- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 0
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na maj 2022r.
Jestem Polakiem i Europejczykiem
- Zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą i godłem
- Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 7
- Kształtowanie polskiej tożsamości
- Doskonalenie koordynacji ruchowo- słuchowej podczas zabaw
- Zapoznanie z flagą i hymnem Unii Europejskiej
Łąka w maju
- Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Kształtowanie umiejętności liczenia elementów
- Rozwijanie wyobraźni artystycznej
- Wypowiadanie się na zadany temat w sposób logiczny, uzasadnianie swojego zdania
Gdzie pracują rodzice
- Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wybranych zawodów
- Kształtowanie umiejętności liczenia elementów
- Rozwijanie wyobraźni artystycznej
- Wypowiadanie się na zadany temat w sposób logiczny, uzasadnianie swojego zdania
- Rozwijanie intuicji geometrycznej
- Doskonalenie motoryki małej
Kocham mamę i tatę
- Wzmacnianie więzi uczuciowej między dziećmi i rodzicami
- Określanie cech wielkościowych
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Kształtowanie pozytywnych relacji w rodzinie
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 0
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na KWIECIEŃ 2022 r.
„Wielkanoc”
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,
- zapoznanie ze słowami i melodią piosenki „Wielkanoc”,
- wyrabianie skoczności i wytrwałości,
- utrwalenie liczebników porządkowych i nazw figur geometrycznych,
- przeprowadzanie doświadczeń z jajkami,
- rozwijanie inwencji twórczej.
„Zwierzęta domowe”
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat ptaków hodowanych w domu,
- wyrabianie zwinności i orientacji przestrzennej,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
- rozwijane kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania i odwzorowywania liczebności,
- kształtowanie postawy ekologicznej,
- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
„Dbamy o ziemię”
- doskonalenie umiejętności przeliczania i segregowania według jednej cechy,
- doskonalenie umiejętności zapamiętywania,
- rozwijanie zainteresowań tworzeniem muzyki poprzez grę na instrumentach perkusyjnych,
- wzbogacanie wiedzy na temat mieszkańców jeziora,
- zwrócenie uwagi na piękno otaczającej nas przyrody,
- współpracowanie z innymi dziećmi.
„Moja miejscowość”
- rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznanie i utrwalanie nazw i funkcji pomieszczeń znajdujących się w domu,
- ćwiczenia w porównywaniu wielkości,
- rozwijanie zainteresowań historią miejsca, w którym mieszkamy,
- zapoznanie z wyglądem herbu Grudziądza.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 18
GRUDZIEŃ 2021
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
- poznanie tradycji świątecznej związanej z postacią Świętego Mikołaja (także postacią historyczną)
- poznawanie charakterystycznych cech zimy
- poznanie zwierząt, które zasypiają na zimę oraz tych, które trzeba dokarmiać o tej porze roku
- poznanie znaczenia słów: tradycja, zwyczaj – poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- poznawanie tradycji i zwyczajów świątecznych
- poznawanie właściwości śniegu (lodu)
- poznanie przygód bohaterów wybranych bajek
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie analizy słuchowej wyrazów (dzielenie na sylaby).
- rozwijanie mowy dialogowej, kreatywności słownej
- rozwijanie umiejętności stosowania odpowiedniej siły głosu w czasie mówienia
- rozwijanie umiejętności mówienia o sobie
- kształtowanie umiejętności porównywania wysokości osób
- i przedmiotów; relacja wysoki – niski
- rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie określenia tyle samo, tworzenie zbiorów równolicznych
- kształtowanie umiejętności określania wielkości mały – duży,
- doskonalenie myślenia przyczynowo - skutkowego
- rozwijanie ciekawości poznawczej, pomysłowości i wyobraźni
- rozwijanie sprawności plastyczno-technicznych
- rozwijanie sprawności manualnych, grafomotorycznych, próba mieszczenia się w konturze
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie - czerpanie radości i satysfakcji ze wspólnej pracy i zabawy
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- śpiewanie piosenek
- kształtowanie poszanowania książki
„ZAJACE” ODDZIAŁ VIII
STYCZEŃ 2022
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
- poznawanie charakterystycznych cech zimy
- poznanie zwierząt, które zasypiają na zimę oraz tych, które trzeba dokarmiać o tej porze roku
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.
- dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
- układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.
- nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia.
- dzielenie się informacjami dotyczącymi rodzinnych świąt
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat
- poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami
- rozwijanie analizy słuchowej wyrazów (dzielenie na sylaby).
- rozwijanie mowy dialogowej, kreatywności słownej
- rozwijanie umiejętności stosowania odpowiedniej siły głosu w czasie mówienia
- rozwijanie umiejętności mówienia o sobie
- rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie określenia tyle samo, tworzenie zbiorów równolicznych
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
- kształtowanie umiejętności określania wielkości mały – duży,
- doskonalenie myślenia przyczynowo - skutkowego
- rozwijanie ciekawości poznawczej, pomysłowości i wyobraźni
- rozwijanie sprawności plastyczno-technicznych
- rozwijanie sprawności manualnych, grafomotorycznych, próba mieszczenia się w konturze
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie - czerpanie radości i satysfakcji ze wspólnej pracy i zabawy
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- śpiewanie piosenek
- uczestniczenie w różnych zabawach ruchowo-naśladowczych
- recytowanie rymowanek, wierszy, połączone z odpowiednią mimiką, odpowiednim gestem, ruchem
- odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych
- słuchanie utworów instrumentalnych, np. muzyki filmowej.
- słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
ZAJĄCE– ODDZIAŁ VIII
LUTY 2022
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
- interpretowanie ruchem słyszanych dźwięków
- prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu
- rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowego zachowania innych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji, prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych i obrazkowych
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi
- szacunek dla emocji swoich i innych osób
- dokonywanie oceny zachowania swojego i innych osób na podstawie obserwacji, odnoszenie się do kodeksu norm zachowania
- uważne słuchanie i analiza wypowiedzi innych osób podczas rozmowy swobodnej
- prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
- dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne
- poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas balu karnawałowego
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań
- obdarzanie uwagą innych osób
- zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów, o różnej sprawności
- kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań jako członka narodu (Polka i Polak)
- kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem
- wykazywanie zainteresowania poznawaniem historii naszego kraju i postaci historycznych
- doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów
- wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi
- określanie wyników dodawania lub odejmowania z pomocą palców zastępujących przedmioty
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
- rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania, np. graficzne łączenie liniami
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 17
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec 2022r.
W marcu jak w garncu
- Zapoznanie z charakterystycznymi cechami marcowej pogody
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych
- Usprawnianie techniki liczenia
- Wyrabianie umiejętności płynnego poruszania się
Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
- Promowanie zdrowego stylu życia
- Kształtowanie wrażliwości dotykowej
- Wyrabianie świadomości, że należy spożywać zdrowe pokarmy
- Wdrażanie do prawidłowego rozpoznawania i nazywania warzyw
- Zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego przygotowywania potraw
- Zapoznanie ze sposobem sadzenia cebuli
Nadchodzi wiosna
- Wzbogacenie wiedzy dziecka na temat charakterystycznych cech wiosny
- Zapoznanie z nową techniką plastyczną – origami
- Doskonalenie umiejętności odwzorowywania układu rytmicznego
- Doskonalenie pamięci muzycznej
- Wzbogacenie wiedzy dziecka na temat życia bocianów
W gospodarstwie
- Utrwalenie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
- Doskonalenie umiejętności wycinania nożyczkami
- Utrwalenie nazw kolorów i kwiatów
- Zapoznanie ze zwierzętami domowymi i ich dziećmi
- Wzbogacanie wiedzy na temat krów
Zabawy w teatr
- Utrwalenie nazw zwierząt egzotycznych
- Zachęcanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
- Ćwiczenia w prawidłowym posługiwaniu się liczebnikami głównymi
- Doskonalenie umiejętności interpretowania ruchem treści piosenki
- Poszerzanie słownictwa dziecka o nowe wyrazy: pacynka, marionetka, kukiełka
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 124
- Rozpoznawanie ptaków i dokarmianie ich
- Rozumienie potrzeby dokarmiania zwierząt zimą
- Rozwijanie intuicji geometrycznej
- Rozwijanie sprawności manualnej ręki
- Kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych
- Określanie liczebności elementów zbioru
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Kształtowanie umiejętności kształtowania radości z przygotowania prezentu dla innych
- Wzbogacanie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Poznanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat karnawału
- Przedstawianie muzyki ruchem z wykorzystaniem apaszek
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania położenia przedmiotów w przestrzeni
- Podejmowanie działań ruchowych, językowych, plastycznych
Strona 1 z 2