Dzisiaj wszystkim dzieciom życzymy wszystkiego najlepszego, samych słonecznych i radosnych dni. U nas miło i słodko zaczął się dzień, wszystkie buzie uśmiechnięte smile

SŁUCHANIE WIERSZA - J. Kulmowej "Deszczowa muzyka "Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza. Czy odgłosy padającego deszczu to muzyka? Gdzie jeszcze możemy usłyszeć muzykę?

Co to za dzwony?

A to w tej rynnie a to deszczowa muzyka płynie.

A to na dębach, jakby na bębnach, dudni i dudni ulewa wiosenna.

Tłucze o szyby wesołym deszczem, Bębni kropkami jeszcze i jeszcze, i na listeczkach gra z całej duszy, aż rozkrzyczane słowiki głuszy, aż słowik szepcze do słowika:

-To ci muzyka! Ta-ka mu-zy-ka to jest muzyka! Co?

 

ĆWICZENIA DŹWIĘKONAŚLADOWCZE - Dzieci wraz z rodzicem naśladują dźwięki wydawane przez przedmioty i zwierzęta.

dzwoneczek: dzyń, dzyń, dzyń

biegnące konie: klap, klap, klap

odbijanie piłki: cap, cap, cap

 

ĆWICZENIA MATEMATYCZNE - "Kolorowe nutki "Rozkładamy nutki wycięte z kolorowego papieru w pokoju. Dziecko odszukuje ukryte nutki. Segreguje w odpowiednim kolorze i układa je na kartkach papieru w tym samym kolorze np. nutka czerwona na czerwonej kartce, nutka żółta na żółtej kartce. Dzieci liczą nutki na kartkach i porównują czy mają taką samą ilość nutek. Gdzie jest mniej, a gdzie więcej.

 

ZABAWA UMUZYKALNIAJACĄ - Dzieci naśladują słowa piosenki. Poruszają się rytmicznie przy muzyce.

Bim-bam, biją dzwony     

- poruszają rękami w prawą i lewą stronę

tik-tak, zegar tyka,          

- pochylają głowę w bok w prawa i lewą stronę

stuk-puk, dzięcioł stuka.   

- stukają palcem o podłogę

Taka to muzyka.             

- wykonują obrót

Kap, kap, spada rosa,        

- naśladują strząsanie z siebie wody

plum, plum, deszczyk śpiewa,    

- poruszają palcami

fiu, fiu, gwiżdże wietrzyk,     

- poruszają podniesionymi rękami skrzypią stare drzewa

Klap, klap, klaszczą dłonie,      

- klaszczą

hop, hop, tańczą buty,            

- podskakują sypią się dokoła                  

- obracają się wokół własnej osi czarodziejskie nuty

 

ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA - "Usypianie maskotek "Dzieci biorą swoje ulubione maskotki. Słuchają ulubionej kołysanki i kołyszą swoje maskotki. Potem nucą kołysankę na samogłosce a a a.

"Wysoko- nisko "Dzieci słuchają muzyki, przy dźwiękach niskich uderzają stopami o podłogę, a przy dźwiękach wysokich klaszczą w dłonie nad głową.

 

OPIEKUNKI GRUPY SŁONECZEK I STOKROTEK.

 

Drodzy rodzice kolejny cykl zabaw dla Waszych dzieci. Mamy nadzieję, że miło spędzacie razem ten trudny dla wszystkich czas.

SEGREGOWANIE ZABAWEK - Połóż przed dzieckiem kilka pojemników, do których włóżcie zabawki, zależnie od ich rodzaju  wielkości,koloru,faktury. Na przykład do pierwszego pojemnika same pluszaki, do drugiego klocki,a do trzeciego kredki. Można segregować same pluszaki na misie, kotki czy pieski. Rozłóż kartki papieru w różnych kolorach np. żółtą,czerwoną, niebieska.  Niech dziecko układa na nich klocki w tym samym kolorze co kartka papieru.

ZABAWY Z WODĄ - Daj dziecku do zabawy miskę napełnioną wodą, albo bawcie się podczas kąpieli. Włóżcie do wody różne przedmioty i obserwujcie, które utoną, a które będą unosić się na wodzie. Wykorzystujcie przedmioty znalezione wokół siebie plastikowy woreczek, drewnianą łyżkę, zamkniętą pustą butelkę.

ZABAWA W NAŚLADOWANIE - Pokaż dziecku obrazki przedstawiające zwierzęta, ale mogą to być również ilustracje zwierząt w książeczkach. Naśladujcie razem wydawane przez nie odgłosy. Poproś dziecko, żeby wskazywało jaki dźwięk wydaje konkretne zwierzę.

WOREK Z ZABAWKAMI - Wrzuć do przezroczystego worka kilka małych zabawek,które dziecko zna. Najlepiej,żeby były to zabawki o różnej strukturze np. pluszowa piłka lub maskotka, mała książeczka, drewniane autko. Poproś, żeby dziecko włożyło tam rączkę  i  wyciągnęło wskazany przez Ciebie przedmiot.

ZABAWA CO SŁYSZYSZ - Słuchaj z dzieckiem radia i rozmawiaj z nim o tym co słyszycie np. "Teraz mówi Pani", "Teraz gra muzyka". Odgadnijcie odgłosy i dźwięki, które słyszycie za oknem. Eksperymentujcie z dźwiękami słuchajcie piosenek szybciej i wolniej oraz głośniej i ciszej. Przerywaj zabawę momentami ciszy i w tym czasie dziecko może np. stanąć na jednej nodze, złapać się za głowę, albo stać w bezruchu. Możecie również tańczyć i biegać w rytm muzyki.

 

OPIEKUNKI GRUPY SŁONECZEK I STOKROTEK.

 

Czas izolacji jest szczególnie trudny dla rodziców, którzy muszą połączyć pracę zdalną z zapewnieniem opieki i zabawy swojemu dziecku. Oto kilka zabaw dla dzieci.

ZABAWA W MASAŻ - Lubią tą zabawę maluchy, a także starsze dzieci. Buduje ona bliskość dziecka z rodzicami, a także daje sporo radości. Sympatyczny masaż można wykonać do różnych rymowanek, które rodzice pamiętają ze swojego dzieciństwa np. "Pisze Pani na maszynie "czy "Babcia placek ugniatała". Można samemu tworzyć opowiadania i malować palcami na plecach dziecka. Zabawa na pewno nie skończy się na jednym masażu.

GIMNASTYKA - Ubierz siebie i dziecko w wygodne ubranie i włączcie sobie wesołą muzykę. W takiej atmosferze na pewno będzie się lepiej ćwiczyć. Zacznijcie od np.30 sekund biegu w miejscu lub wzdłuż pokoju. Można wykonać również takie ćwiczenia jak: 10 pajacyków z klaskaniem w dłonie nad głową,5 podskoków i skłonów do ziemi,10 przysiadów, a także po 5 skłonów do jednej i do drugiej nogi. Nie musicie wykonać wszystkich ćwiczeń to ma być dla was świetna zabawa.

ODRYSOWANIE KSZTAŁTÓW - Na podłodze rozłóż arkusz szarego papieru, na którym połóż dziecko, a następnie ty odrysuj jego kształt. Wytnij go, a dziecko niech spróbuje dorysować oczy, usta, nos, a także ubranie to, które ma na sobie, a może być to strój księżniczki czy kosmonauty. Możecie również na kartce papieru odrysować proste szablony zabawek np. lalkę, pluszaka czy samochodzik. Potem pokoloruj kredkami, pomaluj farbami lub wyklej.

ZABAWA PLASTYCZNA- 2 maja-to święto flagi Rzeczpospolitej Polskiej. Barwy narodowe w kolorach białym i czerwonym symbolizują flagę Polski. Możecie z dzieckiem wykonać flagę. Przygotujcie kartkę białego papieru podzielcie na pół. Wyklejcie ją białymi porwanymi kartkami papieru w górnej części kartki, a dolna część kartki czerwonymi kawałkami papieru. Gotową flagę przyklej na patyczek do szaszłyków lub na słomkę do napoju. Ciekawym pomysłem jest wykonanie flagi przez odrysowanie konturu mapy Polski na kartonie. Wytnij mapę z kartonu i wyklej lub pomaluj w kolorze białym i czerwonym.

OPIEKUNKI GRUPY SŁONECZEK I STOKROTEK

 

Przedstawiamy przykładowe zabawy dla dzieci na kolejny tydzień. Każde zaangażowanie dziecka w zabawę ma pozytywny wpływ na jego rozwój.

DZIECIĘCY TOR PRZESZKÓD-Przygotowujemy dziecku tor przeszkód. Na podłodze rozkładamy przedmioty wykonane z różnych materiałów tj. dywanik, kocyk, poduszka, ręcznik, a także mały stolik lub krzesło pod którym dziecko będzie mogło się przeczołgać. Dziecko pokonuje trasę ułożoną z przedmiotów omijając, skacząc lub chodząc po przeszkodach. Można ułożyć tor z butelek, które dziecko będzie omijać tak, żeby się nie przewróciły.

ZABAWA Z KOCYKIEM-Do tej zabawy potrzebny będzie nam koc. Rodzice rozkładają i pomagają dziecku się na nim położyć. Następnie bujają dziecko w kocu. Można także ciągnąć koc, na którym znajduje się dziecko.

Koc może posłużyć nam także do zabawy w chowanego. Rodzice przykrywają się kocem mówiąc "Gdzie jest, mama?". Gdy dziecku uda się odkryć rodzica to wołamy "A ku, ku?". Potem następuje zmiana i my szukamy dziecko.

MAŁA ORKIESTRA-Nie masz w domu instrumentów muzycznych. Nic trudnego- zróbcie je sami. Wystarczy plastikowa butelka po napoju lub jogurcie, do którego wspólnie wkładamy guziki, ziarenka grochu lub fasoli. Dziecko może ozdobić swój instrument pisakami lud naklejkami. Pamiętaj, że trzeba zabezpieczyć nakrętkę butelki owijając ją taśmą.

ZABAWA W CHOWANEGO- Dzieci uwielbiają zabawę w chowanego. W domu wystarczy schować się za kanapą, ukryć w szafie lub za drzwiami. Pamiętaj, że musisz być częściowo widoczny dla dziecka, aby wystraszyło się Twojej nieobecności.

 

OPIEKUNKI GRUPY SŁONECZEK I STOKROTEK