- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział skrzaty
- Odsłony: 36
Zmierzenia na miesiąc listopad
Dzieci 6 letnie
- „ Sposoby na jesienną szarugę”. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. Układanie rymowanek dotyczące jesieni i darów jesieni, rozwijanie kreatywnego myślenia. Wprowadzenie litery i, I na podstawie wyrazu „ Igła”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza
i synteza. Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat. Zabawy matematyczne; wprowadzenie liczby i cyfry 5, zapoznanie z liczbą 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu oraz zestawy ćwiczeń gimnastycznych. Zajęcia umuzykalniające. Zabawy plastyczne.
- „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich „ Legenda o Lechu, Czechu i Rusie”. Uczenie postaw szacunku wobec symboli narodowych. „ Mamy różne domy” – wprowadzenie litery d, D na podstawie wyrazu „ dom”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Zabawy matematyczne, konstruowanie gry planszowej. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy.
- „ Odkrywamy Kosmos”. Wprowadzenie litery k, K na podstawie wyrazu „ Kosmos”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie
z obrazem graficznym, analiza i synteza. Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej. Zabawy matematyczne „ Kosmiczna matematyka”; „ Więcej, mniej, czy tyle samo?”, zapoznanie ze znakami: większości, równości, mniejszości, rozwijanie logicznego myślenia. Zabawy umuzykalniające. Zabawy
w ogrodzie przedszkolnym, spacery w okolicy przedszkola.
- „ Leśne śpiochy i nie – śpiochy”. „ Zwierzęta zimą” – wiersz Katarzyny Dardzińskiej; wprowadzenie litery y, Y na podstawie wyrazu „ domy”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia grafomotoryczne. „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich. „ Ile orzeszków ma wiewiórka?” – zabawa matematyczna; doskonalenie jednego elementu do wcześniej poznanego zbioru oraz przeliczanie elementów nowego zbioru, utrwalanie znajomości cyfr 1-5. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne. Uroczystość przedszkolna „ Światowy Dzień Pluszowego Misia”.
- „ Zabawa w teatr”. Wprowadzenie litery l, L na podstawie wyrazu
„ Lalka” – wprowadzenie drukowanej, i pisanej litery l, L; doskonalenie słuchu fonematycznego, zapoznanie z obrazem graficznym, analiza
i synteza. Ćwiczenia grafomotoryczne. Wierszyki logopedyczne.
„ Od wierszyka do cyferki” – zabawa matematyczna inspirowana Metodą Dobrego Startu. Zaznajomienie z aspektem kardynalnym liczby 6. Zabawy ruchowe, na świeżym powietrzu. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Zabawy umuzykalniające. Zajęcia plastyczne. Zabawy
i ćwiczenia motywujące samodzielność.
- Szczegóły
- Agnieszka Soja
- Kategoria: oddział skrzaty
- Odsłony: 70
Zmierzenia na miesiąc listopad
Dzieci 6 letnie
- „ Sposoby na jesienną szarugę”. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem. Układanie rymowanek dotyczące jesieni i darów jesieni, rozwijanie kreatywnego myślenia. Wprowadzenie litery i, I na podstawie wyrazu „ Igła”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza
i synteza. Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat. Zabawy matematyczne; wprowadzenie liczby i cyfry 5, zapoznanie z liczbą 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu oraz zestawy ćwiczeń gimnastycznych. Zajęcia umuzykalniające. Zabawy plastyczne.
- „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich „ Legenda o Lechu, Czechu i Rusie”. Uczenie postaw szacunku wobec symboli narodowych. „ Mamy różne domy” – wprowadzenie litery d, D na podstawie wyrazu „ dom”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Zabawy matematyczne, konstruowanie gry planszowej. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym; zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy.
- „ Odkrywamy Kosmos”. Wprowadzenie litery k, K na podstawie wyrazu „ Kosmos”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie
z obrazem graficznym, analiza i synteza. Doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej. Zabawy matematyczne „ Kosmiczna matematyka”; „ Więcej, mniej, czy tyle samo?”, zapoznanie ze znakami: większości, równości, mniejszości, rozwijanie logicznego myślenia. Zabawy umuzykalniające. Zabawy
w ogrodzie przedszkolnym, spacery w okolicy przedszkola.
- „ Leśne śpiochy i nie – śpiochy”. „ Zwierzęta zimą” – wiersz Katarzyny Dardzińskiej; wprowadzenie litery y, Y na podstawie wyrazu „ domy”; doskonalenie słuchu fonematycznego zapoznanie z obrazem graficznym, analiza i synteza. Ćwiczenia grafomotoryczne. „Kącik Molika Książkowego” – słuchanie tekstów literackich. „ Ile orzeszków ma wiewiórka?” – zabawa matematyczna; doskonalenie jednego elementu do wcześniej poznanego zbioru oraz przeliczanie elementów nowego zbioru, utrwalanie znajomości cyfr 1-5. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy umuzykalniające. Zabawy plastyczne. Uroczystość przedszkolna „ Światowy Dzień Pluszowego Misia”.
- „ Zabawa w teatr”. Wprowadzenie litery l, L na podstawie wyrazu
„ Lalka” – wprowadzenie drukowanej, i pisanej litery l, L; doskonalenie słuchu fonematycznego, zapoznanie z obrazem graficznym, analiza
i synteza. Ćwiczenia grafomotoryczne. Wierszyki logopedyczne.
„ Od wierszyka do cyferki” – zabawa matematyczna inspirowana Metodą Dobrego Startu. Zaznajomienie z aspektem kardynalnym liczby 6. Zabawy ruchowe, na świeżym powietrzu. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa. Zabawy umuzykalniające. Zajęcia plastyczne. Zabawy
i ćwiczenia motywujące samodzielność.