- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 83
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2023r
- Przygotowanie ludzi do zimy:
- poznanie niektórych sposobów przygotowania przetworów z owoców i warzyw,
- ukazanie wartości odżywczych surówek,
- wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- rozwijanie skoczności i koordynacji ruchów,
- zapoznanie z wybranymi potrawami z ziemniaków.
- Jesienna szaruga:
- zapoznanie z symbolami pogody,
- ukazanie charakterystycznych cech późnej jesieni,
- uświadamianie konieczności ubierania się stosownie do panujących warunków atmosferycznych,
- doskonalenie umiejętności wycinania,
- zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.
- Jestem małym patriotą:
- zapoznanie z legendą powstania państwa polskiego,
- wyrabianie zamiłowania do swojego miejsca zamieszkania,
- poznanie stolicy Polski,
- zapoznanie z symbolami narodowymi,
- wdrażanie do poprawnego używania określeń: większy, mniejszy, wyższy, niższy,
- kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
- Jak przekazujemy informację:
- zachęcanie do pisania listów do bliskich i znajomych,
- doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
- zapoznanie ze sposobem przekazywania informacji dawniej i dziś,
- utrwalenie nazw figur geometrycznych.
- Mój przyjaciel Miś:
- zapoznanie z techniką malowania widelcem,
- zapoznanie z historią pluszowego misia,
- doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmu,
- zachęcanie do słuchania muzyki poważnej,
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat niedźwiedzi.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 455
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
PAŹDZIERNIK 2023r.
1. „Jesień w sadzie”
- wskazywanie charakterystycznych cech jesieni,
- dostrzeganie zmian zachodzących jesienią,
- ćwiczenie motoryki dużej,
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych podczas
wizyty w sklepie,
- zakupienie owoców pochodzących z polskich sadów,
- utrwalanie pojęć: duży- mały,
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,
- utrwalanie nazw owoców,
- zwracanie uwagi na wartości odżywcze owoców.
2. „Jesień w ogrodzie”
- utrwalanie nazw wybranych warzyw,
- wdrażanie do codziennego spożywania warzyw,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- wzbogacenie słownika czynnego,
- wydłużanie czasu koncentracji uwagi,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- wyrabianie poczucia rytmu, zręczności i zwinności,
- ćwiczenia w określaniu wielkości (małe- duże).
3. „Jesień w lesie”
- rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody,
- poznanie wyglądu jesiennego lasu,
- wdrażanie do uważnego słuchania,
- wzbogacanie wiedzy na temat dzięcioła,
- słucha nagrań odgłosów różnych zwierząt,
- wyrabianie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał nauczyciela,
- wzbogacanie wiedzy na temat drzew rosnących w lesie,
- ćwiczenia w rozpoznawaniu drzew iglastych i liściastych.
4. „Życie zwierząt w jesiennym lesie”
- uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt,
- poznanie zimowych zwyczajów niektórych zwierząt leśnych,
- wzbogacanie wiedzy na temat życia leśnych zwierząt,
- pogłębianie zainteresowań przyrodniczych,
- wyrabianie samodzielności i inicjatywy, koleżeńskości oraz umiejętności
współdziałania w zespole.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział krasnale
- Odsłony: 88
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ 2023r
- Jestem w przedszkolu:
- ćwiczenia w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji,
- kształtowanie schematu własnego ciała,
- wdrażanie do przestrzegania zasad przyjętych w grupie,
- nauka przeskoku obunóż przez przeszkodę.
- Jestem grzecznym przedszkolakiem:
- rozwijanie inwencji twórczej,
- wyrabianie poczucia rytmu,
- doskonalenie techniki przeliczania,
- doskonalenie stania jednonóż.
- Droga do przedszkola:
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach,
- doskonalenie percepcji słuchowej,
- doskonalenie klasyfikowania wg. Danej cechy,
- utrwalenie znajomości numerów alarmowych.
- Jesień w parku:
- ukazanie piękna jesiennego krajobrazu,
- zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy jesieni.
- utrwalenie znajomości wybranych drzew liściastych i iglastych,
- utrwalenie nazw dni tygodnia.