ZAMIERZENIA

DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

MARZEC 2024r.


1. „Marcowa pogoda”

- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu

- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów

- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem

- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi


2. „Czekamy na wiosnę”

- poznanie oznak przedwiośnia

- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej

- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki

- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie


3. „Już wiosna”

- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy

- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej

- rozwijanie poczucia rytmu

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych


4. „Zwierzęta na wsi”

- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi

- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta

- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię

- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym

- rozwijanie zmysłu dotyku

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:

- poszerzanie wiedzy o świecie,

- rozwijanie poczucia słuchu

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych

- rozwijanie sprawności manualnej,

- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,

- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,

- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,

- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,



  • poznanie i nazywanie oznak zimy

  • rozwijanie słuchu i poczucia rytmu

  • wyzwalanie ekspresji twórczej

  • zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych

  • rozwijanie umiejętności przeliczania

  • kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych

  • nabywanie umiejętności składania życzeń

  • przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja

  • utrwalanie nazw części ciała

  • przeliczanie w dostępnym zakresie

  • składanie obrazka z części

  • śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem

  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.

  • Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.

  • Przypomnienie co można robić zimą – lepienie bałwana, zabawa na sankach, jeżdżenie na łyżwach..

  • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa związanych z bezpieczną zabawą

  • Kształtowanie wrażliwości muzycznej – zabawy muzyczne – improwizacje muzyczne z wykorzystaniem sprzętów codziennego użytku

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

  1. Sposoby na jesienną szarugę

- poznanie pojęcia „para”

- rozwijanie poczucia rytmu podczas zabawy przy piosence „Zła pogoda”

- zaznajomienie z wyrażeniem „jesienna szaruga”

- rozwijanie mowy

- usprawnianie motoryki małej

  1. Mamy różne domy

- rozwiązywanie zagadek słownych

- poznanie figury kwadrat

- rozwijanie inwencji twórczej

- coraz sprawniejsze posługiwanie się klejem

- rozróżnianie pojęć: długo – krótko

- odkrywanie wartości muzyki klasycznej

- poznanie domów zwierząt

  1. Leśne śpiochy i nieśpiochy

- rozwijanie pamięci słuchowej

- określanie wyglądu liści

- dopasowywanie liści do owoców z ich drzew

- rozwijanie umiejętności przeliczania elementów zbioru

- zainteresowanie światem przyrody

  1. Odkrywamy kosmos

- rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od prawdy

- zainteresowanie dzieci kosmosem

- dostosowywanie siły nacisku do zamierzonego efektu

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

- doprowadzenie do zrozumienia, że zbiór składa się z elementów, których liczbę można dokładnie określić liczebnikami głównymi

  1. Zabawy w teatr

- rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej

- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej

- rozwijanie precyzji ruchów podczas kolorowania

- rozróżnianie pojęć: najpierw, potem

- obserwacja doświadczenia z mydłem