1. Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na LISTOPAD 2023r.

           

  1. Sposoby na jesienną szarugę:

 

- dostrzeganie piękna utworów poetyckich,

- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej,

- rozwijanie intuicji malarskiej,

- poznanie obrazu graficznego liczby 5 oraz sposobu jej kreślenia,

- usprawnianie pamięci muzycznej,

- rozumienie pojęć czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro.

 

 

  1. Mamy różne domy:

 

- rozwijanie zainteresowań architekturą mieszkalną i krajobrazu,

- zapoznanie z małą i wielką, drukowaną i pisaną literą „D, d”,

- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,

- rozwijanie słownika czynnego- nazywanie sprzętów domowych,

- poznanie znaku większości, mniejszości, równości,

- zapoznanie z symbolami narodowymi,

- przypomnienie słów hymnu oraz piosenek patriotycznych.

 

  1. Leśne śpiochy i nie- śpiochy:

 

- wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „Y,y”,

- usprawnianie grafomotoryki,

- zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne zwierząt leśnych,

- rozwijanie wyobraźni związanej z naśladowaniem ruchu i odgłosu zwierząt,

- poznanie znaku dodawania i utrwalenie znajomości cyfr 1-5 oraz znaku równości ,

- zgodne współdziałanie ze współćwiczącym podczas ćwiczeń w parach,

- rozumienie pojęć: prawy górny róg, lewy górny róg, lewy dolny róg kartki.

 

  1. Odkrywamy kosmos:

 

poznanie nazw planet,

- ćwiczenia skoczności, zwinności, równowagi,

- wzbogacenie wiedzy na temat pracy astronauty,

- zapoznanie z pisaną i drukowaną literą „K,k”,

- zaznajomienie ze znakiem odejmowania,

- doskonalenie cech motorycznych poprzez gry i zabawy ruchowe,

- sprawne tworzenie rytmów.


29 września obchodzimy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Z tej okazji, mama Milana przeczytała dzieciom trzy opowiadania z serii "Bajki, bajeczki".

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2023r.:
- rozwijanie słownika czynnego dzieci
- swobodne wypowiadanie się na różnorodne tematy
- kształto­wanie umiejętności słuchania i budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie;
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- budzenie zainteresowania światem przyrody i jego znaczeniem dla życia i zdrowia człowieka
- poznanie parku i lasu jako ekosystemów;
- dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych
- kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
- rozwijanie wrażliwości muzycznej
- rozwijanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem
- rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci podczas malowania, rysowania, komponowania z materiału przyrodniczego;
- rozwijanie kreatywności dzieci podczas zabaw
- rozwijanie umiejętności dziecka w zakresie współpracy w grupie
- wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka w sytuacji zabawy
- zwracanie uwagi na utrzymanie ładu i porządku wokół siebie