ZAMIERZENIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MARZEC 2024r

 

1. „Marcowa pogoda”

- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu

- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów

- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem

- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi

- dbanie o estetykę wykonania pracy

- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości

- kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo

 

2. „Czekamy na wiosnę”

- wdrażanie do wyrazistego mówienia

- poznanie oznak przedwiośnia

- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej

- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki

- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu

- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6

 

3. „Już wiosna”

- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy

- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej

- rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

- rozwijanie poczucia rytmu

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych

- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,najwięcej, najmniej

 

4. „Zwierzęta na wsi”

- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi

- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

- poznanie produktów odzwierzęcych

- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię

- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym,

- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy

- rozwijanie myślenia matematycznego

- rozwijanie zmysłu dotyku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

LUTY 2024r.

  1. W lodowej krainie:

- poszerzanie wiedzy o świecie,

- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi

   w zakresie 1-6,

- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad       bezpieczeństwa.

 

  1. Zwierzęta afrykańskie:

- poznanie wybranych zwierząt egzotycznych,

- kształtowanie pojęć: zoo, sawanna,

- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,

- rozwijanie poczucia słuchu, zachęcanie do tworzenia muzyki,

- nabywanie umiejętności tworzenia zbioru w oparciu o podane cechy elementu zbioru,

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych.

 

  1. U fryzjera:

- poznanie wyposażenia salonu, czynności fryzjera,

- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,

- wyrabianie poczucia szacunku dla pracy fryzjera,

- doskonalenie umiejętności klasyfikowania według przeznaczenia,

- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej, obok.

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.

 

  1. W kuchni:

- zapoznanie z niektórymi pracami wykonywanymi w kuchni,

- zapoznanie z wyposażeniem kuchni,

- rozumienie potrzeby przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa,

- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,

- zapoznanie z pojęciem ,,dyrygent’’,

- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,

- rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej.

 

  1. Zielony ogródek w sali:

- rozwijanie pamięci odtwórczej,

- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,

- kształtowanie nawyku dbania o rośliny,

- rozwijanie poczucia rytmu,  zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,

- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,

- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ 2024r.:

1. „Już zima”
- rozwijanie wyobraźni i zachęcanie do przedstawiania muzyki ruchem
- wzbogacanie plastycznych doświadczeń
- porównywanie liczebności zbiorów poprzez szacowanie „na oko” i przeliczanie

2. „Zwierzęta zimą”
- uwrażliwienie na trudne warunki ptaków zimą
- poznawanie nazw i wyglądu wybranych ptaków, które nie odlatują na zimę
- wyrażanie za pomocą instrumentów perkusyjnych treści piosenki
- wdrażanie do samodzielnego, starannego wykonania pracy

3. „Bal karnawałowy”
- wdrażanie do skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania
- nabywanie umiejętności tańczenia w parze
- rozwijanie pomysłowości podczas ozdabiania maski
- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy

4. „Święto Babci i Dziadka”
- nabywanie poczucia przynależności do rodziny
- nabywanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny
- kształtowanie postawy szacunku dla najbliższych członków rodziny
- odczuwanie satysfakcji ze sprawiania radości osobom bliskim

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

GRUDZIEŃ 2023r

 

  1. ODWIEDZI NAS MIKOŁAJ

- umiejętność segregowania według wielkości

- umiejętność dobierania się w ,,pary’’

- kształtowanie umiejętności poprawnej wypowiedzi

- kształtowanie koordynacji ruchowej

-rozwijanie pamięci i wrażliwości słuchowej

- kształtowanie umiejętności liczenia z użyciem liczebników głównych 1-6

 

  1. CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA

- rozwijanie pamięci odtwórczej

- rozwijanie sprawności manualnej

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- przygotowanie do rozumienia stałości liczby

- wyrabianie postawy odpowiedzialnej za najbliższe otoczenie

 

  1. CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA

- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

- rozumienie potrzeby sprzątania po sobie, pomagania rodzicom

- kształcenie umiejętności ruchowego reagowania na słowa piosenki

- kształtowanie orientacji w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów

 (określanie położenia: nad, obok, z prawej strony, z lewej strony)

- rozwijanie umiejętności sprawnego, starannego wycinania po linii prostej i łamanej

 

  1. JUŻ ZIMA

- umiejętność odtwarzania wiersza z odpowiednią intonacją, gestem

- umiejętność ćwiczeń z dwoma przyborami naraz

- znajomość wiersza o tematyce zimowej

- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki

- rozwijanie sprawności manualnych i wyobraźni