- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 222
-
poznanie i nazywanie oznak zimy
-
rozwijanie słuchu i poczucia rytmu
-
wyzwalanie ekspresji twórczej
-
zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych
-
rozwijanie umiejętności przeliczania
-
kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych
-
nabywanie umiejętności składania życzeń
-
przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja
-
utrwalanie nazw części ciała
-
przeliczanie w dostępnym zakresie
-
składanie obrazka z części
-
śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem
-
zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 230
-
Sposoby na jesienną szarugę
- poznanie pojęcia „para”
- rozwijanie poczucia rytmu podczas zabawy przy piosence „Zła pogoda”
- zaznajomienie z wyrażeniem „jesienna szaruga”
- rozwijanie mowy
- usprawnianie motoryki małej
-
Mamy różne domy
- rozwiązywanie zagadek słownych
- poznanie figury kwadrat
- rozwijanie inwencji twórczej
- coraz sprawniejsze posługiwanie się klejem
- rozróżnianie pojęć: długo – krótko
- odkrywanie wartości muzyki klasycznej
- poznanie domów zwierząt
-
Leśne śpiochy i nieśpiochy
- rozwijanie pamięci słuchowej
- określanie wyglądu liści
- dopasowywanie liści do owoców z ich drzew
- rozwijanie umiejętności przeliczania elementów zbioru
- zainteresowanie światem przyrody
-
Odkrywamy kosmos
- rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od prawdy
- zainteresowanie dzieci kosmosem
- dostosowywanie siły nacisku do zamierzonego efektu
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- doprowadzenie do zrozumienia, że zbiór składa się z elementów, których liczbę można dokładnie określić liczebnikami głównymi
-
Zabawy w teatr
- rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej
- rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
- rozwijanie precyzji ruchów podczas kolorowania
- rozróżnianie pojęć: najpierw, potem
- obserwacja doświadczenia z mydłem
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 423
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na WRZESIEŃ 2023r.
Jestem przedszkolakiem
- poznanie sali, łazienki,
- zapoznanie ze znaczkami,
- zgłaszanie potrzeb fizjologicznych,
- oswojenie z nową sytuacją,
- pokonywanie lęku i nieśmiałości.
Witaj przedszkole
- integrowanie grupy, poznanie imion kolegów i koleżanek,
- zapoznanie z miejscami zabaw, kącikami tematycznymi,
- wdrażanie do przestrzegania określonych zasad,
- wdrażanie do słuchania innych i zgodnej zabawy,
- zapoznanie dzieci z ramowym planem dnia.
Razem jest weselej
- integrowanie dzieci wokół wspólnych działań,
- wyrabianie reakcji na muzykę, reagowanie ruchem na rytm i tempa,
- zachęcanie do wyraźnego mówienia,
- utrwalanie nazw kolorów,
- rozwijanie motoryki dużej.
Nasze emocje i uczucia
- nabywanie i rozwijanie poczucia empatii, rozróżnianie emocji i uczuć,
- rozwijanie umiejętności marszu z mocnym tupnięciem jedną nogą,
- kształtowanie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- nabywanie umiejętności radzenia sobie z emocjami.
Powitanie jesieni
- rozbudzenie zainteresowania światem przyrody,
- rozwijanie wrażliwości na kształty, rytmy i kolory,
- rozwijanie szybkości i refleksu,
- odkrywanie uroków jesieni.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział muchomorki
- Odsłony: 437
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE „MUCHOMORKI”
Październik 2023
DZIECKO:
Tydzień 1: Jesień w sadzie
- rozpoznaje drzewa owocowe
- rozwiązuje proste zagadki
- układa obrazek z części
- przelicza liczebnikami głównymi w zakresie 3 i więcej
- segreguje owoce wg wyznaczonego kryterium
Tydzień 2: Jesień w ogrodzie
- nazywa wskazane warzywa
- słucha wiersza o warzywach
- odpowiada na pytania
- reaguje na polecenia
- rozpoznaje warzyw po kształcie
- nazywa warzywa, przelicza je, porównuje posługując się określeniami mniej, więcej
Tydzień 3: Życie zwierząt w jesiennym lesie
-rozpoznaje niedźwiedzia, wiewiórkę, dzika
- dostrzega zmiany w przyrodzie jesienią
- aktywnie uczestniczy w zajęciu
- rozwiązuje zagadki słowne
- odgaduje odgłosy przyrody
- posługuje się znanymi sobie kolorami
- maluje sylwetę wiewiórki
- układa obrazek
- potrafi wypowiedzieć się nt. zwyczajów jesiennych zwierząt leśnych
Tydzień 4: Co ptaki robią jesienią
- słucha wiersz i wykonuje określone ruchy
- interesuje się zwierzętami, ptakami
- potrafi opowiedzieć o wybranych ptakach
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
- lepi z plasteliny określone formy
- opisze słowami wygląd ptaka
Tydzień 5: Jesienna pogoda
-nazywa części garderoby jesiennej
-zna cechy jesieni
-mówi wiersz z pamięci
-zauważa zmiany pory roku w otoczeniu
-maszeruje zgodnie z rytmem
-rysuje po śladzie
-koloruje obrazek
-wymieni elementy jesiennego stroju Treflika
Strona 2 z 2