- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 25
- rozwijanie poczucia przynależności narodowej
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
- systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej
- słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich
- tworzenie własnych książeczek, zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację
- wzbogacenie wiadomości związanych z pracą ludzi w różnych zawodach
- uświadomienie dzieciom roli mamy i taty w ich życiu i kształtowaniu osobowości
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu
- rozpoznawanie i nazywanie roślin w najbliższym otoczeniu. Zwracanie uwagi na ich bogata kolorystykę i zapachy
- podkreślanie roli owadów w zapylaniu roślin oraz skutków tego.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 67
-
zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
-
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
-
zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
-
rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
-
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
-
doskonalenie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania otaczającym światem,
-
budowanie słownika czynnego,
-
kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
-
doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
-
rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
-
poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
-
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
-
wdrażanie do szanowania emocji innych,
-
rozwijanie empatii,
-
kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
-
rozwijanie mowy,
-
wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
-
rozwijanie umiejętności przeliczania
-
wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
-
rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
-
rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
-
budowanie wiary we własne siły,
-
zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
-
ćwiczenie pamięci,
-
wdrażanie do zgodnej współpracy,
-
poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
-
nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
-
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
-
poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
-
wdrażanie do poszanowania pracy innych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 175
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA LUTY 2024r.:
- poszerzanie wiedzy o świecie,
- kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji ruchowej,
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami głównymi
w zakresie 1-6,
- rozwijanie umiejętności starannego wycinania nożyczkami z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
- rozwijanie poczucia słuchu, zachęcanie do tworzenia muzyki,
- nabywanie umiejętności tworzenia zbioru w oparciu o podane cechy elementu zbioru,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- poznanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania według przeznaczenia,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej, obok.
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- rozumienie potrzeby przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa,
- kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
- porównywanie wielkości przedmiotów i grupowanie obiektów na podstawie określonej cechy,
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej.
- rozwijanie pamięci odtwórczej,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- kształtowanie nawyku dbania o rośliny,
- rozwijanie poczucia rytmu, zachęcenie do aktywnego słuchania muzyki,
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
- kształcenie umiejętności sprawnego, bezpiecznego wycinania po wyznaczonych liniach owalnych.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 74
ZAMIERZENIA
DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
MARZEC 2024r.
1. W marcu jak w garncu:
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu,
- zapoznanie z kolejnymi miesiącami roku i symbolami pogody,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- zapoznanie z różnymi rodzajami wiatru,
- zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie przyrody,
2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu:
- wzbogacenie słownictwa dzieci o pojęcia związane ze zdrowiem,
- zachęcanie do spożywania owoców i warzyw,
- poznanie zawodu stomatologa,
- rozwijanie pamięci mechanicznej w toku uczenia się wiersza na pamięć,
- wyrabianie zdrowych nawyków.
3. Doznawanie uczuć jest ważne:
- wzbogacanie słownictwa dzieci o pojęcia związane z emocjami,
- doskonalenie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- umiejętność radzenia sobie z różnymi emocjami,
- próba pokazania gestem, mimiką, ruchem wybranej emocji.
4. Nadchodzi wiosna:
- ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody,
- poznanie wspólnych cech jakościowych przedmiotów, według których zostały połączone w grupy,
- umiejętność powtórzenia wysłuchanego rytmu,
- wzbogacenie ekspresji malarskiej dzieci,
- zapoznanie z tradycjami i zwyczajami powitania wiosny.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział zające
- Odsłony: 7907
-
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
-
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.
-
Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
-
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
-
Przypomnienie co można robić zimą – lepienie bałwana, zabawa na sankach, jeżdżenie na łyżwach..
-
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa związanych z bezpieczną zabawą
-
Zapoznanie dzieci z Krainą Wiecznych Śniegów i życiem na niej
-
Zapoznanie dzieci ze zwierzętami z Dalekiej Północy – mors, foka, niedźwiedź polarny, pingwin
-
Zapoznanie dzieci z wyglądem zimowego krajobrazu
-
Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy
-
Zapoznanie dzieci z pojęciem Kalendarz – w jaki sposób kalendarz jest nam pomocny i jak wyglądają
-
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
-
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
-
Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
-
Kształtowanie wrażliwości muzycznej – zabawy muzyczne – improwizacje muzyczne z wykorzystaniem sprzętów codziennego użytku
-
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
-
Nauka piosenek i pląsów.
-
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Strona 1 z 2