Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ogłoszony przez Polską Izbę Książki po raz pierwszy we wrześniu 2001 roku, cztery miesiące po inauguracji fundacyjnej kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”, gdy temat głośnego czytania został dostrzeżony i nagłośniony w naszym kraju.

Proponujemy, by we wszystkich przedszkolach i szkołach zainaugurować tego dnia codzienne głośne czytanie dzieciom!

JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: KURCZAKI

Co robimy na zajęciach w grudniu:


- Liczymy po angielsku do 10. Śpiewamy piosenkę „Dogs, dogs. How many dogs ?”

- Świętujemy imieniny Mikołaja. Wiemy jak po angielsku jest „Święty Mikołaj”

(Father Christmas)

- Rozmawiamy o kuchennym laboratorium. Nazywamy po angielsku

„kuchenkę” (cooker) i „lodówkę” (fridge)

- Czekamy na Święta! Dowiadujemy się jak po angielsku jest

 

„Boże Narodzenie” (Christmas)

 

- Nazywamy „choinkę” (Christmas tree) i „prezenty” (prezents)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Czekamy na świąteczne spotkania rodzinne. Nazywamy po angielsku „mamę”

(mum), „tatę” (dad), „brata” (brother) i „siostrę” (sister)

- Wiemy jak po angielsku jest „rodzina” (family)

- Witamy Nowy Rok ! Dowiadujemy się jak po angielsku mówi się „Nowy

Rok”

- Rozumiemy zwrot „Happy New Year!” (Szczęśliwego Nowego Roku!)

 

JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: MUCHOMORKI

Co robimy na zajęciach w grudniu:


- Liczymy po angielsku do 10. Śpiewamy piosenkę „Dogs, dogs. How many dogs ?”

- Tutaj rosły paprocie! Dowiadujemy się jak po angielsku jest „dinozaur”

(dinosaur) i utrwalamy jak są „drzewa” (trees)

- Zima tuż tuż. Wiemy jak po angielsku jest „zima” (winter)

- Nazywamy po angielsku „ śnieg” (snow) i „bałwana” (snowman)

- Uwielbiamy Boże Narodzenie! Dowiadujemy się jak po angielsku jest „Boże

Narodzenie” (Christmas)

- Nazywamy „Świętego Mikołaja” (Father Christmas), „choinkę” (Christmas

tree) i „prezenty” (presents)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Nazywamy po angielsku „mamę” (mum), „tatę” (dad), „brata” (brother)

i „siostrę” (sister)

- Wiemy jak po angielsku jest „rodzina” (family)

- Witamy Nowy Rok ! Dowiadujemy się jak po angielsku mówi się „Nowy

Rok”

- Rozumiemy zwrot „Happy New Year!” (Szczęśliwego Nowego Roku!)


JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: PSZCZOŁY

Co robimy na zajęciach w grudniu:


- Tutaj rosły paprocie! Nazywamy się jak po angielsku jest „dinozaura”

(dinosaur), „drzewa” (trees) i „węgiel” (coal)

- Czekamy na Mikołaja! Nazywamy „Świętego Mikołaja” (Father Christmas)

- Dowiadujemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie” (Christmas)

- Nazywamy po angielsku „choinkę” (Christmas tree) i „prezenty” (presents)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:


Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!


- Zima tuż tuż. Wiemy jak po angielsku jest „zima” (winter)

- Nazywamy po angielsku „ śnieg” (snow) i „bałwana” (snowman)

- Witamy Nowy Rok ! Dowiadujemy się jak po angielsku mówi się „Nowy

Rok”

- Rozumiemy zwrot „Happy New Year!” (Szczęśliwego Nowego Roku!)

 

JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: BIEDRONKI

Co robimy na zajęciach w grudniu


- Tutaj rosły paprocie! Nazywamy się jak po angielsku jest „dinozaura”

(dinosaur), „drzewa” (trees) i „węgiel” (coal)

- Czekamy na Mikołaja! Nazywamy „Świętego Mikołaja” (Father Christmas)

- Dowiadujemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie” (Christmas)

- Nazywamy po angielsku „choinkę” (Christmas tree) i „prezenty” (presents)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:


Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!


- Zima tuż tuż. Wiemy jak po angielsku jest „zima” (winter)

- Nazywamy po angielsku „ śnieg” (snow) i „bałwana” (snowman)

- Witamy Nowy Rok ! Dowiadujemy się jak po angielsku mówi się „Nowy

Rok”

- Rozumiemy zwrot „Happy New Year!” (Szczęśliwego Nowego Roku!)


JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: SMERFY

Co robimy na zajęciach w grudniu


- Świętujemy imieniny Mikołaja. Wiemy jak po angielsku jest „Święty Mikołaj”

(Father Christmas), jak są „prezenty” (presents) i jak są „zabawki” (toys)

- Rozmawiamy o kuchennym laboratorium. Nazywamy po angielsku

„kuchenkę” (cooker) i „lodówkę” (fridge), „czajnik” (kettle), „filiżankę” (cup)

i „garnek” (pot)

- Czekamy na Święta ! Wiemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie”

(Christmas)

- Nazywamy po angielsku „Świętego Mikołaja” (Father Christmas),

„choinkę” (Christmas tree), „prezenty” (presents) i”gwiazdę” (star)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:

Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!

- Czekamy na świąteczne spotkania rodzinne. Nazywamy po angielsku „mamę”

(mum), „tatę” (dad), „brata” (brother) i „siostrę” (sister)

- Wiemy jak po angielsku jest „rodzina” (family)”

JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: KRASNALE

Co robimy na zajęciach w grudniu


- Tutaj rosły paprocie! Nazywamy się jak po angielsku jest „dinozaura”

(dinosaur), „dinozaury”( dinosaurs), „drzewa” (trees), „trzęsienie ziemi”

(earthquake) i „węgiel” (coal)

- Zima tuż tuż. Wiemy jak po angielsku jest „zima” (winter)

- Nazywamy po angielsku „ śnieg” (snow), „płatki śniegu” (snowflakes),

„bałwana” (snowman) i „lód” ( ice)

- Czekamy na Mikołaja! Nazywamy „Świętego Mikołaja” po angielsku

(Father Christmas)

- Wiemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie” (Christmas)

- Nazywamy „choinkę” (Christmas tree), „prezenty” (presents) i”gwiazdę”

(star)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:

Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!

 

JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: ZAJĄCE

Co robimy na zajęciach w grudniu


- Tutaj rosły paprocie! Nazywamy się jak po angielsku jest „dinozaura”

(dinosaur), „dinozaury”( dinosaurs), „drzewa” (trees), „trzęsienie ziemi”

(earthquake) i „węgiel” (coal)

- Zima tuż tuż. Wiemy jak po angielsku jest „zima” (winter)

- Nazywamy po angielsku „ śnieg” (snow), „płatki śniegu” (snowflakes),

„bałwana” (snowman) i „lód” ( ice)

- Czekamy na Mikołaja! Nazywamy „Świętego Mikołaja” po angielsku

(Father Christmas)

- Wiemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie” (Christmas)

- Nazywamy „choinkę” (Christmas tree), „prezenty” (presents) i”gwiazdę”

(star)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:


Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!

 

JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: ZUCHY

Co robimy na zajęciach w grudniu


- Świętujemy imieniny Mikołaja. Wiemy jak po angielsku jest „Święty Mikołaj”

(Father Christmas), jak są „prezenty” (presents) i jak są „zabawki” (toys)

- Rozmawiamy o kuchennym laboratorium. Nazywamy po angielsku

„kuchenkę” (cooker) i „lodówkę” (fridge), „czajnik” (kettle), „filiżankę” (cup)

i „garnek” (pot)

- Czekamy na Święta ! Wiemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie”

(Christmas)

- Nazywamy po angielsku „Świętego Mikołaja” (Father Christmas),

„choinkę” (Christmas tree), „prezenty” (presents) i”gwiazdę” (star)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:


Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!

- Czekamy na świąteczne spotkania rodzinne. Nazywamy po angielsku „mamę”

(mum), „tatę” (dad), „brata” (brother) i „siostrę” (sister)

- Wiemy jak po angielsku jest „rodzina” (family)

 

JĘZYK ANGIELSKI

GRUPA: STARSZAKI

Co robimy na zajęciach w grudniu


- Świętujemy imieniny Mikołaja. Wiemy jak po angielsku jest „Święty Mikołaj”

(Father Christmas), jak są „prezenty” (presents) i jak są „zabawki” (toys)

- Rozmawiamy o kuchennym laboratorium. Nazywamy po angielsku

„kuchenkę” (cooker) i „lodówkę” (fridge), „czajnik” (kettle), „filiżankę” (cup)

i „garnek” (pot)

- Czekamy na Święta ! Wiemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie”

(Christmas)

- Nazywamy po angielsku „Świętego Mikołaja” (Father Christmas),

„choinkę” (Christmas tree), „prezenty” (presents) i”gwiazdę” (star)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:


Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!

- Czekamy na świąteczne spotkania rodzinne. Nazywamy po angielsku „mamę”

(mum), „tatę” (dad), „brata” (brother) i „siostrę” (sister)

- Wiemy jak po angielsku jest „rodzina” (family)

 

GRUPA: SKRZATY

Co robimy na zajęciach w grudniu


- Świętujemy imieniny Mikołaja. Wiemy jak po angielsku jest „Święty Mikołaj”

(Father Christmas), jak są „prezenty” (presents) i jak są „zabawki” (toys)

- Rozmawiamy o kuchennym laboratorium. Nazywamy po angielsku

„kuchenkę” (cooker) i „lodówkę” (fridge), „czajnik” (kettle), „filiżankę” (cup)

i „garnek” (pot)

- Czekamy na Święta ! Wiemy się jak po angielsku jest „Boże Narodzenie”

(Christmas)

- Nazywamy po angielsku „Świętego Mikołaja” (Father Christmas),

„choinkę” (Christmas tree), „prezenty” (presents) i”gwiazdę” (star)

- Rozumiemy zwrot „Merry Christmas!” (Wesołych Świąt!)

- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Happy Christmas!”:


Happy Christmas! Happy Christmas!

Happy Christmas Day!

Here comes Father Christmas,

Happy Christmas everyone! X2

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp.

Clap your hands and stamp your feet.

Happy Christmas everyone!

- Czekamy na świąteczne spotkania rodzinne. Nazywamy po angielsku „mamę”

(mum), „tatę” (dad), „brata” (brother) i „siostrę” (sister)

- Wiemy jak po angielsku jest „rodzina” (family)


LINKI:

Piosenki o Bożym Narodzeniu:

Super Simple Songs - Christmas ? | Preschool Holiday Songs | Christmas Songs for Kids - Bing video

 

(526) Jingle Bells | Super Simple Songs - YouTube

Jingle Bells with Minnie! | Disney Junior Holiday Party on Tour | Disney Junior - Bing video

 

Disney Christmas Song Carol Jingle Bells with lyrics - Bing video

 

Mickey's Magical Christmas: The Best Christmas of All - Bing video


Wiemy, jak nazywa się „miś pluszowy”

po angielsku. Potrafimy powiedzieć „To jest miś”, „To jest mój miś”,”To jest mój przyjaciel miś”, „Kocham Cię, misiu!”

Long live the Teddy!!

Niech żyje Miś !!

 

Wiemy, jak nazywa się nasz kraj po angielsku.

Nazywamy język polski, polską flagę i godło.

Potrafimy podać swoją narodowość.

Szczęśliwego Dnia Niepodległości !!

Happy Polish Independence Day !!

 

Hello Autumn !!
Mamy już jesień !!
Nazywamy po angielsku owoce z sadu, warzywa z ogrodu
i takie dary jesieni jak kasztany, żołędzie, grzyby i liście. Wiemy jak po angielsku jest trawa i jak są drzewa.
Happy Autumn for everyone !!
Szczęśliwej jesieni dla wszystkich !!

 

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: KURCZAKI
Co robimy na zajęciach w październiku:

- Poznajemy kolory: orange (pomarańczowy), pink (różowy), purple (fioletowy)
- Nazywamy owoce z sadu takie jak: jabłka - apples, gruszki - pears i śliwki - plums
- Jest piękna, złota jesień wokół nas. Dowiadujemy się jak po angielsku jest trawa ( grass ), jak są drzewa (trees) i jak są liście (leaves)

- Dbamy o swoje bezpieczeństwo. Wiemy, że „geeen light” to światło zielone a „ red light” to światło czerwone. Bawimy się w światła.

- Poznajemy po angielsku takie ważne wynalazki jak lampa ( lamp) i czajnik (kettle)
- W jesienną szarugę możemy przy muzyce „run” ( biegać), „skakać” (jump)
i „tańczyć” (dance)
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „My hands”
„My hands. My hands.
My head. My head.
My feet. My feet.
My body. My body.”
- Poznajemy takie części ciała jak: tummy (brzuch) i legs (nogi)
- Poznajemy cyfry od 0 do 5.
- Liczymy po angielsku do 5.

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: MUCHOMORKI
Co robimy na zajęciach w październiku:

- Poznajemy kolory: orange (pomarańczowy), pink (różowy), purple (fioletowy)
- Nazywamy owoce z sadu takie jak: jabłka - apples, gruszki - pears
i śliwki - plums
- Nazywamy warzywa takie jak: carrots (marchewki) i onions (cebulki)
- Rozmawiamy o życiu zwierząt w jesiennym lesie. Dowiadujemy się jak po
angielsku są zwierzęta (animals), ptaki (birds) i jedzenie (food)
- Rozmawiamy o jesiennej pogodzie. Rozumiemy i pokazujemy słowo windy
(wietrznie), słowo „cloudy” (pochmurno) i słowo „rainy” (deszczowo)
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „My hands”
„My hands. My hands.
My head. My head.
My feet. My feet.
My body. My body.”
- Poznajemy takie części ciała jak: tummy (brzuch) i legs (nogi)
- Poznajemy cyfry od 0 do 5.
- Liczymy po angielsku do 5.

 

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: PSZCZOŁY
Co robimy na zajęciach w październiku:
- Liczymy po angielsku do 10.
- Utrwalamy poznane kolory. Szukam ich po sali i swoim ubraniu.
- Nazywamy owoce z sadu takie jak: jabłka - apples, gruszki - pears
i śliwki - plums
- Nazywamy warzywa takie jak: carrots (marchewki), onions (cebulki), potatoes ( ziemniaki)
- Jesień jest już w lesie. Dowiadujemy się jak po angielsku jest las (forest).
- Nazywamy po angielsku trawę (grass), drzewa (trees), liście (leaves)
- Rozmawiamy o życiu zwierząt w jesiennym lesie. Nazywamy po angielsku
zwierzęta (animals) i ptaki (birds)
- Wiemy, co zwierzęta i ptaki szukają w lesie (food - jedzenia )
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę o rodzinie:
„This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
Run, jump, turn around.
Run, jump, turn around.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me.
Run, jump, turn around.
Run, jump, turn around.”


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: BIEDRONKI
Co robimy na zajęciach w październiku:
- Liczymy po angielsku do 10.
- Utrwalamy poznane kolory. Szukam ich po sali i swoim ubraniu.
- Nazywamy owoce z sadu takie jak: jabłka - apples, gruszki - pears
i śliwki - plums
- Nazywamy warzywa takie jak: carrots (marchewki), onions (cebulki), potatoes ( ziemniaki)
- Jesień jest już w lesie. Dowiadujemy się jak po angielsku jest las (forest).
- Nazywamy po angielsku trawę (grass), drzewa (trees), liście (leaves)
- Rozmawiamy o życiu zwierząt w jesiennym lesie. Nazywamy po angielsku
zwierzęta (animals) i ptaki (birds)
- Wiemy, co zwierzęta i ptaki szukają w lesie (food - jedzenia )
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę o rodzinie:
„This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
Run, jump, turn around.
Run, jump, turn around.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me.
Run, jump, turn around.
Run, jump, turn around.”


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: SMERFY
Co robimy na zajęciach w październiku:
- Poznajemy cyfry od 11 do 20.
- Liczymy po angielsku do 20.
- Poznajemy kolory: orange (pomarańczowy), pink (różowy), purple (fioletowy)
- Nazywamy owoce i warzywa z sadu i ogrodu takie jak: jabłka - apples,
gruszki - pears , śliwki - plums, carrots - marchewki i onions - cebulki
- Jest piękna, złota jesień wokół nas. Dowiadujemy się jak po angielsku jest
jesień (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku trawę ( grass ), drzewa (trees), liście (leaves)
i grzyby (mushrooms)
- Dbamy o swoje bezpieczeństwo. Dowiadujemy się jak po angielsku jest ulica
(street), przejście dla pieszych (zebra crossing) i stop (stop)
- Bawimy się w światła.
- Poznajemy po angielsku takie ważne wynalazki jak lampa ( lamp), czajnik
(kettle), lodówka ( fridge), telewizor (TV) i telefon (mobile phone)
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „My hands”
„My hands. My hands.
My head. My head.
My feet. My feet.
My body. My body.”
- Poznajemy takie części ciała jak: tummy (brzuch) i legs (nogi)


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: KRASNALE
Co robimy na zajęciach w październiku:
- Liczymy po angielsku do 20.
- Utrwalamy poznane kolory. Szukam ich po sali i swoim ubraniu.
- Nazywamy owoce z sadu takie jak: jabłka - apples,
gruszki - pears , śliwki - plums, maliny- raspberries i winogrona - grapes
- Nazywamy warzywa z ogrodu takie jak: marchewki (carrots), cebulki (onions),
pomidory (tomatoes), ziemniaki (potatoes) i dynię (pumpkin)
- Jesień jest już w lesie. Utrwalamy jak po angielsku jest las (forest).
- Nazywamy po angielsku trawę (grass), drzewa (trees), liście (leaves) i grzyby (mushrooms)
- Rozmawiamy o życiu zwierząt w jesiennym lesie. Nazywamy po angielsku
zwierzęta (animals), ptaki (birds), kasztany (chestnuts) i żołędzie (acorns)
- Wiemy, co zwierzęta i ptaki szukają w lesie (food - jedzenia )
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę o rodzinie:
„This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
Run, jump, turn around.
Run, jump, turn around.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me
Run, jump, turn around. Run, jump, turn around.”


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: ZAJĄCE
Co robimy na zajęciach w październiku:
- Liczymy po angielsku do 20.
- Utrwalamy poznane kolory. Szukam ich po sali i swoim ubraniu.
- Nazywamy owoce z sadu takie jak: jabłka - apples,
gruszki - pears , śliwki - plums, maliny- raspberries i winogrona - grapes
- Nazywamy warzywa z ogrodu takie jak: marchewki (carrots), cebulki (onions),
pomidory (tomatoes), ziemniaki (potatoes) i dynię (pumpkin)
- Jesień jest już w lesie. Utrwalamy jak po angielsku jest las (forest).
- Nazywamy po angielsku trawę (grass), drzewa (trees), liście (leaves) i grzyby (mushrooms)
- Rozmawiamy o życiu zwierząt w jesiennym lesie. Nazywamy po angielsku
zwierzęta (animals), ptaki (birds), kasztany (chestnuts) i żołędzie (acorns)
- Wiemy, co zwierzęta i ptaki szukają w lesie (food - jedzenia )
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę o rodzinie:
„This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
This is my home and my family.
Mum, dad, look at me.
Run, jump, turn around.
Run, jump, turn around.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me.
This is my home and my family.
Sisters, sisters look at me
Run, jump, turn around. Run, jump, turn around.”


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: ZUCHY
Co robimy na zajęciach w październiku:
- Poznajemy cyfry od 11 do 20.
- Liczymy po angielsku do 20.
- Poznajemy kolory: orange (pomarańczowy), pink (różowy), purple (fioletowy)
- Nazywamy owoce i warzywa z sadu i ogrodu takie jak: jabłka - apples,
gruszki - pears , śliwki - plums, carrots - marchewki i onions - cebulki
- Jest piękna, złota jesień wokół nas. Dowiadujemy się jak po angielsku jest
jesień (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku trawę ( grass ), drzewa (trees), liście (leaves)
i grzyby (mushrooms)
- Dbamy o swoje bezpieczeństwo. Dowiadujemy się jak po angielsku jest ulica
(street), przejście dla pieszych (zebra crossing) i stop (stop)
- Bawimy się w światła.
- Poznajemy po angielsku takie ważne wynalazki jak lampa ( lamp), czajnik
(kettle), lodówka ( fridge), telewizor (TV) i telefon (mobile phone)
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „My hands”
„My hands. My hands.
My head. My head.
My feet. My feet.
My body. My body.”
- Poznajemy takie części ciała jak: tummy (brzuch) i legs (nogi)


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: STARSZAKI
Co robimy na zajęciach w październiku:

- Poznajemy cyfry od 11 do 20.
- Liczymy po angielsku do 20.
- Poznajemy kolory: orange (pomarańczowy), pink (różowy), purple (fioletowy)
- Nazywamy owoce i warzywa z sadu i ogrodu takie jak: jabłka - apples,
gruszki - pears , śliwki - plums, carrots - marchewki i onions - cebulki
- Jest piękna, złota jesień wokół nas. Dowiadujemy się jak po angielsku jest
jesień (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku trawę ( grass ), drzewa (trees), liście (leaves)
i grzyby (mushrooms)
- Dbamy o swoje bezpieczeństwo. Dowiadujemy się jak po angielsku jest ulica
(street), przejście dla pieszych (zebra crossing) i stop (stop)
- Bawimy się w światła.
- Poznajemy po angielsku takie ważne wynalazki jak lampa ( lamp), czajnik
(kettle), lodówka ( fridge), telewizor (TV) i telefon (mobile phone)
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „My hands”
„My hands. My hands.
My head. My head.
My feet. My feet.
My body. My body.”
- Poznajemy takie części ciała jak: tummy (brzuch) i legs (nogi)

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: SKRZATY
Co robimy na zajęciach w październiku:

- Poznajemy cyfry od 11 do 20.
- Liczymy po angielsku do 20.
- Poznajemy kolory: orange (pomarańczowy), pink (różowy), purple (fioletowy)
- Nazywamy owoce i warzywa z sadu i ogrodu takie jak: jabłka - apples,
gruszki - pears , śliwki - plums, carrots - marchewki i onions - cebulki
- Jest piękna, złota jesień wokół nas. Dowiadujemy się jak po angielsku jest
jesień (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku trawę ( grass ), drzewa (trees), liście (leaves)
i grzyby (mushrooms)
- Dbamy o swoje bezpieczeństwo. Dowiadujemy się jak po angielsku jest ulica
(street), przejście dla pieszych (zebra crossing) i stop (stop)
- Bawimy się w światła.
- Poznajemy po angielsku takie ważne wynalazki jak lampa ( lamp), czajnik
(kettle), lodówka ( fridge), telewizor (TV) i telefon (mobile phone)
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „My hands”
„My hands. My hands.
My head. My head.
My feet. My feet.
My body. My body.”
- Poznajemy takie części ciała jak: tummy (brzuch) i legs (nogi)

LINKI:

Cyfry od 1 do 10:

https://youtu.be/DR-cfDsHCGA

Cyfry od 1 do 20:
https://youtu.be/D0Ajq682yrA

Piosenka „I’m so happy”:
https://youtu.be/dUXk8Nc5qQ8

Filmik edukacyjny po polsku o jesieni:
https://youtu.be/DKx9eZ-QTzM

Słówka o jesieni:
https://youtu.be/4zl5Zs7BiVI

Piosenka o jesieni:
https://youtu.be/8xXvVvAFEQQ

Piosenka o kolorach:
https://youtu.be/SLZcWGQQsmg

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: KURCZAKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:

„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”

- Poznajemy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Rozumiemy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Rozpoznajemy nasze emocje. Rozumiemy znaczenie słowa „happy”
(szczęśliwy) i „sad” (smutny)
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees)
i „liście” (leaves)


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: MUCHOMORKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:

„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”

- Poznajemy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Rozumiemy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees)
i „liście” (leaves)

 

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: PSZCZOŁY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:

„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”

- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees),
„liście” (leaves) i „grass” (trawa)


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: BIEDRONKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:

„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”

- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees),
„liście” (leaves) i „grass” (trawa)


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: SMERFY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:

„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”

- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)


JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: KRASNALE
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 10.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Wiemy jak po angielsku jest „ nauczyciel” (teacher), jak są „przyjaciele”
(friends) i „zabawki” (toys)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Dowiadujemy się jak po angielsku jest „ulica” (street)
- - Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)

 

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: ZAJĄCE
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 10.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po Sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Wiemy jak po angielsku jest „ nauczyciel” (teacher), jak są „przyjaciele”
(friends) i „zabawki” (toys)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Dowiadujemy się jak po angielsku jest „ulica” (street)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)

 

 
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: ZUCHY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 20.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po Sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)

 

JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: STARSZAKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 20.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po Sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)

 
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: SKRZATY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:

- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Umiemy pożegnać się: „Goodbye! / Bye-bye!”
- Przedstawiamy się.
- Poznajemy cyfry od 0 do 10.
- Podajemy swój wiek.
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green
(zielony)
- Szukamy kolorów po sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Rozumiemy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)

LINKI:
Cyfry od 1 do 10:
Wideo Bing
Cyfry od 1 do 20:
Counting Numbers | Numbers 1-20 Lesson for Children - YouTube

Piosenka o kolorach:
https://www.youtube.com/@DreamEnglishKids

Piosenka o emocjach:
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Piosenka „I’m so happy”:
ruch ciała | Piosenka dla dzieci | The Singing Walrus - YouTube

 

 


 

 

preview                                                                                         preview

 

          

 

 

 

 

Przedszkole Miejskie "RZĄDZ" w Grudziądzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej przedszkolerzadz.pl

Data publikacji strony internetowej: 2010-09-01

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-29

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Brak tekstu odczytywalnego maszynowo. Brak nagrań treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci plików wideo. Brak informacji w tekście łatwym do czytania (ETR). Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. Część plików nie jest dostępnych cyfrowo. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2021-03-29

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-11-24

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktowa jest Joanna Moskwa, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., numer telefonu 56 46 326 42. Tą sam drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynki przedszkola znajdują się na terenie osiedla "Rządz" przy ulicy Łęgi 17 oraz przy ulicy Mastalerza 6. Budynki nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Aby wejść do budynku należy pokonać stopnie oraz drzwi wejściowe otwierane ręcznie. Budynki są dwupoziomowe, aby się dostać na piętro należy pokonać schody, brak jest windy. Nie ma pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp. Teren budynków wydzielony płotem. W odległości 15 m znajduje się parking miejski, z wydzielonym miejscem dla osoby niepełnosprawnej. Dyrektor jednostki wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.