmysłu dotyku
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 69
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
LUTY 2024r.
- W lodowej krainie:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi
w zakresie 1-6,
- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa.
- Zwierzęta afrykańskie:
- poznanie wybranych zwierząt egzotycznych,
- kształtowanie pojęć: zoo, sawanna,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- rozwijanie poczucia słuchu, zachęcanie do tworzenia muzyki,
- nabywanie umiejętności tworzenia zbioru w oparciu o podane cechy elementu zbioru,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych.
- U fryzjera:
- poznanie wyposażenia salonu, czynności fryzjera,
- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania według przeznaczenia,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej, obok.
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- W kuchni:
- zapoznanie z niektórymi pracami wykonywanymi w kuchni,
- zapoznanie z wyposażeniem kuchni,
- rozumienie potrzeby przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa,
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- zapoznanie z pojęciem ,,dyrygent’’,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej.
- Zielony ogródek w sali:
- rozwijanie pamięci odtwórczej,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- kształtowanie nawyku dbania o rośliny,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 118
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ 2024r.:
1. „Już zima”
- rozwijanie wyobraźni i zachęcanie do przedstawiania muzyki ruchem
- wzbogacanie plastycznych doświadczeń
- porównywanie liczebności zbiorów poprzez szacowanie „na oko” i przeliczanie
2. „Zwierzęta zimą”
- uwrażliwienie na trudne warunki ptaków zimą
- poznawanie nazw i wyglądu wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę
- wyrażanie za pomocą instrumentów perkusyjnych treści piosenki
- wdrażanie do samodzielnego, starannego wykonania pracy
3. „Bal karnawałowy”
- wdrażanie do skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania
- nabywanie umiejętności tańczenia w parze
- rozwijanie pomysłowości podczas ozdabiania maski
- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy
4. „Święto Babci i Dziadka”
- nabywanie poczucia przynależności do rodziny
- nabywanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny
- kształtowanie postawy szacunku dla najbliższych członków rodziny
- odczuwanie satysfakcji ze sprawiania radości osobom bliskim
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział pszczoły
- Odsłony: 155
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
GRUDZIEŃ 2023r
- ODWIEDZI NAS MIKOŁAJ
- umiejętność segregowania według wielkości
- umiejętność dobierania się w ,,pary’’
- kształtowanie umiejętności poprawnej wypowiedzi
- kształtowanie koordynacji ruchowej
-rozwijanie pamięci i wrażliwości słuchowej
- kształtowanie umiejętności liczenia z użyciem liczebników głównych 1-6
- CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
- rozwijanie pamięci odtwórczej
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- przygotowanie do rozumienia stałości liczby
- wyrabianie postawy odpowiedzialnej za najbliższe otoczenie
- CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- rozumienie potrzeby sprzątania po sobie, pomagania rodzicom
- kształcenie umiejętności ruchowego reagowania na słowa piosenki
- kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów
(określanie położenia: nad, obok, z prawej strony, z lewej strony)
- rozwijanie umiejętności sprawnego, starannego wycinania po linii prostej i łamanej
- JUŻ ZIMA
- umiejętność odtwarzania wiersza z odpowiednią intonacją, gestem
- umiejętność ćwiczeń z dwoma przyborami naraz
- znajomość wiersza o tematyce zimowej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- rozwijanie sprawności manualnych i wyobraźni
Strona 1 z 2