- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 14
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r
1. „Marcowa pogoda”
- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu
- kształtowanie podstawowych funkcji rąk i kształtowanie płynności ruchów
- kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
- rozwijanie zdolności koncentracji i uwagi
- dbanie o estetykę wykonania pracy
- nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości
- kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo
2. „Czekamy na wiosnę”
- wdrażanie do wyrazistego mówienia
- poznanie oznak przedwiośnia
- rozwijanie ogólnej wiedzy poznawczej
- rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki
- dostrzeganie regularności podczas układania rytmu
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
3. „Już wiosna”
- poznanie ludowego zwyczaju pożegnania zimy
- kształtowanie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania na płaszczyźnie
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie poczucia rytmu
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,najwięcej, najmniej
4. „Zwierzęta na wsi”
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowlanych na wsi
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- poznanie produktów odzwierzęcych
- usprawnianie narządów mowy poprzez śpiewanie określonych sylab na znaną melodię
- sprawne posługiwanie się woreczkiem gimnastycznym,
- wdrażanie do estetycznego ukończenia pracy
- rozwijanie myślenia matematycznego
- rozwijanie zmysłu dotyku
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 3956
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:
-
poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
-
rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
-
dostrzeganie rytmu dzień – noc,
-
wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
-
rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
-
uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
-
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
-
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
-
rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
-
rozwijanie motoryki małej,
-
zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci i dziadka,
-
rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
-
doskonalenie umiejętności przeliczania,
-
utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą
-
zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 81
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa
- rozwijanie poczucia słuchu
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział biedronki
- Odsłony: 171
-
poznanie i nazywanie oznak zimy
-
tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych
-
rozwijanie słuchu i poczucia rytmu
-
zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych
-
umiejętność wyrażania uczuć
-
rozwijanie umiejętności przeliczania
-
rozwijanie muzycznych zdolności twórczych
-
określanie sposobów wyrażania miłości
-
kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych
-
nabywanie umiejętności składania życzeń
-
nazywanie emocji; budowanie emocjonalnego kontaktu z najbliższymi;
-
przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja
-
utrwalanie nazw części ciała
-
przeliczanie w dostępnym zakresie
-
śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem
-
zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem
-
relaks, wyciszenie
Strona 1 z 2