1. Sposoby na jesienną szarugę

- poznanie pojęcia „para”

- rozwijanie poczucia rytmu podczas zabawy przy piosence „Zła pogoda”

- zaznajomienie z wyrażeniem „jesienna szaruga”

- rozwijanie mowy

- usprawnianie motoryki małej

  1. Mamy różne domy

- rozwiązywanie zagadek słownych

- poznanie figury kwadrat

- rozwijanie inwencji twórczej

- coraz sprawniejsze posługiwanie się klejem

- rozróżnianie pojęć: długo – krótko

- odkrywanie wartości muzyki klasycznej

- poznanie domów zwierząt

  1. Leśne śpiochy i nieśpiochy

- rozwijanie pamięci słuchowej

- określanie wyglądu liści

- dopasowywanie liści do owoców z ich drzew

- rozwijanie umiejętności przeliczania elementów zbioru

- zainteresowanie światem przyrody

  1. Odkrywamy kosmos

- rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od prawdy

- zainteresowanie dzieci kosmosem

- dostosowywanie siły nacisku do zamierzonego efektu

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

- doprowadzenie do zrozumienia, że zbiór składa się z elementów, których liczbę można dokładnie określić liczebnikami głównymi

  1. Zabawy w teatr

- rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej

- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej

- rozwijanie precyzji ruchów podczas kolorowania

- rozróżnianie pojęć: najpierw, potem

- obserwacja doświadczenia z mydłem

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE „MUCHOMORKI”
Październik 2023

DZIECKO:
Tydzień 1: Jesień w sadzie
- rozpoznaje drzewa owocowe
- rozwiązuje proste zagadki
- układa obrazek z części
- przelicza liczebnikami głównymi w zakresie 3 i więcej
- segreguje owoce wg wyznaczonego kryterium

Tydzień 2: Jesień w ogrodzie
- nazywa wskazane warzywa
- słucha wiersza o warzywach
- odpowiada na pytania
- reaguje na polecenia
- rozpoznaje warzyw po kształcie
- nazywa warzywa, przelicza je, porównuje posługując się określeniami mniej, więcej

Tydzień 3: Życie zwierząt w jesiennym lesie
-rozpoznaje niedźwiedzia, wiewiórkę, dzika
- dostrzega zmiany w przyrodzie jesienią
- aktywnie uczestniczy w zajęciu
- rozwiązuje zagadki słowne
- odgaduje odgłosy przyrody
- posługuje się znanymi sobie kolorami
- maluje sylwetę wiewiórki
- układa obrazek
- potrafi wypowiedzieć się nt. zwyczajów jesiennych zwierząt leśnych

Tydzień 4: Co ptaki robią jesienią
- słucha wiersz i wykonuje określone ruchy
- interesuje się zwierzętami, ptakami
- potrafi opowiedzieć o wybranych ptakach
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
- lepi z plasteliny określone formy
- opisze słowami wygląd ptaka

Tydzień 5: Jesienna pogoda
-nazywa części garderoby jesiennej
-zna cechy jesieni
-mówi wiersz z pamięci
-zauważa zmiany pory roku w otoczeniu
-maszeruje zgodnie z rytmem
-rysuje po śladzie
-koloruje obrazek
-wymieni elementy jesiennego stroju Treflika

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na WRZESIEŃ 2023r.

Jestem przedszkolakiem
- poznanie sali, łazienki,
- zapoznanie ze znaczkami,
- zgłaszanie potrzeb fizjologicznych,
- oswojenie z nową sytuacją,
- pokonywanie lęku i nieśmiałości.

Witaj przedszkole
- integrowanie grupy, poznanie imion kolegów i koleżanek,
- zapoznanie z miejscami zabaw, kącikami tematycznymi,
- wdrażanie do przestrzegania określonych zasad,
- wdrażanie do słuchania innych i zgodnej zabawy,
- zapoznanie dzieci z ramowym planem dnia.

Razem jest weselej
- integrowanie dzieci wokół wspólnych działań,
- wyrabianie reakcji na muzykę, reagowanie ruchem na rytm i tempa,
- zachęcanie do wyraźnego mówienia,
- utrwalanie nazw kolorów,
- rozwijanie motoryki dużej.

Nasze emocje i uczucia
- nabywanie i rozwijanie poczucia empatii, rozróżnianie emocji i uczuć,
- rozwijanie umiejętności marszu z mocnym tupnięciem jedną nogą,
- kształtowanie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- nabywanie umiejętności radzenia sobie z emocjami.

Powitanie jesieni
- rozbudzenie zainteresowania światem przyrody,
- rozwijanie wrażliwości na kształty, rytmy i kolory,
- rozwijanie szybkości i refleksu,
- odkrywanie uroków jesieni.