Zajęcia z języka angielskiego

 W maju będą realizowane następujące tematy

British’s Day: Stonehenge, Big Ben, Tower of London, Quenn Elizabeth II

 St. Patrick’s Day: gold, rainbow, leprechaun, coins, shamrock,

 School supplies: pen, crayon, pencil, ruler, pencil case

 Mummy- wierszyk ilustrowany ruchem

 ( każde dziecko trzyma chustkę)

 Mummy mummy,

 I love you.

 dzieci rytmicznie czterokrotnie przykładają złączone dłonie do swojego serca

 Mummy mummy,

 dozens of flowers are for you

 powoli otwierają dłonie, a chusteczki rozkładają się

 Mummy mummy,

 I love you.

trzymają chustki za końce, rytmicznie uderzają się w pierś

Mummy mummy,

 dozens of kisses are for you

posyłają buziaki, jednocześnie wymachując chustkami

 Linki do piosenek śpiewanych w tym miesiącu na zajęciach

 https://www.youtube.com/watch?v=fsIb5L0_pGY

 https://www.youtube.com/watch?v=KZhtsF0vczw

 https://www.youtube.com/watch?v=agouT0Z9EX8

 https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MAJ

2020 / 2021

 

  1. Moja ojczyzna – utrwalenie wiadomości symboli narodowych, polskiego hymnu, wskazywanie na mapie Polski; kształtowanie poczucia tożsamości narodowej. Poznawanie państw sąsiadujących z Polską. Zapoznanie z pojęciem Unia Europejska. Zajęcia umuzykalniające – nauka piosenek; wyrabianie poczucia rytmu. Rozwijanie sprawności rachunkowych; utrwalanie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń.

 

 

  1. Moja miejscowość , mój dom – rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania
    ( architekturą, zabytkami, ważniejszymi instytucjami, pięknem krajobrazu), przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i w miejscach publicznych. Zabawy matematyczne; utrwalanie zapisu matematycznego; <, >, =. Poznawanie zawodów charakterystycznych dla miejscowości zamieszkania. Wyjaśnianie pojęć: adresat, nadawca; utrwalanie adresu dziecka oraz związane korzyści i zagrożenia.

 

 

  1. Łąka w maju – wielozmysłowe poznawanie łąki wiosną; rozpoznawanie kwiatów, ziół i zwierząt – mieszkańców łąki. Poznawanie ogólnej budowy kwiatu na przykładzie mniszka pospolitego, wzbogacanie słowniczka, budowanie długich zdań na konkretny temat. Rozwijanie sprawności rachunkowych; utrwalanie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń; rozwijanie orientacji przestrzennej; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.

 

 

  1. Święto rodziców – uświadamianie ważnej roli rodziców w życiu dziecka, wzbogacanie informacji na temat ich świąt; ćwiczenie pamięci poprzez odtwarzanie fragmentów wiersza; rozwijanie umiejętności opisywania osób za pomocą określeń przymiotnikowych. Doskonalenie umiejętności rozwiązywania prostych zadań
    z treścią. Wzmacnianie i zacieśnianie więzi emocjonalnej ze swoimi rodzicami; zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z rodzicami. Rozwijanie sprawności manualnych, poczucia estetyki, doprowadzanie pracy do końca podczas zajęć plastyczno – technicznych.

F JAK FLAGA

 

Wprowadzenie do zajęć

https://www.youtube.com/watch?v=F8W3oi1I20E

alfabet dla dzieci, nauka literek dla dzieci, alfabet po polsku, litera F

 

Zapraszam dzieci do zapoznania się filmikach , gdzie zobaczą jak piszemy literkę F,f https://www.youtube.com/watch?v=0B7mSyY_ZnU

 

Zabawa 1.

Podziel słowo FLAGA na sylaby. Ułóż tyle pasków papieru ile sylab słyszysz. Ile ich jest?

Zabawa 2.

Oznacz miejsce litery F w słowie. Podziel słowo FLAGA na głoski. Ułóż odpowiednią liczbę kwadracików (jeden kwadrat to jedna głoska), oznacz miejsce w którym słyszysz głoskę F.

Zabawa 3.

Samogłoska czy spółgłoska? Oznacz głoski na niebiesko - jeśli to spółgłoska lub na czerwono jeśli słyszysz  samogłoskę.

Zabawa 4.

„W jak…” – wymyśl jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski F. Łatwe? To spróbuj teraz odszukać wyrazy, które mają głoskę F w środku lub na końcu.

Zabawa 5.

Ułóż z pomponików literę F małą i wielką. Możesz wykorzystać także guziki, wstążkę itp.

Zabawa 6.

Napisz literę F f palcem w powietrzu, na plecach mamy lub taty. Następnie powiedź palcem po konturach litery. Napisz literę po śladzie. Potem po przerywanej linii, a na końcu samodzielnie.

Zabawa 7.

Spróbuj nauczyć się na pamięć.

.„Powiewa flaga” Cz. Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość, biel – serca czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.

 

 

Zabawa 8.

Rodzic czyta zagadki, dzieci rozwiązują, wskazują jaką głoską rozpoczynają się rozwiązania.
 
W jednym pudełku mieszka ich wiele              
A do tych krążków śpieszy pędzelek
(farby)

Jak się nazywa cienka i zwiewna
Sukienka dla każdego okienka?
(firanka)

Zrobi fryzurę, ładnie ostrzyże
Czy już wiesz kto?
(fryzjer)

Tuż przy ziemi niziutko,
płatki z łodyżką krótką.
Fioletowe, wesołe, bo to przecież...
(fiołek)

Nie jest skoczkiem, ma tyczkę,
przerośnie ogrodniczkę.
Zdobi działki, ogródki,
w nazwie ma trzy nutki.
(fasola)

Łatwa zagadka – krzesło dla dziadka.
(fotel)

 

Zabawa 9.

Zobacz jak piszemy literę F, f a następnie wykonaj karty pracy.

 

Zabawa 10.  Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

 

Zabawa 11. Poćwicz ?

 

Zabawy

Zabawa rozwijająca mowę „Sposób na nudę”, na podstawie wiersza Marii Kownackiej

Zatuliły kwiatki płatki, główki chylą do rabatki. Kap, kap, kap! (dziecko powtarza) Deszcz ustaje, płyną chmury, kwiaty wznoszą się do góry! Hop, hop, hop! (dziecko powtarza) Wiatr tu pędzi na wyścigi. Wiatr kołysze nam łodygi. Wiu, wiu, wiu! (dziecko powtarza) Biegną dzieci tu z ochotą: uważajcie - takie błoto! Hyc, hyc, hyc! (dziecko powtarza) Byle słonko nam nie zgasło - róbmy prędko z błota masło! Chlap, chlap. chlap! (dziecko powtarza) Teraz baczność - kroki duże, przeskoczymy przez kałużę! Hop, hop, hop! (dziecko powtarza)Już pogoda - słonko świeci, maszerują sobie dzieci. Raz, dwa, trzy. (dziecko klaszcze trzy razy) Zabawę można powtórzyć dowolną ilość razy.

 

Zabawa ruchowo - naśladowcza „Rób to co ja” Rodzic wykonuje proste ćwiczenia (np. podskoki, przysiady, skłony do przodu, skłony w bok, wymachy nóg, rąk) stojąc przed dzieckiem, a on go naśladuje.

 

Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”

Gimnastyka to zabawa, ale także ważna sprawa, bo to sposób jest jedyny, żeby silnym być i zwinnym. Skłony, skoki i przysiady, trzeba ćwiczyć - nie ma rady! To dla zdrowia i urody niezawodne są metody. Proponowane pytania do treści wiersza: - co nam daje gimnastyka? - co wykonujemy podczas gimnastyki?

 

Dla odprężenia rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych ze sportem: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy)

 

Na koniec zróbcie z dzieckiem gimnastykę na świeżym powietrzu (skłony podskoki, przysiady)

 

Dla chętnych” Rytmiczna rozgrzewka”: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo (dzieci które uczęszczały do przedszkola w marcu znają tą gimnastykę) Miłej zabawy