- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 206
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na luty 2024r.:
1. W świecie sztuki
- zapoznanie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret
- segregowanie tych samych obiektów wg różnych cech
- odkrywanie rozmaitych kombinacji barwnych plam, linii
- rozumienie pojęć : długi-krótki, długi, dłuższy, najdłuższy
2. Dzieci lubią zimę
- rozwijanie umiejętności rzeczowego i logicznego wyrażania myśli
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych
- rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów
- „Jak mądrze dokarmiać ptaki?” - przekazanie dzieciom niezbędnych informacji
- „Kraina wiecznych śniegów” – wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
3. Robimy zakupy
- zapoznanie z asortymentem sklepu, pracą sprzedawcy, kasjera
- kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych
- usprawnianie motoryki placów, uwrażliwianie opuszków palców
- utrwalenie znajomości cyfr 0-9
- sprawne wycinanie, zachowanie bezpieczeństwa
4. Co łączy smoki z dinozaurami?
- wzbogacenie słownictwa i wiedzy dzieci z zakresu prehistorii
- sprawne liczenie wskazanych obiektów
- rozwijanie narządów artykulacyjnych
- zapoznanie z pojęciem miary i mierzenia
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 238
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na styczeń 2024r.:
-
wprowadzenie pojęć: szacunek wobec starszych, sprawność fizyczna;
-
poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
-
kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
-
posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała- prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
-
kształtowanie umiejętności liczenia; operowanie liczebnikami porządkowymi;
-
kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
-
kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
-
rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
-
rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
-
rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
-
rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa),
-
zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
-
rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
-
rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
-
kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
-
kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: oddział starszaki
- Odsłony: 232
- Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania pór roku. Rozbudzanie ciekawości otaczającym światem.
- Wyrabianie nawyków dbania o zdrowie. Adekwatne ubieranie się do pogody.
- Rozwijanie matematycznego myślenia – rytm, przeliczanie. Porównywanie długości, ćwiczenie stosunków przestrzennych. Porównywanie liczby elementów.
- Wprowadzenie w radosną atmosferę świąt Bożego Narodzenia. Poznanie tradycji świąt Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajem wysyłania świątecznych pocztówek. Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd.
- Kształtowanie świadomości własnego ciała. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
- Rozwijanie inwencji twórczej. Doskonalenie umiejętności plastycznych.
- Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej. Rozwijanie słuchu muzycznego. Wygrywanie na instrumentach prostych melodii.
Strona 2 z 4