Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na luty 2024r.:

 1. W świecie sztuki

- zapoznanie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret

- segregowanie tych samych obiektów wg różnych cech

- odkrywanie rozmaitych kombinacji barwnych plam, linii

- rozumienie pojęć : długi-krótki, długi, dłuższy, najdłuższy

2. Dzieci lubią zimę

- rozwijanie umiejętności rzeczowego i logicznego wyrażania myśli

- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych

- rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów

- „Jak mądrze dokarmiać ptaki?” - przekazanie dzieciom niezbędnych informacji

- „Kraina wiecznych śniegów” – wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

3. Robimy zakupy

zapoznanie z asortymentem sklepu, pracą sprzedawcy, kasjera

- kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych

- usprawnianie motoryki placów, uwrażliwianie opuszków palców

- utrwalenie znajomości cyfr 0-9

- sprawne wycinanie, zachowanie bezpieczeństwa

4. Co łączy smoki z dinozaurami?

- wzbogacenie słownictwa i wiedzy dzieci z zakresu prehistorii

- sprawne liczenie wskazanych obiektów

- rozwijanie narządów artykulacyjnych

- zapoznanie z pojęciem miary i mierzenia

 


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:

  • wprowadzenie pojęć: szacunek wobec starszych, sprawność fizyczna;

  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

  • kształtowanie umiejętności liczenia; operowanie liczebnikami porządkowymi;

  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;

  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);

  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa),

  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;

  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.


- Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania pór roku. Rozbudzanie ciekawości otaczającym światem.

- Wyrabianie nawyków dbania o zdrowie. Adekwatne ubieranie się do pogody.

- Rozwijanie matematycznego myślenia – rytm, przeliczanie. Porównywanie długości, ćwiczenie stosunków przestrzennych. Porównywanie liczby elementów.

- Wprowadzenie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia. Poznanie tradycji świąt Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajem wysyłania świątecznych pocztówek. Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd.

- Kształtowanie świadomości własnego ciała. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.

- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

- Rozwijanie inwencji twórczej. Doskonalenie umiejętności plastycznych.

- Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej. Rozwijanie słuchu muzycznego. Wygrywanie na instrumentach prostych melodii.