- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 28
-nabywanie poczucia przynależności narodowej
- rozbudzenie zainteresowań krajem ojczystym i jego symbolami
- przybliżenie dzieciom wiadomości na temat swojej miejscowości
- rozwijanie zainteresowań historią swojego rejonu
- kształtowanie emocjonalnego stosunku do rodzinnej miejscowości
- poznanie wybranych zwierząt hodowlanych w domu, w gospodarstwie domowym
- rozumienie konieczności jedzenia potraw niezbędnych dla zdrowia
-nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy
- poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt
-zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji
- poznawanie zmysłowe kwiatów – wąchanie, dotykanie, określanie kolorów
– kształtowanie umiejętności mówienia o uczuciach do mamy
-pogłębienie szacunku do rodziców: (ukazanie roli rodziców, przybliżanie zwyczajów panujących w domu – zabawy z mamą i tatą)
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 87
-
zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw
-
budzenie zainteresowania otaczającym światem,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
rozwijanie mowy,
-
wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
-
rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
-
rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
-
poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
-
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
-
poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru
-
poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 187
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- rozwijanie poczucia słuchu
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 108
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r.
1. „Marcowa pogoda”
- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu
- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów
- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi
2. „Czekamy na wiosnę”
- poznanie oznak przedwiośnia
- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
3. „Już wiosna”
- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy
- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej
- rozwijanie poczucia rytmu
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
4. „Zwierzęta na wsi”
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię
- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym
- rozwijanie zmysłu dotyku
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 284
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:
-
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
-
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.
-
Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
-
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
-
Przypomnienie co można robić zimą – lepienie bałwana, zabawa na sankach, jeżdżenie na łyżwach..
-
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa związanych z bezpieczną zabawą
-
Kształtowanie wrażliwości muzycznej – zabawy muzyczne – improwizacje muzyczne z wykorzystaniem sprzętów codziennego użytku
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
-
Nauka piosenek i pląsów.
-
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Strona 1 z 2