- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział smerfy
- Odsłony: 103
Jesienne witraże z naturalnych materiałów przyrodniczych w wykonaniu "Smerfów" :)
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział smerfy
- Odsłony: 147
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc
PAŹDZIERNIK 2022r.
- Nadchodzi Jesień:
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „a”, „A”,
- zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w świecie roślin i zwierząt w różnych porach roku,
- rozwijanie zainteresowań jesienną przyrodą,
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,
- usystematyzowanie wiedzy związanej z aktualna porą roku.
- Jesienny las:
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „i”, „I”,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych,
- pogłębienie wiadomości o charakterystycznych cechach pory roku- jesieni,
- wspomaganie dzieci w intuicyjnym rozumieniu i kształtowaniu pojęć liczbowych,
- rozwijanie cech motoryki: zwinność i szybkość,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- utrwalenie nazw drzew liściastych.
- Dzień dobry, panie listonoszu.
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „e”, „E”,
- wzbogacenie słownika dzieci o nowe wyrazy: nadawca, adresat,
- zapoznanie z liczbą 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
- doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- zapoznanie z różnymi sposobami przekazywania informacji,
- zapoznanie się z zasadami nowej zabawy „ Głuchy telefon”.
- Co robią zwierzęta jesienią?
- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „t”, „T”,
- wzbogacenie wiedzy dziecka na temat przygotowania zwierząt do zimy,
- umiejętność naśladowania zachowań wybranych zwierząt,
- utrwalenie nazw i zwyczajów zwierząt leśnych,
- wdrażanie do nabywania umiejętności obserwowania zjawisk zachodzących w przyrodzie.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział smerfy
- Odsłony: 143
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze wrzesień 2022
1. Poznajemy się nawzajem
- Zapoznanie dzieci z wyglądem sali
- Rozpoznawanie znaczka w sali, w szatni, w łazience
- Nabywanie umiejętności analizowania treści utworu, określanie i nazywanie emocji
- Poznawanie możliwości liczenia na zbiorach zastępczych (palce)
- Zapoznanie dzieci ze znaczeniem słów: norma, zasada oraz rolą Misia Normana, jaką pełni w grupie.
2. Nasze przedszkole
- Integrowanie dzieci z poszczególnych grup, tworzenie przyjaznej atmosfery
- Utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy – Kodeksu przedszkolaka
- Określanie położenia przedmiotów (na, pod, za, nad, przed)
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków
- Zapoznanie z drogą ewakuacyjną oraz jej znaczeniem w razie zagrożenia.
3. Ruch drogowy
- Zapoznanie dzieci z zasadami ruchu pieszego i kołowego
- Zwrócenie uwagi na prawidłowe posługiwanie się narzędziem malarskim (pędzlem)
- Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Jawor, jawor”
- Odróżnianie różnego rodzaju znaków drogowych : ostrzegawczych, zakazu, nakazu i informacyjnych
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej i słuchowo – ruchowej, łatwego poruszania się i wymijania przeszkód.
4. Jesień daje nam owoce
- Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami jesieni
- Określanie znaczenia słów : ananas, sad, leszczyna
- Tworzenie zbiorów różnolicznych i przeliczenie ich elementów
- Wdrażanie do zachowania ostrożności podczas korzystania z urządzeń elektrycznych – zapoznanie z sokowirówką
- Rozpoznawanie wybranych owoców za pomocą smaku, wzroku i słuchu.
W ogrodzie warzywnym
- Poznanie wyglądu i nazwy warzyw rosnących w sadzie
- Zapoznanie dzieci z pracami wykonywanymi w ogrodzie
- Zapoznanie dzieci z tekstem i melodią piosenki „Urodziny Marchewki”
- Kształcenie wypowiedzi wielozdaniowych związanych z ilustracjami.
Strona 2 z 2