- Szczegóły
- Joanna Nasiłowska
- Kategoria: strona
- Odsłony: 2
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ogłoszony przez Polską Izbę Książki po raz pierwszy we wrześniu 2001 roku, cztery miesiące po inauguracji fundacyjnej kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”, gdy temat głośnego czytania został dostrzeżony i nagłośniony w naszym kraju.
Proponujemy, by we wszystkich przedszkolach i szkołach zainaugurować tego dnia codzienne głośne czytanie dzieciom!
- Szczegóły
- admin
- Kategoria: strona
- Odsłony: 616
Regulamin Organizacyjny Żłobka Miejskiego Nr 1 w Grudziądzu
- Szczegóły
- admin
- Kategoria: strona
- Odsłony: 6726
Przedszkole Miejskie "RZĄDZ" w Grudziądzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej przedszkolerzadz.pl
Data publikacji strony internetowej: 2010-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-29
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Brak tekstu odczytywalnego maszynowo. Brak nagrań treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci plików wideo. Brak informacji w tekście łatwym do czytania (ETR). Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. Część plików nie jest dostępnych cyfrowo. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2021-03-29
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-03-29
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktowa jest Joanna Moskwa, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., numer telefonu 56 46 326 42. Tą sam drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynki przedszkola znajdują się na terenie osiedla "Rządz" przy ulicy Łęgi 17 oraz przy ulicy Mastalerza 6. Budynki nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Aby wejść do budynku należy pokonać stopnie oraz drzwi wejściowe otwierane ręcznie. Budynki są dwupoziomowe, aby się dostać na piętro należy pokonać schody, brak jest windy. Nie ma pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp. Teren budynków wydzielony płotem. W odległości 15 m znajduje się parking miejski, z wydzielonym miejscem dla osoby niepełnosprawnej. Dyrektor jednostki wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
- Szczegóły
- admin
- Kategoria: strona
- Odsłony: 6702
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: KURCZAKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:
„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”
- Poznajemy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Rozumiemy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Rozpoznajemy nasze emocje. Rozumiemy znaczenie słowa „happy”
(szczęśliwy) i „sad” (smutny)
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees)
i „liście” (leaves)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: MUCHOMORKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:
„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”
- Poznajemy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Rozumiemy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees)
i „liście” (leaves)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: PSZCZOŁY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:
„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees),
„liście” (leaves) i „grass” (trawa)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: BIEDRONKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:
„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Witamy Panią Jesień. Dowiadujemy się jak po angielsku są „drzewa” (trees),
„liście” (leaves) i „grass” (trawa)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: SMERFY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku „Hello!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Hello Song”:
„Hello! Hello!
Hello! Hello!
Hello to you!”
- Słuchamy i śpiewamy piosenkę „Goodbye Song”:
„Goodbye! Goodbye!
Goodbye! Goodbye!
Goodbye everyone!”
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green (zielony)
- Śpiewamy piosenkę o kolorach.
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: KRASNALE
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 10.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Wiemy jak po angielsku jest „ nauczyciel” (teacher), jak są „przyjaciele”
(friends) i „zabawki” (toys)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Dowiadujemy się jak po angielsku jest „ulica” (street)
- - Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: ZAJĄCE
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 10.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po Sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Wiemy jak po angielsku jest „ nauczyciel” (teacher), jak są „przyjaciele”
(friends) i „zabawki” (toys)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Dowiadujemy się jak po angielsku jest „ulica” (street)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: ZUCHY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 20.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po Sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: STARSZAKI
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Przedstawiamy się.
- Utrwalamy cyfry od 0 do 20.
- Podajemy swój wiek.
- Powtarzamy poznane kolory. Szukamy ich po Sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Utrwalamy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)
JĘZYK ANGIELSKI
GRUPA: SKRZATY
Co robimy na zajęciach we wrześniu:
- Witamy się po angielsku: „Hello!”
- Umiemy pożegnać się: „Goodbye! / Bye-bye!”
- Przedstawiamy się.
- Poznajemy cyfry od 0 do 10.
- Podajemy swój wiek.
- Poznajemy kolory: red (czerwony), blue ( niebieski), yellow (żółty) i green
(zielony)
- Szukamy kolorów po sali i swoim ubraniu.
- Utrwalamy polecenia: „Stand up!” (Wstań!) i „Sit down!” (Usiądź! )
- Rozumiemy znaczenie słowa „Yes” (Tak) i „No” (Nie)
- Bawimy się w zabawę „Green light, red light”
- Rozpoznajemy nasze emocje i uczucia: happy (szczęśliwy), sad (smutny),
sleepy ( śpiący ), scared ( przestraszony ) i angry (zły)
- Witamy Panią Jesień. Nazywamy „jesień” po angielsku (autumn / fall)
- Nazywamy po angielsku „ drzewa” (trees), „liście” (leaves),” trawę” (grass)
i „grzyby” (mushrooms)
LINKI:
Cyfry od 1 do 10:
Wideo Bing
Cyfry od 1 do 20:
Counting Numbers | Numbers 1-20 Lesson for Children - YouTube
Piosenka o kolorach:
https://www.youtube.com/@DreamEnglishKids
Piosenka o emocjach:
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
Piosenka „I’m so happy”:
ruch ciała | Piosenka dla dzieci | The Singing Walrus - YouTube