Zajęcia z języka angielskiego

 W grudniu będą realizowane następujące tematy:

 Toys: doll, teddy bear, train, ball, bricks

 Christmas: Santa, snowman, present, Christmas tree, elf, reindeer, Merry Christmas

 Zabawa z rymowanką Christmas Cookies

 Take some flour, Take two eggs

 (dzieci na niby wsypują mąkę i tworzą jajka z kciuków i palców wskazujących)

 Take some butter and what’s next?

 (otwarta dłonią wrzucają masło do miski i rozkładają ręce w geście pytania)

 Take some sugar, ginger too

 (wsypują cukier, palcami rozsypują sproszkowany imbir)

 I’m a baker, just like you

 (wskazują na siebie, następnie na drugą osobę)

 Mix the dough: one, two, three

 (mieszają ciasto, wykonując trzy obroty łyżką)

 Roll it gently, just like me

 (rozwałkowują je)

 Cut out cookies, this is fun

(wycinają ciastka foremką z dłoni)

 Bake a while till it’s done.

 (otwartymi dłońmi tworzącymi blachę wsuwają ją do piekarnika i przekręcają pokrętło)

 Linki do piosenek śpiewanych w tym miesiącu na zajęciach

 My teddy Bear https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8&list=PL5JfjTv3Ensl8sGZMk-SGQ6zc0XhILer-

 Reindeer Pokey  https://www.youtube.com/watch?v=E48dJsivx7s

 Santa shark https://www.youtube.com/watch?v=u0aAMvvw_co

 Christmas Freeze Dance https://www.youtube.com/watch?v=eo9bpiwKpx4

Zajęcia z języka angielskiego

W Listopadzie będą realizowane następujące tematy:

My family: mum, dad, baby, grandpa, grandma

My home: kitchen, bedroom, bathroom, living room, attic

Domestic pets: dog, cat, fish, bird, hamster

Teddy Bear Day

 

 

Zabawa z rymowanką everybody has a home

One, two, three, four

(dzieci liczą na palcach)

Everybody has a home

(pokazują gestem na wszystkich i robią z dłoni ,,dach’’ nad głową)

Every dog and every pig

(przykładają dłonie do skroni, tworząc uszy psa, a następnie unoszą palcem czubek nosa)

has a home: small or big

( z rąk wyciągniętych do przodu tworzą mały, a następnie duży ,,dom’’)

One, two, three, four

(dzieci liczą na palcach)

Everybody has a home

(pokazują gestem na wszystkich i robią z dłoni ,,dach’’ nad głową)

Every girl and every boy

( wskazują na koleżankę i kolegę)

has a really nice home

(krzyżują ręce na klatce piersiowej)

 

Link do piosenki śpiewanej w tym miesiącu na zajęciach

baby shark

: https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w&ab_channel=Pinkfong!Kids%27Songs%26Stories

oddział starszaki

Zamierzenia wychowawczo -dydaktyczne na listopad 2020r.

 

  1. MOJA RODZINA - nazywanie członków rodziny, budzenie szacunku względem rodziców, rysowanie drzewa geanalogicznego własnej rodziny. Zapoznanie z literą i - małą i wielką, drukowaną i pisaną, Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej. Rozpoznawanie i nazywanie zapisu cyfrowego liczby 4. Utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych. Rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia świadomości ruchu przy wybranej muzyce.

 

  1. MÓJ DOM - rozmowy na temat budowy domu, określanie co się znajduje np. w piwnicy, na parterze, na pierwszym piętrze. Poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych. Zapoznanie z literą t - małą i wielką, drukowaną i pisaną. Ćwiczenia spostrzegawczości oraz umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5 oraz 0. Rozmowa na temat zwierząt hodowlanych w domu - poznawanie zwyczajów kotów i psów.

 

  1. MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI - uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków. Odkrywanie litery d: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Porównywanie liczby trójkątów z użyciem znaków równości, mniejszości i większości. Przybliżenie zjawiska przewodnictwa cieplnego, poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło.

 

  1. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO - zachęcanie do zdrowego stylu życia. Zapoznanie z literą k - małą i wielką, drukowaną i  pisaną. Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6. Zachęcenie do dbania o czystość, przestrzeganie zasad higieny. Uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu.

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na październik 2020:

- zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego

- zbieranie owoców drzew, wzbogacanie kącika przyrody, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej

- zapoznanie z wybranymi grzybami jadalnymi i trującymi

- rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach

- zapoznanie ze sposobem przygotowywania się zwierząt do zimy, zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy

- rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów względem siebie

- nazywanie przetworów z owoców i warzyw, zapoznanie z nazwami drzew owocowych

- klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu

- dbanie o higienę poprzez: mycie rąk, ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku

- rozwijanie umiejętności liczenia

- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi

- zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności

- zachęcanie do ćwiczeń gimnastycznych i ruchu na świeżym powietrzu